recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI eARC/ARC til gammel receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI eARC/ARC til gammel receiver

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI eARC/ARC til gammel receiver
    Sendt: 22-Januar-2023 kl. 10:48
Min receiver understøtter ikke HDMI ARC eller eARC. Kan jeg så tage lyden ud af HDMI eARC/ARC og føre det til en HDMI indgang på receiveren? Jeg har rigelig med ledige pladser i receiveren.

Det er en Anthem MRX 700, og den virker perfekt stadigvæk. En ny med eARC koster 30.999, og det er den eneste forbedring jeg får ved at skifte. Og så 8K, men det kommer jeg sikkert ikke til at bruge.

EDIT: Jeg bruger optisk ud af tv nu.



Redigeret af Brixen - 22-Januar-2023 kl. 11:41
Venlig hilsen
KB
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 11:20
Sig til hvis du finder en løsning :-)

Men den vil vel stadig ikke kunne forstå de nye codecs??
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Sig til hvis du finder en løsning :-)

Men den vil vel stadig ikke kunne forstå de nye codecs??

Som det er nu, er det højeste den forstår Dolby Digital. Men receiveren forstår Dolby Digital True HD, det kommer bare ikke ud af optisk fra tv.
Venlig hilsen
KB
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 12:37
Du kan ikke tilslutte eARC output fra TV til en alm. HDMI port på din Anthem. Men, du kan købe en omformer (eARC extractor) der laver eARC om til et signal som en alm. HDMI port på din Anthem kan bruge.

TV (eARC out) > eARC extractor > Anthem (HDMI in)

Jeg har sådan en boks og det virker, Men, jeg kan ikke få styring via HDMI til at virke så jeg skal bruge tre fjernbetjeninger, til Apple boks, TV og AVR.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 13:15
@mefisto

Tak. Det er smart. 
Jeg bruger Logitech Harmony Elite, så jeg får ikke problem med fjernbetjeninger. 
Venlig hilsen
KB
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 13:44
Ja, den løser i hvert fald problemet med at HDMI switchen i recieveren er forældet. Jeg havde samme problem da jeg fik 4k tv og apple boks. Kunne ikke få mig selv til at sende en stor yamaha AVR på pension bare for det.

Boksen løser også problemet med at nogle streaming bokse (f.eks. ATV 4k) og game konsoller ikke kan bitstreame dolby eller DTS. De udpakker obligatorisk til multikanal PCM som desværre Ikke kan komme igennem den gamle ARC standard. Det problem kommer man uden om ved at bruge TV eARC out + extractor til HDMI in på recieveren, eller ved at bruge extractor til at Splitte lyd og billede og lade være med at Bruge ARC i hverken TV eller AVR. Den kan begge dele.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Ja, den løser i hvert fald problemet med at HDMI switchen i recieveren er forældet. Jeg havde samme problem da jeg fik 4k tv og apple boks. Kunne ikke få mig selv til at sende en stor yamaha AVR på pension bare for det.

Det er det samme her. Jeg vil gerne beholde den Anthem, og den her dims ser ud til at kunne give bedre lyd fra tv nu. Så jeg bestiller den nu. Tak for tippet.
Venlig hilsen
KB
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 14:40
Så en MRX 700 og en MRX 740 lyder ens hvis de kobles på et ATV4K?

Altså hvis man ser bort fra Atmos codec

Så kunne jeg måske godt finde på at hoppe på Anthem bølgen :-)


Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Så en MRX 700 og en MRX 740 lyder ens hvis de kobles på et ATV4K?

Altså hvis man ser bort fra Atmos codec

Så kunne jeg måske godt finde på at hoppe på Anthem bølgen :-)



Jeg har ikke hørt de nye Wink
Men MRX 700 har ringkernetransformator, det har MRX 740 ikke. Der skal man op i MRX 1140 for at få det. 


Redigeret af Brixen - 22-Januar-2023 kl. 15:07
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

https://www.amazon.de/-/en/OREI-Audio-Extractor-Converter-Support/dp/B094PPVKFL/ref=sr_1_19?crid=24YRE3JDGM4DZ&keywords=ohrmuschel+ausdreher&qid=1674387161&sprefix=eARC+extr%2Caps%2C108&sr=8-19

Jeg købte den her i stedet for, da der i anmeldelserne stod, at OREI er en klon af Feintech, og at CEC virker i den her, men ikke i OREI.



Redigeret af Brixen - 22-Januar-2023 kl. 15:50
Venlig hilsen
KB
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 16:27
OK,

Ville tro at de er lavet samme sted, med forskellige mærker. - Hvis du får cec til at virke, må du gerne skrive om det i tråden. Kunne godt finde på at købe en mere hvis det virker.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

OK,

Ville tro at de er lavet samme sted, med forskellige mærker. - Hvis du får cec til at virke, må du gerne skrive om det i tråden. Kunne godt finde på at købe en mere hvis det virker.

De ser i hvert 100% ens ud.
Jeg tror så min forstærker er for gammel til CEC. 
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu