|
HDMI eARC/ARC til gammel receiver |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det ender jeg også med at gøre, og fortsætter med at få lyd ud optisk.
|
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
|||
Men der er tale om eARC. På mit Panasonic TV kan man godt have eARC slået til og Viera link (HDMI cec) slået fra, på samme tid. Det skal siges at jeg også bøvlede med det før jeg fandt ud af det OG jeg har heller IKKE noget kabel fra AVR HDMI out til TV HDMI in. Jeg har KUN et HDMI kabe fra TV eARC out til > eARC extractor > AVR HDMI in. Skal ikke kunne sige om Kombinationen af LG og Anthem kan komme til at virker dog.
|
||||
![]() |
||||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
|||
Ok. Lyder besynderligt at man ikke kan slå HDMI cec permanent fra. Det er velkendt at cec er en af de dårligst implementerede "standarder" i forbrugerelektornik, som tit og ofte laver flere problemer end den løser. Hvis ikke man kan dét, så ved jeg ikke hvad du kan gøre, andet end at prøve at fjerne HDMI kablet mellem AVR HDMI out til TV HDMI in, som nævnt oven for.
|
||||
![]() |
||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
|||
Man kan ikke slå HDMI CEC fra uden også slå eARC fra på LG tv. Jeg har opgivet og sendt konverteren retur. Selv om jeg fjerner HDMI kabel mellem receiver og tv kommer der ingen lyd ud. Redigeret af Brixen - 26-Januar-2023 kl. 17:50 |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
|||
Ok, - det er sku da æregerligt :-/
|
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4991 |
|||
På mit Panasonic Oled TV er CEC slået fra, og iøvrigt på alle tilsluttede bokse. Men ARC fungerer glimrende mellem TV og reciever. Mens TV er tændt, kan jeg tænde reciever Marantz SR 7011, og lyden blir sendt via ARC til reciever, mens TV højttaler automatisk afbrydes.
|
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
![]() |
||||
|||
Det kan jeg så ikke gøre af flere årsager: Først, så understøtter min receiver hverken ARC eller eARC. det kræver den konverter som Mefisto skrev om, for at det understøttes. Det andet problem er mit LG tv, som kun vil sende lyd ud af eARC, når HDMI CEC er slået til. Når HDMI CEC er slået til på tv, skifter det selv input, og jeg kan ikke slå tilbage til det input, jeg selv ønsker.
|
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
|||
Nu er det selvfølgelig for sent, men hvis du vitterlig ikke kan slå cec fra uden også at slå eARC fra, så kunne du måske have reddet det med en "HDMI cec less" adapter (lille dims til 100,- man sætter på enden af et HDMI kabel, som afbryder pin 13, som fører cec signalet). Så får cec i TV ikke et signal at reagere på. Workaround to workaround .. I know
![]() |
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4991 |
|||
Jo men når to Panasonic TV ejere skriver at det kan lade sig gøre på deres TV. Så er det for at du skal vælge det mærke næste gang, og de er ikke engang dyrere en LG’s
![]() |
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
![]() |
||||
|||
Har du et godt bud på et godt Panasonic 55” til under 9.999 kr? Og om 6 år eller mere, hvad findes der så? Redigeret af Brixen - 26-Januar-2023 kl. 21:22 |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
|||
Ikke lige nu, men JZ 980 har været nede 7000,- i slut 2022. Du kan holde øje med tilbudene på flatpanels.
Redigeret af Munch - 26-Januar-2023 kl. 23:28 |
||||
|
||||
![]() |
||||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
|||
55" Panasonic JZ1000 har også været solgt til 6.666 kroner nærmest lige siden Black Friday og frem til midten af januar.
Hvis I vil følge lidt med i prisudviklingen på TV-skærme, så har vi som Munch nævner Tilbudsjagten på Flatpanels. Den opdateres hver uge.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |