Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mikto
Junior bruger
Oprettet: 08-November-2006
Status: Offline
Point: 41
|
Sendt: 12-Februar-2007 kl. 23:47 |
Det er primært fordi mine ører er decideret overfølsomme over for støj... Dernæst ønsker jeg at spare strøm - og varme er lige med spildt strøm (og blæsere til at fjerne varme er lige med spild af strøm på at fjerne varme, som er spild af strøm  )... (jeg stod i opgangen og kiggede på tællere den anden dag, og måtte konstatere, at kæresten og jeg er dem der har brugt mest strøm - by far!)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 00:45 |
I glemmer den største kilde til støj, og den har i ingen løsning på!
WNF!!
Nu spørger i måske hvad WNF er, men i kender jo WAF, så hvis i konverterer N til Noise så er i hjemme
Men hvad fanden gør vi ved det (har tænkt på æter, men det tager en fandens tid at få hende i seng senere på aftenen!)
Har prøvet elastikophæng, men de akustiske problemer var altså uforandrede
Har i forslag?
|
 |
fuldfart
Ny bruger
Oprettet: 01-December-2006
Point: 17
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 09:16 |
mikto skrev:
Hej fuldfart!
Hvad vil hele herligheden koste? (jeg overvejer også at bygge et MC, og ønsker det også 100% passivt kølet)
|
Lige nu står det til lige omkring 15000 med de valg jeg har foretaget .... men det er forløbigt kun planlagt...har intet købt endnu :-)
|
 |
fuldfart
Ny bruger
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 09:19 |
Sandal skrev:
Hvorfor er det lige at i ønsker 100% passiv køling?
Det er i dag muligt at få kølere der ikke støjere mere end 15-20 dBA, hvilket ikke er til at høre (selv ikke hvis i ser film uden lyd), så for mig er den ultimative løsning en kombination af passiv og aktiv køling.
|
Et medie center bruges jo ikke kun til at se tv på.... Det bruges også (i mit tilfælde) som afløser for alle andre bokse på nær forstærkeren... Det er også grunden til jeg vil have det uden blæsere, da blæsere på sigt vil larme mere eller mindre. Som andre har påpeget bliver blæsere slidt og beskidte mv. og de vil så larme mere og mere (er jeg overbevist om). :-)
|
 |
fuldfart
Ny bruger
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 09:22 |
MCenterFreak skrev:
I glemmer den største kilde til støj, og den har i ingen løsning på!
WNF!!
Nu spørger i måske hvad WNF er, men i kender jo WAF, så hvis i konverterer N til Noise så er i hjemme
Men hvad fanden gør vi ved det (har tænkt på æter, men det tager en fandens tid at få hende i seng senere på aftenen!)
Har prøvet elastikophæng, men de akustiske problemer var altså uforandrede
Har i forslag?
|
En (kort) kæde boltet godt fast til komfuret og så en lydisoleret dør... Hvis ikke det hjælper så må du true med at købe nogen større højttalere (hvilke de meget sjældent kan se det fornuftige i)
Held og lykke !
|
 |
Kim C
Junior bruger
Oprettet: 22-September-2006
Point: 22
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 15:09 |
fuldfart skrev:
Jeg skal i gang med at lave mig et medie center og i den forbindelse er der jo en del valg jeg skal tage....
Spørgsmålet er specielt om jeg skal vælge et grafikkort med eller uden HDMI ? (som mit Samsung LCD understøtter) Får jeg noget ud af HDMI som jeg ikke kunne få ud af VGA og et lydkabel ? Jeg er med på HDMI er digital med lyd osv. men vil resultatet ikke være lige så godt med et vga kabel og et lydkabel ?
Jeg har tænkt mig følgende bestykning: ------------------------------------------------------------ ---
Enhed |
Type |
Kabinet |
HFX Media PC Case Black/Silver |
bundkort |
MSI G965MDH-FI |
psu |
NorthQ 4300GP-FL |
cpu |
Core 2 Duo E6300 1.86 GHz |
ram |
G.Skill 2 x 1 GB |
grafikkort |
Sapphire RADEON X1600 XT Ultimate |
tv kort |
Saber 2020 |
lydkort |
AudioTrak Prodigy 192 (5.1) |
harddisk |
Samsung 2 stk. 500 GB |
Tastetur |
Microsoft Remote Keyboard For Microsoft Windows XP Media Center Edition (Dansk) (Infrarød) |
Operativ system |
Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 (Dansk) (evt. Vista) |
DVD brænder |
LG GSA H42L Super-Multi |
------------------------------------------------------------ ------------
Jeg kan se i forum at 2 Gb ram måske er lidt i overkanten til dette formål, og jeg forventer at smide en blueray/HD dvd brænder når de kommer ned i pris på et tidspunkt......
Maskinen skal primært bruges som medie center og altså ikke til spil, men det er et krav at den er 100% passivt kølet.....
|
Hej,
Vær opmærksom på at den GMA X3000 grafik processor som der er på dit bundkort, godt kan give dig problemer. Jeg har lige haft erfaring med den gennem en Scaleo EV - som jeg nu har returneret grundet opløsnings problemer. Prøv at søg på "x3000 resolution problem", så skal du bare se løjer :-)
/kim
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 13-Februar-2007 kl. 15:22 |
Køb processoren lige ét nummer større - den der ligger lige i underkanten hvis du på et tidspunkt vil afspille HD DVD eller Blu-ray.
|
|
 |