recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI eller VGA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI eller VGA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI eller VGA
    Sendt: 25-November-2007 kl. 09:01
Hej hvad er bedste kabel når man skal have tilsluttes sit mediacenter TV'et er et Panasonic PX-70e.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 09:51
Med hensyn til billede kvalitet, er der ikke nogen synligt forskel mellem HDMI og VGA.
Dog skal du være opmærksom på at der bliver skåret lidt af billedets kanter ved brug af HDMI.
Ved VGA passer billedet 100% til skærmen.
Tilgengæld er der jo ikke lyd med i kablet ved VGA.
Personligt ville jeg nok vælge VGA, da det er ret irriterende ikke at kunne se ens taskbar i windows.
Mvh Jesper
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2007
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 10:25

Er der slet ikke nogen mulighed med undgå at der vil skåret lidt af billedet, syntes mange mediacenter er født med HDMI udg. hvad kan det være?

Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 12:14
Jeg bruger HDMI fra mit media center. Det virker max. Der erikke noget der bliver skåret af.
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 12:21
Nu skal det jo lige siges, at på mit 42PX70 drejer det sig ca. om 5-8mm der bliver skåret af.
Mediacenter softwaren har jo taget højde for det, og derfor ikke placeret nogen tekster tæt på kanten, så hvis du bare skal kører mediacenter software, og ikke decideret windows, så er der overhovedet ikke nået problem med at kører HDMI, selvom der skulle blive skåret en smule af billedet
Mvh Jesper
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 13:40
Jeg bruger ikke mit media center, bruger den udelukke som alm. pc. Men der er nok forskel fra fladert til fladert.
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu