recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI flimrer ved hurtig panorering.Nu med splitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI flimrer ved hurtig panorering.Nu med splitter

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI flimrer ved hurtig panorering.Nu med splitter
    Sendt: 01-Juli-2011 kl. 20:33
Jeg har skiftet til et AsRock H67 ITX bundkort og har fået problemer med billedet over HDMI-udgangen.
Som titlen siger så har jeg nogle gange en tynd vandret streg i billedet (i hele bredden) som flimrer, når en film har hurtig panorering/action-scener.

Er der nogen som har oplevet det samme med billedet (fra HTPC/DVD/BD) ?

Jeg vil gætte på at problemet er for svagt signal ind i TV'et (bruger et billigt 5m HDMI 1.3-kabel)

Redigeret af michael9000 - 06-Juli-2011 kl. 23:47
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 20:47
passer HZ i TV/Grafikkort indstillingerne til det afspillede materiale ?

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 21:14
Grafikkortet kører med 60Hz som det gamle grafikkort der virkede. Og alt "enhancement-gejl" er slået fra på TV'et, for flere år siden.
Alle videoer er 25Hz. Har prøvet flere afspillere (MPC-HC, WMP, Terratec HomeCinema) uden held.

Monitor og TV kører klonet i native opløsning, fullHD, og der er intet på problem på monitoren, så jeg tror ikke at det er grafikkortets driver der driller.

Det er kun i fuld skærm at det sker - ikke i maksimeret vindue - derfor mistænker jeg et for svagt signal.

Redigeret af michael9000 - 01-Juli-2011 kl. 21:18
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 21:30
Prøv at sætte grafikkortet til 50Hz i stedet. Det skal være et multiplum af kilden for at give bedste resultat.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 22:00
Samme streg med 50Hz Cry

Tænke, tænke...  60->50... langsommere...  16-bit farver må da sende færre bits over kablet end 32-bit... og vupti, stregen forsvandt Thumbs Up.

Mon ikke det kan løses med en aktiv HDMI splitter/forstærker?
(skal alligevel have en til at lave cloned+extended desktop)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 22:07
... og så et lille øv. Farverne i Windows Aero-theme virker ikke med 16-bit farver Ermm (det er lidt svært at kode farve-temaer uden Geek )

Redigeret af michael9000 - 01-Juli-2011 kl. 22:09
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2011 kl. 23:59
Det er sgu lige før jeg ikke gider svare i den her tråd. michael9000, du har en hade dut til Samsung i din beskrivelse, og den har du haft i flere år, så vidt jeg husker. Var det ikke på tide at komme videre. Har du forøvrigt orienteret Samsung om problemet, og hvad siger de til det
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det er sgu lige før jeg ikke gider svare i den her tråd. michael9000, du har en hade dut til Samsung i din beskrivelse, og den har du haft i flere år, så vidt jeg husker. Var det ikke på tide at komme videre. Har du forøvrigt orienteret Samsung om problemet, og hvad siger de til det

Tjaae, jeg var turen igennem med samsung support dengang jeg havde et samsung tv og gerne ville have sorteret rækkefølgen på mine tv kanaler. Ikke nok med at de ikke hjalp mig, de løj også overfor mig.

Jeg havde fat i supporten af flere omgange. Det startede med at jeg kontaktede dem fordi det af min manual fremgik at jeg havde mulighed for at sortere kanaler, men på tv'et manglede menupunktet. "Desværre, dit tv har en statisk tuner hvor man ikke kan bytte rundt på kanalnumrene". At manualen påstod man burde kunne havde de ikke noget svar på.

Jeg spurgte så til om der kom en opgradering på et tidspunkt der kunne løse problemet og fik at vide at der blev arbejdet på det men at der pt. ikke var nogen løsning.

Så købte min kammerat et fjernsyn magen til, hans var dog parallelimporteret af Metro, men udover det var det præcis samme tv. På min kammerats tv var det ikke noget problem at sortere kanaler, hvilket undrede mig en del. Jeg kontaktede samsung igen og fortalte at løsningen på kanalproblemet allerede fandtes idet min kammerats parallelimporterede tv kunne sortere kanalerne. Jeg spurgte om muligheden for at få mit tv opgraderet til samme firmware som hans. Svaret var at min kammerats tv var en tysk model, at hardwaren i tuneren var anderledes og at jeg ikke kunne få skiftet hardwaren i mit tv.

Jeg boksede videre med problemet og en dag var der en gut på flatpanels.dk der fortalte at det kunne ændres i tv'ets servicemenu.  Jeg fulgte anvisningen, holdt et par knapper nede på fjernbetjeningen mens jeg tændte tv'et, kom ind i servicemenuen og satte mit tv om fra at være en nordisk model til at være en europæisk model, og vupti så kunne jeg sørme også kanalsortere.

Det er muligt at samsung har lagt stilen om sidenhen, men først løj de for mig og sagde at det var tuneren der ikke kunne, de løj da de fortalte mig at de ikke havde en løsning på problemet, de løj da de sagde det var begrænset af den hardware der var i mit tv. Problemet kunne fikses på et halvt minut, men samsung ønskede åbenbart ikke at fikse det af en eller anden mystisk grund.

Jeg har stensikkert købt mit sidste samsung produkt, jeg gider ikke holdes for nar på den måde så der ryger ikke flere af mine penge i den retning.

Så ja, samsung er blevet gjort opmærksom på problemet og løsningen, men vælger at fylde folk med en sang fra de varme lande.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 02:42

Det er helt op til dig om du vil svare, og jeg har ingen intentioner om at tvinge dig til det. Dit svar vil blive værdsat lige som alle andres...
Ja, vi kan godt blive enige om at der er gået lidt ovet et år , men min mening har ikke ændret sig mht. køb af Samsung TV. Og der har ikke været nogen firmware opdateringer siden da.

I bund og grund siger signaturen 3 ting:
- Jeg køber ikke Samsung TV igen (fakta)
- Man kan ikke sortere kanaler på et Samsung B535 TV (fakta)
- Dette kan ændres i service menuen (brugbar information)

Tonen i signaturen er 100% bevidst en "hade dut"; jeg har købt et "dyrt" tv med fejl i den basale funktionalitet for et TV, og producenten er bekendt med fejlen, uden at gøre noget ved det - og det er ikke den eneste model med denne fejl.

I bund og grund hænger signaturen ved endnu, da det var sådan jeg blev gjort opmærksom på en løsning, og ligeledes har andre fået denne løsning, fordi de har set denne signatur og spurgt).
Og nu ved du også at der er en løsning, hvis venner/familie spørger dig Smile

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 06:39

HAHA konstruktiv tilgang til Michaels problem! Spørgsmålet er om svaret reelt er brugbart eller du bare vil brokke dig og ikke kunne finde på andet

Michael: er problemet der også hvis du bruger andre tilslutninger end HDMI? Du kunne prøve med vga eller s-video hvis du har muligheden. Så piller du kablet ud af ligningen.

BS
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 07:00
Nu skriver du at alt muligt er slået fra for flere år siden...Hvilket gfxkort er der tale om? Kører du digitalt hele vejen eller har du dvi/vga adapter?

Jeg tvivler på det har med skærmen at gøre....Det er Grafikkort relateret og den streg der kommer har jeg set før på nvidias 7xxx serie.... Skærmen kan modetage alle standard opløsninger indenfor skærmens formåen i 32bit.

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Samme streg med 50Hz Cry

Tænke, tænke...  60->50... langsommere...  16-bit farver må da sende færre bits over kablet end 32-bit... og vupti, stregen forsvandt Thumbs Up.

Mon ikke det kan løses med en aktiv HDMI splitter/forstærker?
(skal alligevel have en til at lave cloned+extended desktop)

Hmmm, har du prøvet med et andet (kvalitet) HDMI-kabel?

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu