recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI flimrer ved hurtig panorering.Nu med splitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI flimrer ved hurtig panorering.Nu med splitter

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Det er helt op til dig om du vil svare, og jeg har ingen intentioner om at tvinge dig til det. Dit svar vil blive værdsat lige som alle andres...
Ja, vi kan godt blive enige om at der er gået lidt ovet et år , men min mening har ikke ændret sig mht. køb af Samsung TV. Og der har ikke været nogen firmware opdateringer siden da.

I bund og grund siger signaturen 3 ting:
- Jeg køber ikke Samsung TV igen (fakta)
- Man kan ikke sortere kanaler på et Samsung B535 TV (fakta)
- Dette kan ændres i service menuen (brugbar information)

Tonen i signaturen er 100% bevidst en "hade dut"; jeg har købt et "dyrt" tv med fejl i den basale funktionalitet for et TV, og producenten er bekendt med fejlen, uden at gøre noget ved det - og det er ikke den eneste model med denne fejl.

I bund og grund hænger signaturen ved endnu, da det var sådan jeg blev gjort opmærksom på en løsning, og ligeledes har andre fået denne løsning, fordi de har set denne signatur og spurgt).
Og nu ved du også at der er en løsning, hvis venner/familie spørger dig Smile

Underligt så forskelligt man kan opleve den samme servicefunktion. Jeg har flere Samsung apparater (TV og mobiler). De gange jeg har kontaktet dem, har jeg altid fået en fin service, men det kan selvfølgelig være fordi det primært har været spørgsmål vedr. vores mobiltelefoner. Har kun en enkelt gang kontaktet dem vedr. mit Samsung Syncmaster TV/Monitor. Da de ikke kunne løse problemet (en blå lampe der lyste når det var slukket), tilbød de at lave service på produktet, hvilket jeg sagde nej til da jeg ikke ville undvære det 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Jeg har skiftet til et AsRock H67 ITX bundkort og har fået problemer med billedet over HDMI-udgangen.
Som titlen siger så har jeg nogle gange en tynd vandret streg i billedet (i hele bredden) som flimrer, når en film har hurtig panorering/action-scener.

Er der nogen som har oplevet det samme med billedet (fra HTPC/DVD/BD) ?

Jeg vil gætte på at problemet er for svagt signal ind i TV'et (bruger et billigt 5m HDMI 1.3-kabel)

Jeg gætter på at du bruger det indbyggede Intel GFX. Har du opdateret til de seneste drivere fra Intel?
Har du prøvet de forskellige frekvenser som kortet har mulighed for at vise (i 32 bit, 16 bit er noget hø)
Jeg tror ikke det er kablet, da HDMI er et digitalt signal, så det er enten virker eller virker ikke, og jeg mener at have læst et sted at der ingen forskel er på et høj- eller lav-kvalitetskabel
Hvis alt andet glipper, kunne du prøve at købe et billigt grafikkort. De kan fås for 3-400 og du har jo 14 dages returret på nettet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg tror ikke det er kablet, da HDMI er et digitalt signal, så det er enten virker eller virker ikke, og jeg mener at have læst et sted at der ingen forskel er på et høj- eller lav-kvalitetskabel

Man skal ikke tro på alt, hvad man læser. For det er noget decideret vrøvl! Netop fra ca. 5 meter og opefter, kan et dårligt skærmet HDMI-kabel, give streger, sne i billedet og andre artifakter!

M.v.h.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 13:14
Derudover er der stor forskel på kvaliteten af stikkene - men oftest giver det blot sort skærm, hvis stikket er dårligt - selvom signalering til opsætning af refresh etc. godt nok kommer igennem iflg. skærmens OSD-meddelser. Det kan være noget af et puslespil at finde et relativt billigt kabel, der virker optimalt med et stykke udstyr, hvor der også kan være gået på kvalitetsmæssigt kompromis med HDMI-soklen...
/lars
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

..  er problemet der også hvis du bruger andre tilslutninger end HDMI? Du kunne prøve med vga eller s-video hvis du har muligheden. Så piller du kablet ud af ligningen. 

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Nu skriver du at alt muligt er slået fra for flere år siden...Hvilket gfxkort er der tale om? Kører du digitalt hele vejen eller har du dvi/vga adapter?

Det er Intel HD2000 onboard grafik tilsluttet (uden adapter) med
2m DVI -> HDMI på monitor
5m HDMI -> HDMI på TV

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg tvivler på det har med skærmen at gøre....Det er Grafikkort relateret og den streg der kommer har jeg set før på nvidias 7xxx serie.... Skærmen kan modetage alle standard opløsninger indenfor skærmens formåen i 32bit.
Så det kunne godt være en software fejl?

Kører med nyeste driver fra Intel.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

... Netop fra ca. 5 meter og opefter, kan et dårligt skærmet HDMI-kabel, give streger, sne i billedet og andre artifakter!
Så det kunne godt være at bundkortet ikke leverer et signal der er stærkt nok.
Har et HD4670 hvor kablet virker fint med, men der er ikke plads på det nye bundkort Confused

Jeg har kun et andet HDMI 1.4a kabel på 1m, så jeg må lige prøve at flytte lidt rundt og se om det kan udelukke kablet.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 19:23
Det er ikke sikkert at at dit intelgfx kan HDCP handshake'e med to forskellige skærme samtidigt. Er fejlen der med en skærm på systemet?

Ofte er der kun en shared hdcp chip til DVI/HDMI....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 19:31
Efter lidt slæben frem og tilbage, er jeg kommet frem til at det er ikke kablet den er gal med.
- Har prøvet at tilslutte TV'et med 1m kabel = streg på TV.
- Byttet HDMI-stik på TV og Monitor = streg på TV.

Hev kablet ud af Monitoren = ingen streg på TV. (satte kabel i igen bagefter)
Skiftet driver til at kun vise billede på TV = ingen streg på TV.
Skiftet driver til Extended Desktop = ingen streg på TV.

Satte kablet på 5m i igen:
Hev kablet ud af Monitoren = ingen streg på TV. (satte kabel i igen bagefter)
Skiftet driver til at kun vise billede på TV = ingen streg på TV.
Skiftet driver til Extended Desktop = ingen streg på TV.

Det dækker vist alle muligheder for, at det er i kablet at problemet ligger Unhappy 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 19:52
@Patriarken
Det må jeg lige google.

Vil helst undgå at bruge VGA-porten til TV'et, da mit mål er denne opsætning:

Redigeret af michael9000 - 02-Juli-2011 kl. 19:52
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 20:21
Efter lidt søgen efter problemer med HDCP handshake, fandt jeg det her

"Intel Pentium G6950/Core i3, i5, i7 Chipset Graphics Driver v15.21.2.64.2246 mainly fixed bugs are as follows:
2. Solve horizontal line problems on the screen after the output to a TV and full screen.
"

Der er jo en gammel driver! den må jeg prøve...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 21:48
Så er vi vel ved at være der hvor jeg foreslog en løsning med et biligt GFX kort, nu hvor vi kan konstatere at det ikke er HDMI kablet. At gå tilbage til en gammel driver er efter min mening noget skrammel. Vil du så blive der i al evighed?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 22:21

Så er vi vel ved at være der hvor jeg foreslog en løsning med et biligt GFX kort, nu hvor vi kan konstatere at det ikke er HDMI kablet.
Men der er ikke fysisk plads pga cpu-køleren (jeg er allergisk over for støj, så en standard cpu-køler er udelukket)

At gå tilbage til en gammel driver er efter min mening noget skrammel. Vil du så blive der i al evighed?
Ja. Hvis det virkede med en gammel driver så blev jeg der i al evighed!, men det gjorde det ikke. Nu kører jeg med driveren fra Windows Update, som heller ikke virker.

Redigeret af michael9000 - 02-Juli-2011 kl. 22:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 22:38

Det hjalp med noget aftensmad, efter at jeg havde stirret mig blind på problemet. Løsningen ligger jo lige for næsen af mig!

I opsætningen med en fysisk HDMI-splitter, kører driveren i Extended Desktop, hvor der ikke er nogen horisontal streg på TV'et.

Big smile tusind tak for hjælpen alle sammen Thumbs Up

Jeg bestiller en splitter
(og så kan jeg brokke mig til Intel over de fejl der er i deres driver, uden at skulle vente på en løsning fra dem)

Redigeret af michael9000 - 02-Juli-2011 kl. 22:38
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu