|
HDMI fordeler virker ikke (projektor) |
Besvar |
Forfatter | |
henrik-d
Bruger Oprettet: 02-September-2008 Status: Offline Point: 225 |
Emne: HDMI fordeler virker ikke (projektor) Sendt: 21-November-2011 kl. 20:54 |
Hej,
jeg har en surroundreciever Yamaha rxv 355
Jeg ønsker at undgå at skulle bakse bagved forstærkeren for at sætte min projektor ind i HDMI-tilslutningen som i forvejen er brugt.
Derfor har jeg købt mig denne boks:
http://www.nbradio.dk/shop/konig-kn-hdmispl10-hdmi-splitter-5600p.html
Og jeg har også prøvet med dette splitterkabel:
http://www.tlc-direct.co.uk/Products/TR28577T.html Men ingen af mulighederne giver signal fra projektoren - nogle gange hvis jeg er "heldig" så et helt lilla billede. Min projektor er denne:
http://www.audiovision.dk/infocus_screenplay_4805.htm
Kan nogen hjælpe mig med at købe en ting som gør at jeg kan ha både tv og projekter tilsluttet samtidig og hvor jeg så kan switche den enhed fra som jeg ikke behøver?
På forhånd tak.
Mvh Henrik Redigeret af henrik-d - 21-November-2011 kl. 21:10 |
|
Mads Nørskov
Branche Medlem Oprettet: 07-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
Sendt: 21-November-2011 kl. 22:05 |
Hej Henrik
Enheden fra TLC kan skifte mellem kilder og ikke 2 display. Grunden til at splitteren fra NBRadio ikke virker, kan være fordi den ikke kan håndtere, den opløsning du ønsker. Har du prøvet at sætte opløsningen ned? Ellers kan det være du skal opgradere i kvalitet på splitter. |
|
Mads Nørskov
www.imagosonas.dk |
|
skyeagle
Super bruger Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
Sendt: 21-November-2011 kl. 23:07 |
Hej Henrik.
Måske opløsningen som Mads siger, men jeg hælder mere til Hdmi kablet? kan se begge ting har HCDP som er et slags "håndtryk" mellem enhederne, men hvis dit kabel ikke er , så kan du få det billede du taler om , jeg har selv oplevet det selv nemlig, min løsning var nyt kabel , men kan jeg selvfølgelig ikke garantere i dit tilfælde
|
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
henrik-d
Sendt: 22-November-2011 kl. 09:43 |
Hej Kim og Mads,
tak for jeres svar. Jeg har prøvet alle indstillinger men det virker ikke.
Så bare jeg vidste hvilket kabel som kunne gøre tricket for mig.
Mvh Henrik
|
|
skyeagle
Sendt: 22-November-2011 kl. 20:19 |
Hej Henrik.
æv ægerligt det ikke virker , måske en defekt splitter? du har signal op til dit tv går jeg ud fra? din projektor stå vel ikke på NTSC ? den skal står på PAL, men var bare lige en indskydelse .
Redigeret af skyeagle - 22-November-2011 kl. 20:20 |
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
henrik-d
Sendt: 23-November-2011 kl. 10:36 |
Hej Kim,
jep PAL-indstilling er korrekt for ellers ville jeg ikke kunne ha set noget før og signalvejen er via surroundreceiveren og virker udmærket hvis jeg bare ikke bruger en splitter
Mvh
Henrik
PS: Jeg får et kabel på prøve fra en flink gut, så må vi se om det hjælper.
|
|
skyeagle
Sendt: 23-November-2011 kl. 20:01 |
Henrik ok held og lykke , håber det er kablet , men ellers må du nok have en ny splitter selvom din ikke er i den helt billige enden.
|
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
henrik-d
Sendt: 25-November-2011 kl. 10:14 |
Problemet løst ved hjælp af en HDMI Video scaler. Redigeret af henrik-d - 27-November-2011 kl. 21:06 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |