recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI fra HTPC til Sony HX855
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI fra HTPC til Sony HX855

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI fra HTPC til Sony HX855
    Sendt: 09-Februar-2013 kl. 00:39
Hej

Jeg har rodet de sidste 4 timer med min HTPC og mit Sony KDL-HX855 samt min Sony STR DH720  receiver :(
Det har virket upåklageligt siden jeg fik tv'et for en måneds tid siden, men her til aften var der ikke hul igennem, hverken audio eller video!
Det er forbundet således: HTPC HDMI til receivers HDMI input, receivers HDMI til tv'ets HDMI (ARC)
Receivers HDMI indstillinger er sat til Ctrl. HDMI ON, Passthrough ON, HDMI Audio TV+AMP
TV'et genkender receiveren, og kan tænde/slukke den
Jeg kan, hvis jeg skifter til HDMI1 på tv'et, se opstarts-skærmen for BIOS, og Windows startlogoet, men så snart grafikdriveren loades, er der ingen forbindelse mere! (når opløsningen ændres til 1920x1080) Driveren er Intel HD Graphics nyeste, for det var det første jeg mistænkte, så den blev opdateret, men det hjalp ikke!
Siden har jeg prøvet følgende:
Taget strømmen fra ALT, og koblet tingene til igen, og i den "strømløse" periode trykket på Power knapperne på tv, htpc og receiver.
Koblet HTPC HDMI direkte i tv'ets HDMI (ARC)
Ændret skærmopløsningen på HTPC'en til 800x600, 16 bit og 50HZ, og lidt flere, samt tilbage igen
Gennemgået ALLE tv'ets indstillinger for HDMI og lyd, men jeg kan simpelthen ikke se noget forkert i dem!
Ændret i indstillingerne alligevel, uden held, og ændre tilbage igen.
Gendannet tv'et til fabriksindstillinger, og sat det op fra "start" igen....uden held
Og jeg har sikkert glemt en del af de andre ting jeg har prøvet Confused

Og nu er jeg ved at løbe tør for idéer....har i nogen guldkorn?
(sådan noget her driver mig til vanvid, hvordan sker sådan noget bare "overnight"???)

Er lidt i tvivl om det er det rette forum, men jeg mistænker altså mest grafik på HTPC som synderen, siden jeg nu kan se opstartslogo etc., og HDMI Control virker som det skal.
Jeg undrer mig bare over der så i det mindste ikke kommer lyd via receiveren....men jeg kan let have overset en simpel ting i forvirringen!
Jeg er kommet så vidt at jeg har kigget i manualerne....der jo som bekendt er sidste udvej for enhver mand med lidt selvrespekt Tongue
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 08:43
Puuuuhhha....efter en søvnløs nat, er der hul igennem igen.
Hvad der helt nøjagtigt var gået galt finder jeg nok aldrig ud af, men umiddelbart virker det som om Intels driver ikke var optimal til systemet.
Jeg endte med at downloade og installere en Asus' grafikdriver (et år ældre end Intels!) og så fik jeg det op at køre igen, ihvertfald billedet, og nu gider jeg ikke engang teste lyden, damn jeg er træt Disapprove

Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu