|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
festher ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2005 Status: Offline Point: 17 |
![]() Sendt: 03-April-2007 kl. 18:56 |
Kan det lade sig gøre at forbinde sit grafik kort til sit LCD med HDMI og samtiddig få lyd med indover fra sin PC. Jeg har samlet en pc som skal bruges til spil og mediacenter, problemet er jeg ikke er så glad for de mange kabler, specielt hvis jeg også vil ha TV signal med fra min PC. Det vil jo kræve både et kabel fra mit grafikkort og et fra lydkortet (onboard) og så antenne kabel... Nu kommer der jo grafik kort med HDMI men jeg går ikke udfra de har indbygget lyd chip, så hvordan fragter man lyden fra PC med til TV'et? En anden ting er TV signalet, det starter jo i væggen, går videre til PC'en og igen videre til TV'et, ikke? kan det køres med indover grafikkortet/HDMI-kabelet? håber i kan hjælpe med et par svar, på forhånd tak :) |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Et grafikkort med HDMI port vil enten ikke kunne tage lyd med over kablet eller også vil det have et stik som man forbinder til lydkortet med en ledning. Enten internt eller externt. Jeg har endnu ikke set nogen HDMI Grafikkort med egen lydchip men det kommer nok på et tidspunkt.
TV signalet går fra væggen og så over til et tvkort i computeren. Derfra går det så videre via dit grafikkort til TV'et. Du kan så styre det via noget TV software (MCE, Media portal etc.) hvis du bare vil se uden om computeren så kan du få en splitter så du kan sætte et antenne stik direkte på TV'et og et andet på computeren Hvis du vil se TV via TVkortet skal computeren være tændt. man kan ikke viderekøre signalet som man kan på en videomaskine |
|
![]() |
|
glade ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2006 Sted: ølby/DK Status: Offline Point: 1007 |
![]() |
Rygte siger aldi pcen tog lyden med over på tvet, men jeg tvivler om den holder, mangler ligesom noget mere info fra flere bruger før jeg køber 10 meter hdmi kabel må jeg erkende. Har en pc stående ved mit tv, men mit tv 32pf9731 vil ikke afspille lyd fra min pc og jeg har ikke kunne få hjælp herinde så har opgivet hvad jeg gør galt. |
|
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer Sony 32 tommer X300 (skod tv) |
|
![]() |
|
festher ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2005 Status: Offline Point: 17 |
![]() |
tak for svarende belle, Kender du nogle grafikkort man kan koble lyd kort til? |
|
![]() |
|
Kim C ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Hejsa, Sapphire radeon x1600 pro HDMI leverer billede og lyd. Du connecter dit lydkort via SPDIF coax og så har du lyd igennem HDMI. Jeg har trukket mit HDMI high grade kabel 15m. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216336 Jeg benytter et HDA X plosion og kører SPDIF coax gennem grafik kortet og SPDIF fiber til min YSP-800 sound bar. Fungerer fint.
/kim Redigeret af Kim C - 05-April-2007 kl. 17:44 |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
De nye ATI R600 har indbygget lydchip. Derved får du opfyldt de betingelser som der er for DRM via HDCP i Win Vista.
Så er der heller ikke det bøvl med at skulle forbinde lydkort til grafikkort. |
|
![]() |
|
Hede ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() |
Jeg har et MSI NX7600GT diamond pluds grafikkort med HDMI udgang. Med til kortet var der en ledning til at forbinde lydkortet med grafikkortet. Du skal bare have et lydkort med SPDIF udgang. Jeg har et HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD/Dolby Digital Live lydkort.Det virker fint
![]() Redigeret af Hede - 06-April-2007 kl. 20:44 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |