|
HDMI IN ARC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lucase23 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2014 Sted: Lyngby, Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2014 kl. 20:01 |
Hejsa,
Hvor godt virker det med HDMI IN ARC når mit mål kun er at have - 1 - fjernbetjening ? jeg har et Samsung 6325 TV fra 2011 og overvejer en soundbar med bluetooth til tv lyd + musik streamining via iPad. det nemmeste er jo at vælge en soundbar fra Samsung - HW-F750, men jeg kigger også på andre producenter af Soundbar samt kunne det jo tænktes at mit fremtidige TV valg bliver af andet mærke. Jeg ar læst mig til at hvis begge enheder TV og Soundbar har ARC så kan lyden kontrolleres fra TV fjernbetjeningen uanset mærke / producent . Omvendt vil ekspedienterne i butikkerne ikke bekræfte dette. Er der nogen som har en erfaring med netop dette ? Hilsen Lucase23 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vil med en rimelig sandsynlighed virke, men ukke nødvendigvis når det er andre fabrikater. Det er set før. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Lucase23 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2014 Sted: Lyngby, Danmark Status: Offline Point: 5 |
Ok tak.
Er der endelig nogle parametre jeg kan gå efter for at sikre mig at det virker inden købet ?. Tænker f.eks på om der er producenter som man ved det virker hos ? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Generelt virker det, men bedst når enhederne er samme fabrikat. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
ARC har ikke noget med styring over hdmi at gøre.
Hvis du skal være sikker på det virker, skal det være af samme mærke. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Ja samme konklusion med samme fabrikat er jeg også kommet til men friheden til at kombinere mellem tv producent og soundbar producent via ARC er jo fristende...dog skal det jo også gerne virke.
Men super tak for input ig var. |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Jeg har LG tv og en Yamaha reciever. Det fungerer fint
|
|
![]() |
|
Netop hvad jeg efterlyser - erfaringer fra andre med arc. :)
|
|
![]() |
|
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
Vi prøver lige igen......ARC har ikke noget med HDMI Control at gøre
![]() |
|
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
Enig ![]() Så vidt jeg husker hedder det CEC... Pana Onkyo snakker sammen. Pana Yamaha snakker sammen.
|
|
![]() |
|
Det er vist helt rigtig.
Fakta er vist at begge enheder skal have HDMI IN/OUT (ARC) for at lyden kan gå direkte via HDMI kabelet og CEC tillader brugen af tv Fjernbetjeningen sådan som jeg har læst mig til det. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |