recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabel mellem XD9305 og PS4 pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI kabel mellem XD9305 og PS4 pro

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 10:01
Ja ok, det gir mening. Hvis du samtidig skifter vægbeslag til et af dem, som kan vippes ud forneden. Vil det så i fremtiden være en løsning? Du kan forvente at der af og til skal skiftes et kabel af den ene eller anden grund.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 10:47
Jeg vil ikke kloge mig på dit tv, men på ZD9 modellen, er det kun HDMI port 2 og 3 der giver fuld 4K understøttelse.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 10:56
Klampus: 
Ja, jeg har godt nok overvejet det - men desværre for min model, sidder HDMI-indgangene nærmest direkte på midterdelen af bagsiden, så selv hvis det kunne vippes ud - vil jeg ikke kunne nå dem. Så jeg må døje med den her løsning, indtil jeg engang vælger at sælge lejligheden. :-)

JeTex:
Jeg har været inde på sony's hjemmeside for at tjekke op på tv'et. De skriver at alle 4 indgange giver fuld 4K understøttelse sammen med HDCP 2.2 (..vidst noget anti-pirat-halløj?)
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 11:01
Jeg har dog besluttet mig for at vælge én af disse to kabler til mit setup:


eller


De levere både 4K HDR, 60h, 18gbit og understøttes af HDCP 2.2 - så tænker jeg ikke går helt galt i byen med en af disse kabler. Prisleje snakker vi om 500-600 for 5 meter, så det er til at overkomme. :-)
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 12:10
Du kan roligt vælge den sidste - Supra - da det er nogle super kabler! Deres afskærmning er altid i top, så man slipper for problemer.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 12:15
Det første kabel ser også ud til at have en god afskærmning - de skriver trippel skræm. Og der koster kun 359,- for 5 meter.

M.v.h.
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 12:20
Ja, har godt nok kun læst gode ting om Supra. Tænker jeg hellere smider de ekstra par hundrede i, nu når jeg alligevel skal til igennem et større stykke arbejde for at montere det hele. Så er man sikker på man får en ordenligt kvalitet :-)
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Der er andre, der har haft problemer med handshake på XD93:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=21&t=35511

Jeg har kørt 4K HDR gennem IKEA-kabler til 80 kr. for 3 m - også til et XD93 - så det burde ikke umiddelbart være kablet. Jeg har ikke modtaget min PS4 Pro endnu, men den ville også kun kunne testes på sidste års Sony model og ikke et XD93.
Jeps det er min tråd - jeg har samme problem med en Samsung K8500 UHD, når jeg anvender enhanced hdmi port. Men hvis jeg resetter Samsungen så kører det - i noget tid and round and round we go. Ingen problemer med en OPPO 93 men den kører jo så også bare på standard hdmi.
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 12:28
Hvad menes der med handshake? At nogle HDMI'er ikke arbejder sammen med f.eks. XD93? :-) 

I så fald, må jeg afvente med bestilling og se om jeg kan finde en liste med kompatible-HDMI'er. Thumbs Down
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af prowdD prowdD skrev:

Hvad menes der med handshake? At nogle HDMI'er ikke arbejder sammen med f.eks. XD93? :-) 

I så fald, må jeg afvente med bestilling og se om jeg kan finde en liste med kompatible-HDMI'er. Thumbs Down
Overvejer at skrive til både Samsung og Sony for at få deres input omkring de handshake problemer jeg oplever.
Til top
prowdD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prowdD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 12:31
Men med handshake, så menes der at nogle kabler ikke arbejder sammen med f.eks. i mit tilfælde, mit XD93?
Pioneer............LX5090H
Logitech..........Z-5500
Popcorn Hour...A-110
Xbox360.........Elite
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af prowdD prowdD skrev:

Men med handshake, så menes der at nogle kabler ikke arbejder sammen med f.eks. i mit tilfælde, mit XD93?
Jeg tænker snarere det er enhederne der har nogle problemer - jeg har prøvet med 3 forskellige hdmi kabler mellem mit xd9305 og min Samsung K8500 UHD. Jeg har prøvet det før mellem min pioneer receiver og min oppo og en uofficiel firmware opdatering til receiveren løste de handshake problemer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu