recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi kabel til 4k/hdr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdmi kabel til 4k/hdr

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bidany Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2019
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bidany Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hdmi kabel til 4k/hdr
    Sendt: 10-November-2019 kl. 11:17
Hej. 

Jeg skal finde mig en lang Hdmi kabel ca 10 M . Fra en Sony 4k Blu-ray til en optoma uhd51 projektor. Hvilke en skal jeg købe. 

Må maks koste 350 kr.  
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 16:42
av cables har masser 

Bare søg 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 16:49
 Når der står High speed på det, så skulle det være godt nok, har nogle flere år gamle kabler, prøvede et af dem til You See boksen, UHD og HDR uden problemer. Det er ikke et af de såkaldte High End kabler.


Redigeret af Radiomanden - 10-November-2019 kl. 16:50
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 20:05
Du skal købe et optisk HDMI-kabel
De andre kabler virker ikke i den længde til 4K HDR, selv om det står i deres specs
Ved det af bitter erfaring
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2019 kl. 20:33
350,- til et så langt kabel er ikke meget.

Jeg vil som nævnt tidligere anbefale et Fiber HDMI, men de er kostbare når de skal kunne håndtere HDR og Dolby Vision, op mod kr. 3.000,-

Kan anbefale dig SCP på 10,7 meter, som er et HDMI kabel i traditionel tykkelse. Det er aktivt, hvilket er nødvendigt, når du kommer op i de længder, medmindre du vil ha det tyklt som et vandrør.

SCP 944E-35, kan du købe hos alle B&O forhandlere, hvis de ikke har det hjemme, kan de få det fra dag til dag. koster omkring de kr. 1.000,-

Det er ekstremt vigtigt at kablet er aktivt, i den længde.

Det er vigtigt kabe og stik er skærmede, fordi med 4K er signalet igennem HDMI skrøbelig overfor EMI støj fra andre signal kabler, men de kan faktisk også selv støje en hel del.

Så er det vigtigt det er gennemtestet.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 07:26
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 09:08
Købte selv dette dengang det kostede €40. I dag koster det over dobbelt så meget, men er stadig iblandt de "billigere" muligheder

...Men i dag er der så f.eks dette at få til omkring den pris du nævner: 



Redigeret af TBC1 - 11-November-2019 kl. 09:20
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2019 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Bidany Bidany skrev:

Hej. 

Jeg skal finde mig en lang Hdmi kabel ca 10 M . Fra en Sony 4k Blu-ray til en optoma uhd51 projektor. Hvilke en skal jeg købe. 

Må maks koste 350 kr.  

Jeg har kun god erfaring med hdmi kabler fra Harald Nyborg, har selv brugt 15 m kabel uden problemer på henholdsvis Sony AW15 S og nu HW 55ES(godt nok ikke 4k)Jeg vil anbefale deres Hdmi Pro til kr 278 for 10 m, har selv lige købt 3 stk godt nok kun på 1,5 m da jeg havde problemer med 4K 60 hz signaler med nogle gamle kabler, selvom de også “skulle” opfylde disse krav.

Personligt mener jeg også at kabler sommetider kan købes for dyrt, men absolut også for billigt.
Kan være en jungle at finde rundt i.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 02:21
4K og HDR sætter helt andre krav til kvaliteten end 1080p!
Det der gør det så besværligt, er, de fleste kabler virker på kortere afstande, men selvom de står opgivet som Ultra High Speed, afhænger det helt af længden, og den med at afprøve flere forskellige kabler inden køb, kan godt være træls, så måske det godt kan betale sig at investere mere, end man regnede med, det skulle koste.

Rådet må være at prøve et hæderligt kabel, hvis det ikke virker, er der nok ikke andet at gøre, end at bide i det sure æble, og investere i et optisk eller aktivt kabel...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Bidany Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2019
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bidany Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2019 kl. 12:23
okay tak skal i have jeg har fundet denne her på amazon hvilke også har fået mange gode anmeldeser 
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2019 kl. 01:19
Nå det er længder op til 10m, så kan det måske lige gå med et godt kabel. Skal du over 10m så er der KUN optisk.

Men du kan også sagtens opleve problemer med 10m.
Men du kan sagtens kører 'almenlig' 4K uden problemer. Men er video med høj bitrate og HDR, så vil du opleve problemer.
Så det afhænger rigtigt meget af hvad der afspilles.
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 17:57
Fik du købt dette kabel og virker det optimalt med HDR og Dolby Vision?

Redigeret af ms.nielsen - 25-Januar-2020 kl. 17:59
Stue: Front: 2XB&W CM7, center: B&W CMC, sub: B&W ASW10CM, surround back: 2X Dali Lektor1. Receiver: Sony STR-DN1080, Projektor: Optoma UHD60, TV: LG oled 55" C9. Køkken: 2X Dali lektor1
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu