recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI kabel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

ta du bare de billige, de virker fint, ingen grund til at skyde 1300 kr efter et supra


De virker netop ikke altid lige fint. Ikke når der skal trækkes 15 meter.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 01:49
Jeg købte dette 20m svin i sommers. No problemo. Det virker bare, selvom mange mente jeg ville få problemer med min PS3.


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

ta du bare de billige, de virker fint, ingen grund til at skyde 1300 kr efter et supra


De virker netop ikke altid lige fint. Ikke når der skal trækkes 15 meter.
Det var netop også det mange advarede mig imod. Det kunne jeg så konstatere, at det ikke passede. Ifølge en mail-samtale med AV-Cables selv, så havde de heller aldrig fået klager over det kabel (det kan dog være salgsgas).
Anyway, så virker det upåklageligt i mit setup, trods PS3'en skulle være kræsen.


Redigeret af Nagash - 26-Februar-2015 kl. 01:52
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 470
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 09:23
Jeg har selv tidligere oplevet signal udfald ved full hd på kabel længde over 15m. Så det var derfor jeg ville høre erfaringer fra andre. Men nu er valget faldt på et hq på 10m.
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tunfisken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 09:45
ALLE har fortalt mig at jeg skulle holde mig væk fra de billige lange kabler, og ALLE skriver det i hifitråde,men det er snobberi og en gang vås, en bekendt jeg har købte et 20 meter dyrt hdmi kabel til 1200 kr og jeg købte et til et par hundrede kr, mit har virket bedre end hans både 3D og alm da hans har udfald. Men hvis folk tror på placebo effekten så køb det dyre kabel og brug en masse penge
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 10:15
alt hva der er dyrt og lækkert er snobberi i dine øjne LOLLOL
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tunfisken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 10:42
Hvorfor betale 1500 kr for et hdmi kabel når det til 200 klarer samme opgave? Det er snobberi i mine øjne, du får IKKE et bedre billede, dybere kontrast, bedre farver, bedre sortniveau ved at tage et dyrt hdmi kabel. Som sagt købte jeg et til 200 sidst jeg prøvede og min ven sværgede til de dyre, (for det havde han "hørt")man skulle have, jeg grinte ret meget da hans kabel havde udfald og slukkede for signalet.
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 10:56
nu tænkte jeg også mere på din indstilling til projektore, forstærkere osv..
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tunfisken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 10:58
Ja men nu snakker vi hdmi kabler? Og det er det du kommentere på, så svar lige på ovenstående?
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 11:02
der er intet at vinde ved at bruge 2500,- på 10 meter HDMI kabel, men det kan også blive for billigt..

de helt billige kabler har ofte skrøbelige stik med dårlig legering..
jeg ofrer gerne nogle flere mønter for at få noget der ikke falder fra hinanaden og noget der beholder kontaktoverfladen når det har været pillet fra og til nogle gange..


Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tunfisken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

der er intet at vinde ved at bruge 2500,- på 10 meter HDMI kabel, men det kan også blive for billigt..

de helt billige kabler har ofte skrøbelige stik med dårlig legering..
jeg ofrer gerne nogle flere mønter for at få noget der ikke falder fra hinanaden og noget der beholder kontaktoverfladen når det har været pillet fra og til nogle gange..


Jamen det er vi helt enige omkring, jeg betalte gerne 1500 kr for et supra hvis det var DET der skulle til for at jeg kunne se mine film og bruge 3D ved kabler der er 15-20 meter lange, men jeg fik blot konstateret ved min vens investering at han havde fået købt katten i sækken og jeg havde sparet en del kr. Jeg var MEGET tæt på at købe det dyre, fordi man har fået tudet ørerne fulde alle steder at det SKULLE man, når man nåede 15 meter, men jeg valgte bare at prøve det billige til 200 kr først, og virkede det ikke ville jeg købe det dyre! Det til 200 var i langt bedre kvalitet end jeg regnede med, dejlig tykt og samlet godt (sammenligner med Harald nyborg nu)
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 11:33
Det har ikke noget med billedkvalitet at gøre.
På de korte længder er det nærmest komplet ligegyldigt, men de billige kabler kan have problemer med HDMI handshake op imod nogle enheder på længder over 10m.
Så placebo har intet med problematikken at gøre - prøv at Google "HDMI handshake problem" - hvis du er rigtig frisk, så tilføjer du "cheap cable".

Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tunfisken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Det har ikke noget med billedkvalitet at gøre.
På de korte længder er det nærmest komplet ligegyldigt, men de billige kabler kan have problemer med HDMI handshake op imod nogle enheder på længder over 10m.
Så placebo har intet med problematikken at gøre - prøv at Google "HDMI handshake problem" - hvis du er rigtig frisk, så tilføjer du "cheap cable".


men nu henviser jeg jo netop til at min ven købte et dyrt kabel på 20 meter og der var udfald, det var der ikke på det billige jeg købte.

jeg siger ikke at de billige ikke kan være dårlige, men blot at de dyre kan være crap og jeg vil hellere starte med at bruge 200 kr først, og virker det er det jo helt perfekt, ellers må man jo købe et dyrt et og håbe på det er bedre, det er blot ikke altid tilfældet!

Men det er jeres pengepung, så i bestemmer jo selv
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu