|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Anders Hansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 04-Juni-2007 kl. 23:31 |
har lige købt et Hdmi kabel fra hama i elgiganten til 449 , men efter jeg er kommet hjem kan jeg se de findes i et utal af priser. er der forskel på om kablet er guldbelagt, tænker på billed/lydkvallitet
eller er de billige kabler lige så gode ?? |
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
Hej Anders! Jeg er også ejer af et "guld-kabel", hdmi, og to som ikke er High end... Kan med min bedste vilje ikke se forskel på kvaliteten!! HDMI virker eller virker ikke... Det er jo rent digitalt!! |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Gad vide hvor langt det er? Det betyder jo noget for prisen.
Et godt HDMI kabel der skal trækkes langt skal også have bedre kvalitet. Så det kan jo være svært at bedømme en et kabel på en pris. Og hvis et kabel skal bruges til 1080P, skal der også noget ekstra til end blot det der opfattes som et standard kabel. Nogle kalder også et sådant kabel for et high-speed kabel. Men der er flere måder at snakke om det på. Men ellers er det rigtigt, at hvis signalet kommer frem ubesværet, så kan ikke se forskel på 2 kabler præcist som pede8000 siger. Man skal ikke lægge kablet ind over (tæt) eller sammen med strømkabler, det kan skabe problemer. Jeg har nu ikke set det. Men det er den slags der kan skabe forstyrrelser hvis der er nogle. |
|
![]() |
|
Anders Hansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
tak for svaret jo det er 2 m og skal bruges til 1080p det understøtter mit tv ihvertfald ellers har jeg set dem billigere til 249 i bilka også guld, men ligeså gode ?? men hvis det drejer sig om rent digitalt signal er det jo ligegyldigt kan jeg forstå.. grunden er jeg også skal investere i et colorfix eller måske trække vga kabler hele vejen, nogen der ved om sinaglet bliver dårligere hvis man bruger en vga splitter, eller kan man hvis grafikkortet har både dvi og vga bruge begge 2 samtidig og så købe et kabel der hedder dvi til vga ??
|
|
![]() |
|
MM1979 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
hvis et HDMI kabel er under 2 meter så betyder kvaliteten af kablet ikke så meget. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
2 meter HAMA til 450,-? Du er godt nok blevet snydt. Sidste gang jeg kiggede ville de vist have 350,-. Der sagde jeg også nej tak. En god mellemvej mellem de rigtig dyre, men et stykke over det billige, er nok Clicktronic, som f.eks. kan købes hos AV-Connection.
|
|
![]() |
|
![]() |
mange tak for hjælpen. har nu byttet mit Hdmi kabel og venter på et godt tilbud. måske aldi snart får nogle de har jo haft en HDD optager i denne uge så nu må der jo snart komme et godt kabel på tilbud |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Anders - just for info, jeg kører stort set aldi kabler (HDMI og scart) over alt, og de kabler fejler bestemt ikke noget
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
hej Hother- kører selv scart fra Aldi og det virker som kvalitet, men nu min nye skærm understøtter Hdmi , skal det jo næsten prøves ved du hvad der er bedst med hensyn til signal fra computer til LCD har både Vga og hdmi ingang på mit fjernsyn har tænkt på enten at købet et kabel fra DVI- HDMI eller et kabel der heder DVI- VGA |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Anders - aner ikke hvad du skal bruge, jeg benytter nemlig ikke min plasma skærm i sammenhæng med PC´eren. Sorry
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
hej Hother... Helt ok mange tak for svaret |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |