recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHdmi kabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anders Hansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Hdmi kabel
    Sendt: 04-Juni-2007 kl. 23:31

har lige købt et Hdmi kabel fra hama i elgiganten til 449 , men efter jeg er kommet hjem kan jeg se de findes i et utal af priser.

er der forskel på om kablet er guldbelagt, tænker på billed/lydkvallitet

eller er de billige kabler lige så gode ??

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 23:46

Hej Anders!

Jeg er også ejer af et "guld-kabel", hdmi, og to som ikke er High end... Kan med min bedste vilje ikke se forskel på kvaliteten!! HDMI virker eller virker ikke... Det er jo rent digitalt!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 00:49
Gad vide hvor langt det er? Det betyder jo noget for prisen.

Et godt HDMI kabel  der skal trækkes langt skal også have bedre kvalitet. Så det kan jo være svært at bedømme en et kabel på en pris.

Og hvis et kabel skal bruges til 1080P, skal der også noget ekstra til end blot det der opfattes som et standard kabel. Nogle kalder også et sådant kabel for et high-speed kabel.  Men der er flere måder at snakke om det på.

Men ellers er det rigtigt, at hvis signalet kommer frem ubesværet, så kan ikke se forskel på 2 kabler præcist som pede8000 siger.

Man skal ikke lægge kablet ind over (tæt) eller sammen med  strømkabler, det kan skabe problemer. Jeg har nu ikke set det.  Men det er den slags der kan skabe forstyrrelser hvis der er nogle.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 11:52

tak for svaret

jo det er 2 m og skal bruges til 1080p det understøtter mit tv ihvertfald

ellers har jeg set dem billigere til 249 i bilka også guld, men ligeså gode ?? men hvis det drejer sig om rent digitalt signal er det jo ligegyldigt kan jeg forstå..

grunden er jeg også skal investere i et colorfix eller måske trække vga kabler hele vejen, nogen der ved om sinaglet bliver dårligere hvis man bruger en vga splitter, eller kan man hvis grafikkortet har både dvi og vga bruge begge 2 samtidig og så købe et kabel der hedder dvi til vga ??

Til top
MM1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Maj-2007
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 16:24

hvis et HDMI kabel er under 2 meter så betyder kvaliteten af kablet ikke så meget.

Men skal længden være over 2 meter så har kvaliteten af kobberet i kablet betydning for hvilken opløsning der kan sendes gennem kablet.

Hvis du skal splitte et VGA signal så kan du med fordel bruge en aktiv VGA splitter f.eks. som denne http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/vga-splitter/vga-splitt er.asp
Fordelen ved aktive splittere er, at de forstærker VGA signalet inden det splittes, så kvaliteten bevares.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 16:31
2 meter HAMA til 450,-? Du er godt nok blevet snydt. Sidste gang jeg kiggede ville de vist have 350,-. Der sagde jeg også nej tak. En god mellemvej mellem de rigtig dyre, men et stykke over det billige, er nok Clicktronic, som f.eks. kan købes hos AV-Connection.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 20:29

mange tak for hjælpen.

har nu byttet mit Hdmi kabel og venter på et godt tilbud.

måske aldi snart får nogle de har jo haft en HDD optager i denne uge

så nu må der jo snart komme et godt kabel på tilbud

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 21:12
Hej Anders - just for info, jeg kører stort set aldi kabler (HDMI og scart) over alt, og de kabler fejler bestemt ikke noget
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 21:22

hej Hother- kører selv scart fra Aldi og det virker som kvalitet, men nu min nye skærm understøtter Hdmi , skal det jo næsten prøves

ved du hvad der er bedst med hensyn til signal fra computer til LCD

har både Vga og hdmi ingang på mit fjernsyn

har tænkt på enten at købet et kabel fra DVI- HDMI

eller et kabel der heder DVI- VGA

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 21:34
Hej Anders - aner ikke hvad du skal bruge, jeg benytter nemlig ikke min plasma skærm i sammenhæng med PC´eren. Sorry
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 22:44

hej Hother...

Helt ok mange tak for svaret

Til top