recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabelproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI kabelproblem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI kabelproblem
    Sendt: 18-Januar-2010 kl. 14:57
Jeg har et Pioneer PDP 507XA og Pioneer LX 01- home cinema systemet.

Jeg har indtil videre brugt det til LX01 medfølgende HDMI kabel, men der er problemer.

Ind i mellem (i perioder værre end i i andre perioder) falder enten lyd eller billede ud. SÅ piller jeg lidt ved HDMI kablet mellem forstærker/sub og fjernsyn i enten fjernsynsenden eller forstærker enden. Så kan jeg se at der helt klart ikke rigtig er ordentlig kontakt. Dvs det er ligesom om at stikket ikke sidder ordentligt helt fast i kontakten, faktisk i begge ender.

Det virker som om det er et kabelproblem.

Er der nogle der har haft samme problem, og hvordan har i løst det ?

Jeg gider ikke at gå ud og købe nye kabler hvis det alligevel ikke hjælper.

Er der nogen der har erfaringer med HDMI kabler hvor stikket sidde specielt godt i stikket ?

Mvh

Peter Willads
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 16:44
Har i to år brugt Supra HF100 kabler fra min BD afspiller til reciever og videre til TV. Stikkene virker mere robuste end det billige Hama kabel der sidder mellem recorder og reciever
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 16:55
Desværre så har Supra det problem med at selve kabel er så tykt, at man hvis der ikke er rigtig god plads bag apparater, let kan komme til at knække ved selve stikke ved at bøje kabel for meget, dette gør så at der kan forkomne en løs forbindelse, jeps et Supra HDMI kabel er lækker, men det kræver plads bag apparater. 

Redigeret af Startrek - 18-Januar-2010 kl. 16:58
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Desværre så har Supra det problem med at selve kabel er så tykt, at man hvis der ikke er rigtig god plads bag apparater, let kan komme til at knække ved selve stikke ved at bøje kabel for meget, dette gør så at der kan forkomne en løs forbindelse, jeps et Supra HDMI kabel er lækker, men det kræver plads bag apparater. 
Jamen det er rigtig! Der skal være 15 cm plads bag apparatet for at få et blødt bøj.Wink
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 20:08
Tak for svarene. Jeg prøver at købe et nyt kabel og se om det giver problemer.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 00:35
Ellers så er der jo altid mulighed for at vinkle HDMI stikkende

http://www.av-connection.dk/?PGr=2509&ML=413

http://www.av-connection.dk/?PGr=3651&ML=413
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Jeg har et Pioneer PDP 507XA og Pioneer LX 01- home cinema systemet.

Jeg har indtil videre brugt det til LX01 medfølgende HDMI kabel, men der er problemer.

Ind i mellem (i perioder værre end i i andre perioder) falder enten lyd eller billede ud. SÅ piller jeg lidt ved HDMI kablet mellem forstærker/sub og fjernsyn i enten fjernsynsenden eller forstærker enden. Så kan jeg se at der helt klart ikke rigtig er ordentlig kontakt. Dvs det er ligesom om at stikket ikke sidder ordentligt helt fast i kontakten, faktisk i begge ender.

Det virker som om det er et kabelproblem.

Er der nogle der har haft samme problem, og hvordan har i løst det ?

Jeg gider ikke at gå ud og købe nye kabler hvis det alligevel ikke hjælper.

Er der nogen der har erfaringer med HDMI kabler hvor stikket sidde specielt godt i stikket ?

Mvh

Peter Willads
jeg har samme problem.  jeg købte også et nyt kabel men det virker heller ikkeConfused?. det virker heller ikke så kan lyd eller billede fade ud?,  men når jeg rører det bag ved min receiver sker der ikke noget, jeg har en Marantz SR7002. måske er der også nogen  der kan hjelpe mig?. entten er det kapelel ellers ps3 ugang???Geek.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 14:57
HDMI er jo meget følsomt og kan derfor let futte af, så enten er det HDMI udgang på PS3 der er futte af, eller er det HDMI indgang på din Marantz SR7002 der er futte af, desværre Unhappy

Prøve at sætte din PS3 til tv, og se om den virker. 
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 15:01

HDMI er jo meget følsomt og kan derfor let futte af, så enten er det HDMI udgang på PS3 der er futte af, eller er det HDMI indgang på din Marantz SR7002 der er futte af, desværre Unhappy

ja ok. men som sagt er det kun når jeg rører min ps3 det sker?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af MMJ,75 MMJ,75 skrev:

ja ok. men som sagt er det kun når jeg rører min ps3 det sker?

Har du mulighed for at teste HDMI indgang på din Marantz SR7002, og se om de virker, for hvis de gør ja så komme du nok ikke uden om at din PS3 skal til rep.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af kerovan kerovan skrev:

Ellers så er der jo altid mulighed for at vinkle HDMI stikkende

http://www.av-connection.dk/?PGr=2509&ML=413

http://www.av-connection.dk/?PGr=3651&ML=413
Jeg har købt et 3m HDMI kabel hvor stikket er fleksibelt i alle retninger . Købt hos www.av-cables.dk.

Det virker umiddelbart som om det har løst mit problem, men man ved jo aldrig da dproblemet tidligere var periodisk.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu