|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
![]() Sendt: 18-Januar-2010 kl. 14:57 |
|
Jeg har et Pioneer PDP 507XA og Pioneer LX 01- home cinema systemet.
Jeg har indtil videre brugt det til LX01 medfølgende HDMI kabel, men der er problemer.
Ind i mellem (i perioder værre end i i andre perioder) falder enten lyd eller billede ud. SÅ piller jeg lidt ved HDMI kablet mellem forstærker/sub og fjernsyn i enten fjernsynsenden eller forstærker enden. Så kan jeg se at der helt klart ikke rigtig er ordentlig kontakt. Dvs det er ligesom om at stikket ikke sidder ordentligt helt fast i kontakten, faktisk i begge ender.
Det virker som om det er et kabelproblem.
Er der nogle der har haft samme problem, og hvordan har i løst det ?
Jeg gider ikke at gå ud og købe nye kabler hvis det alligevel ikke hjælper.
Er der nogen der har erfaringer med HDMI kabler hvor stikket sidde specielt godt i stikket ?
Mvh
Peter Willads
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Har i to år brugt Supra HF100 kabler fra min BD afspiller til reciever og videre til TV. Stikkene virker mere robuste end det billige Hama kabel der sidder mellem recorder og reciever
|
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Desværre så har Supra det problem med at selve kabel er så tykt, at man hvis der ikke er rigtig god plads bag apparater, let kan komme til at knække ved selve stikke ved at bøje kabel for meget, dette gør så at der kan forkomne en løs forbindelse, jeps et Supra HDMI kabel er lækker, men det kræver plads bag apparater.
Redigeret af Startrek - 18-Januar-2010 kl. 16:58 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
![]() |
|
Tak for svarene. Jeg prøver at købe et nyt kabel og se om det giver problemer.
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
kerovan ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
![]() |
|
Ellers så er der jo altid mulighed for at vinkle HDMI stikkende
http://www.av-connection.dk/?PGr=2509&ML=413 http://www.av-connection.dk/?PGr=3651&ML=413 |
||
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse |
||
![]() |
||
MMJ,75 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
![]() |
|
jeg har samme problem. jeg købte også et nyt kabel men det virker heller ikke
![]() ![]() |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
HDMI er jo meget følsomt og kan derfor let futte af, så enten er det HDMI udgang på PS3 der er futte af, eller er det HDMI indgang på din Marantz SR7002 der er futte af, desværre
![]() Prøve at sætte din PS3 til tv, og se om den virker. |
||
![]() |
||
MMJ,75 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
![]() |
|
ja ok. men som sagt er det kun når jeg rører min ps3 det sker?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Har du mulighed for at teste HDMI indgang på din Marantz SR7002, og se om de virker, for hvis de gør ja så komme du nok ikke uden om at din PS3 skal til rep. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det virker umiddelbart som om det har løst mit problem, men man ved jo aldrig da dproblemet tidligere var periodisk.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |