|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 09:50 |
Ja, så står min skærm meget snart og skal op på væggen med det PDK-WM02 beslag jeg fik med ved købet, og så regner jeg med at det er slut med at skifte alt for meget rundt på kablerne. Derfor vil jeg gerne vide hvilke HDMI kabler folk egentlig bruger/anbefaler? Jeg har læst artiklerne om at der ikke er reel forskel på 2 meter kablerne, men kan alligevel se og høre, at nogle folk køber dyrere kabler, og jeg vil da godt ofre lidt mere, hvis det er det der skal til. PS. Som tillægsspørgsmål kunne jeg da godt tænke mig at høre hvor højt folk egentlig hænger deres skærm? |
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
Højde: Midten af skærmen i øjenhøjde når du sidder normalt i sofaen/stolen.
-Kent |
|
![]() |
|
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
![]() |
Dem her køre jeg med,og jeg har ikke haft et eneste problem med dem,High Quality 1.3 HDMI kabel fra HQ fra Av-cables.dk,de er i den billige ende,de kan selvfølge fås billigere i harald nyborg 2M til 49,00,men det er op til dig,for hvis der er hul igennem uden udfald,så er der ingen forskel i billedkvaliteten. Min skærm er fra gulv til midten af skærmen 109 cm. |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Der har været en debat om det med højden før. Sf hensyn til mit tv lift system sidder min pio 50 tommer 88 cm til underkant og 138 cm til overkant, ud over at man ikke kan ligge på gulvet mere og se TV er det intet problem.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
TvHomer, Jeg har placeret mit beslag så skærmen hænger 100 cm fra gulv til midten af skærmen. Det syntes jeg er behageligt uafhængig af hvor højt jeg sidder i en sofa eller en stol. Jeg bruger SUPRA kabler og er godt tilfreds. Hvad angår billige kabler har jeg den erfaring at de typisk ikke sidder så godt fast i min PS3 eller min Receiver. Det har resulteret i at jeg har mistet signalet hvis jeg (eller min 1 årige terrorist af en søn Ellers er der ingen forskel efter min mening på kabler op til 2 meter. /Halsted Redigeret af Halsted - 07-Oktober-2009 kl. 12:53 |
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Lad konen vælge kabler. Ingen forskel i kvaliteten af signalet med mindre kablet er defekt.
Farve og materiale er altså det eneste der behøver et valg :-) /B |
|
![]() |
|
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() |
Er der ikke flere der vil give deres mening til kende vedr. ovenstående?
|
|
![]() |
|
RMB4Y ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
når du sidder i sofaen skal øjenhøjden være 1/3 oppe Det vil sige hvis din øjenhøjde i sofaen er 100cm og skærmen er 60cm høj ( uden selve rammen ) skal afstanden fra bunden af skærmen være 100-( 60:3 ) = 80 cm og ang. kabler anbefaler jeg www.avconnetion.dk de har alt håber du kan bruge det til noget René
Redigeret af RMB4Y - 08-Oktober-2009 kl. 18:49 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |