recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI loop/passthrough på Onkyo 805? (HTPC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI loop/passthrough på Onkyo 805? (HTPC)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 18:19
Hmm.....er mit "problem" mon ikke løst med Zotac's nye bundkort:

Det har dual HDMI, og så kan jeg jo bare sætte det ene i tv'et, og det andet i receiveren, eller overser jeg noget her?
Samtidig kan receiveren slukkes når den ikke er i brug Clap
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af theman7979 theman7979 skrev:

Min denon 2809 kan sættes til HDMI pass through på sidst brugte input i standby. Det virker fint, men den æder 18 watt i standby hvis jeg slår det til. HDMI kredsløb er åbenbart glade for standby strøm. Det er jeg ikke, så har slået det fra.

HDMI bruger ikke en skid strøm....Det er din denon der trækker de 18 watt. EN aktiv HDMI splitter/repeater bruger max 3-5 watt. Hvis det er loopthrough så svarer det jo i princippet til at du passivt forlænger et hdmikabel.

Derfor er det den indbyggede Switch i Denon'en der trækker strøm

Redigeret af Patriarken - 11-Juni-2011 kl. 09:18
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Hmm.....er mit "problem" mon ikke løst med Zotac's nye bundkort:

Det har dual HDMI, og så kan jeg jo bare sætte det ene i tv'et, og det andet i receiveren, eller overser jeg noget her?
Samtidig kan receiveren slukkes når den ikke er i brug Clap

Hvis nu jeg vælger dette bundkort til en HTPC, hvilke muligheder har jeg så for at tænde/slukke via fjernbetjening?
Der er tilsyneladende ikke CIR header på bundkortet Cry
Er det nok at købe et kabinet med IR receiver, og så tilslutte det til bundkortet med en 3 el. 4 pins molex?
Jeg overvejer også Chill Innovations KB-1BT micro keyboard, men synes ikke jeg kan se nogen steder at bios understøtter Wake On Keyboard via USB?
Allerhelst ville jeg bruge min Harmony One til at tænde/slukke/styre htpc'en med, og så have keyboardet til de gange det måtte være mest praktisk.
Det er lidt forvirrende det her fjernbetjening synes jeg Ouch
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 11:28

Jeg overvejer også Chill Innovations KB-1BT micro keyboard, men synes ikke jeg kan se nogen steder at bios understøtter Wake On Keyboard via USB?

Tror ikke det er BIOS der afgør om det kommer til at virke.
Jeg har et sådan micro keyboard. Det er parret med min Logitech DiNovo Blutooth adapter.
Hvis jeg bevæger Logitech musen, så vågner PCen, men jeg kan ikke få PCen til at vågne ved at bruge musen på Chill keyboardet. Skal ikke kunne sige noget om det eventuelt kan komme til at virke, hvis man kontakter Chill folkene
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 11:54
Kan du få den til at vågne ved at bruge keyboardet (ikke musen på keyboardet, men tasterne)?

Ellers kunne jeg bruge det her bundkort:
Og så en aktiv HDMI splitter, men jeg er lidt træt af alle de små dimser der skal til for at få alting til at virke Confused

Redigeret af mureren - 14-Juni-2011 kl. 11:54
Mvh. Mureren

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 12:12
Jeg kan ikke få PCen til at vågne på noget som helst på Chill keyboardet. Hvis jeg derimod bruger Logitech keyboardet, så vågner PCen
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 12:16
Har sendt en mail til Chill, med et link til denne tråd, så får vi se om de ønsker at bidrage
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 15:26
Så kom der svar fra Chill
Jeg har stillet dem et spørgsmål, so jeg ha vedehæftet nederst

Hej

Undskyld den lange svar tid, men der har været tryk på ovenpå lanceringen, så det har taget noget tid at få ingeniørerne til at teste den forespurgte problemstilling.

Keyboardet er baseret på Bluetooth HID standarden, som er integreret i de fleste OS som keyboardet dermed understøtter.

Kommunikationen etableres dog reelt først med enheden efter drivere osv. er indlæst og kørende.

Som udgangspunkt har Keyboardet ikke problemer med at sende de fornødne Wake-On signaler til Bluetooth modtageren, men det er herefter op til det enkelte bundkort/BIOS at håndtere det – når PC’en er i Standby/Slumre tilstand.

Den største chance for succes med Wake-On får man nok med computere, hvor Bluetooth allerede er integreret. Her må man formode, at producenten også har sørget for, at maskinen kan vækkes via Bluetooth chippen.

Ved brug af Donglen, er det desværre lidt forskelligt om det virker eller ej afhængig af det enkelte bundkort. Hvis det ikke er muligt, at få Wake-On til at virke med den medfølgende Bluetooth Dongle, så er der næsten ikke andet for end at prøve en Dongle baseret på et andet chipset, for på den måde at ende med en konfiguration som Bundkort/BIOS kan håndtere. Det er selvfølgelig besværligt, men til gengæld kan keyboardet altså godt arbejde sammen med 3. parts Bluetooth dongler/moduler osv. Man kan f.eks. også tilslutte en Bluetooth Class 1 Dongle, og dermed få lidt større sendestyrke/rækkevidde (man skal dog ikke regne med at nærme sig de 100mtr som der teoretisk angives for klassen)

Med venlig hilsen / With best regards / Mit freundlichen Grüßen

Kim Morgen

Chill Innovation A/S   -   www.chill-innovation.com

Til det har jeg spurgt:

Hej Kim

Tak for uddybende svar, men der er en ting jeg ikke forstår

Du skriver:

”Som udgangspunkt har Keyboardet ikke problemer med at sende de fornødne Wake-On signaler til Bluetooth modtageren, men det er herefter op til det enkelte bundkort/BIOS at håndtere det – når PC’en er i Standby/Slumre tilstand.”

Det kan jeg ikke få til at hænge sammen med den kendsgerning, at der i min testopstilling indgår et Logitech DiNovo Bluetooth keyboard/mus/BT reciever sæt. Logitech mus og keyboard udfører fint både wake og sleep, men Chill keyboardet, som er parret med den samme reciever kan hverken med mus eller taster vække PCen

Med venlig hilsen

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 17:40
Tjaah....det er vel ikke ligefrem et ønskesvar Confused
Hvis de har testet, kan de så ikke oplyse hvilke bundkort der virker med deres BT chipset?
(de må vel have testet nogle forskellige fabrikanters bundkort)
Og bemærkningen om at "man må formode producenten også har sørget for at maskinen kan vækkes via Bluetooth chippen" er jeg bestemt heller ikke vild med. Hvordan skal vi som almindelige forbrugere få det bekræftet?
Chill burde lave en kompatibilitetsliste asap Smile
Mvh. Mureren

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 17:54
De var hurtige til at svare denne gang:

Hej

Nu er min viden omkring Logitechs design naturligvis begrænset, men umiddelbart er deres løsning bygget lidt anderledes op. Det giver nogle andre fordele, men dermed også nogle andre ulemper.

Jeg mener at Logitech benytter en form for pre/hard-pairing i kommunikationen mellem keyboard/mus og deres dongle, så de dermed er parret til at kunne snakke sammen helt udenom drivere osv.

Dermed kan de også nemt styre, at dongle/keyboard kan wake-up i standby osv.

Ulempen, er så vidt jeg er orienteret, at når kommunikationen så svigter mellem Logitech donglen og keyboard/mus (udenfor rækkevidde og forstyrrelser osv), så skal man manuelt til at parre dem sammen igen.

Her vil vores keyboard til gengæld blot genoptage kommunikationen, når der er hul igennem til donglen igen – eller i værste fald skal man blot slukke/tænde på keyboardet, så kommunikationen reetableres.

Logitech donglen er kun pre-coded til deres keyboard/mus, så her vil Chill keyboardet blot være tilsluttet ligesom andre Bluetooth enheder, og så vil det være op til dongle/BIOS at opfange og reagere på signal fra keyboardet.

Det er sådan lidt pest eller kolera, hvilken løsning man skal gå efter.

Det er lidt på baggrund af den kritik der er på nettet omkring manuel parring problemerne der er med Logitech enheder, at vi gik efter den anden ad-hoc type.

Det er selvfølgelig bare ikke så spændende, når det bliver en udfordring at finde bundkort og dongle kombinationer som kan snakke ordentlig sammen.

Med venlig hilsen / With best regards / Mit freundlichen Grüßen

Kim Morgen

Chill Innovation A/S   -   www.chill-innovation.com

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 17:59

Tjaah....det er vel ikke ligefrem et ønskesvar Confused
Hvis de har testet, kan de så ikke oplyse hvilke bundkort der virker med deres BT chipset?
(de må vel have testet nogle forskellige fabrikanters bundkort)
Og bemærkningen om at "man må formode producenten også har sørget for at maskinen kan vækkes via Bluetooth chippen" er jeg bestemt heller ikke vild med. Hvordan skal vi som almindelige forbrugere få det bekræftet?
Chill burde lave en kompatibilitetsliste asap Smile
Nu bruger jeg den ikke så meget til TV kikning, der bruger jeg min MCE fjernbetjening, men prøv at skrive til dem her: sales@chill-innovation.com
Til top
PsyCrow Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Juli-2010
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 13:33
Hejsa Mureren

Har lige læst tråden igennem for jeg har selv en Onkyo forstærker (som er gemt væk i mit teknik rum) og jeg skal også tænde for den hver gang jeg skal se TV..  så jeg lurede lige med for at se om der var en gylden workaround :)

men det slog mig lige, jeg har i ffdshow sat alt min lyd to at go passthrough via HDMI så HTPC'en på ingen måde piller ved lyden så det kun er onkyo'en der klare det..

kan huske da jeg satte det hele op og havde på et tidspunkt sat lyden i HTPC til passthrough (via ffshow) og onkyo'en til at smide lyde igennem forstærkeren til TV'et og mit TV kunne ikke finde ud af at nedskalere lyden fra DTS til stereo så det var en lidt tam fornemmelse at se film på TV'et

Jeg ved ike om du har tænkt på dette men jeg ville bare lige nævne det :)

/PsyCrow

Redigeret af PsyCrow - 24-Juni-2011 kl. 13:34
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu