recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI loop/passthrough på Onkyo 805? (HTPC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI loop/passthrough på Onkyo 805? (HTPC)

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 14:15
Hej PsyCrow

Det du nævner er også en grund til at få et dual HDMI bundkort, hvis mit tv ellers kan hive lyd ud af HDMI og nedskalere det. Jeg har godt nok ikke kigget i manualen for at se om tv'et (LG PK760N) kan nedskalere, men det må jeg have gjort!
Men hvad hørte du på tv'et når der blev sendt DTS til det? Centerkanal, fronter, en blanding, eller ingenting?
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
PsyCrow Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Juli-2010
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Hej PsyCrow

Det du nævner er også en grund til at få et dual HDMI bundkort, hvis mit tv ellers kan hive lyd ud af HDMI og nedskalere det. Jeg har godt nok ikke kigget i manualen for at se om tv'et (LG PK760N) kan nedskalere, men det må jeg have gjort!
Men hvad hørte du på tv'et når der blev sendt DTS til det? Centerkanal, fronter, en blanding, eller ingenting?

Det var en blanding men det var baghøjtalerne der dominerede.. front højtaleren var der men meget meget svagt..

Dual HDMI mobo lyder spændende.. men man skal vel kunne sætte det ene output til at køre stereo og det andet passthrough. det ved jeg dog ikke om man kan? (kunne være smart kunne styre ffdshow via media centeret:) )

/PsyCrow
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 14:24
Det er Gigabytes bundkort med dual HDMI jeg overvejer:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3783#ov

Men om man kan sætte hvert HDMI output til separate lyd-output, det aner jeg ikke Confused
Damn det er svært det her!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 14:40
Og så fik jeg sendt en forespørgsel til Gigabyte:
Hi.
I'm considering this MB for a HTPC build, but need to know the following:
Are the dual HDMI ports configurable separately?
At least audio needs to be different, as my television doesn't support the same audio outputs as my receiver. If the dual HDMI ports aren't separatly configurable, my receiver would always have to be turned on :-|
Mvh. Mureren

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 14:20
Og svaret fra Gigabyte er et nej Ouch (og det gjaldt så vidt vides alle bundkortfabrikanter)
Manualen til mig LG PK760N er lidt uklar på audio punktet synes jeg. Kan ikke rigtigt se den kan downmixe noget som helst til stereo, men måske har jeg bare ikke fattet meningen!
Mvh. Mureren

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu