recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI lyd + SPDIF samtidigt...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI lyd + SPDIF samtidigt...?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI lyd + SPDIF samtidigt...?
    Sendt: 27-Februar-2008 kl. 22:24
Har koblet mediecenteret op til fjernsynet med HDMI og til receiver med SPDIF. Nu har jeg ikke særligt meget lyst til at tænde for anlæget bare for at se alm. fjernsyn. Er det muligt, ligesom det var i XP, at sende output ud på begge kanaler samtidigt i Vista?
Jeg bruger en onboard Realtek ALC883 lydkort. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 23:38

Øhh, var det muligt i XP?

Der er nogen der påstår, at de har kunnet gøre det med ffdshow. Det lykkedes ikke for mig. Og ud over det, så mener jeg ikke det er muligt.

Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 23:43
Det lykkedes fint på et andet bundkort, Abit IC-7, med analog udgang til TV'et, men også med onboard Realtek, ved at benytte Realteks værktøj. Det var nemli rimeligt smart, og selvom man mutede på MCE-remoten, så var det kun den analoge udgang der blev muted, og ikke SPDIF.
Det er lige præcis det jeg ønsker, så når man hører musik, muter man fjernsynet, og så er det kun anlæget man hører...
Er der ikke andre med den problemstilling ... ?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 00:23
Ja, men nu er forskellen jo, at du før brugte analogt og sp/dif samtidig.. Det du vil nu, det er i realiteten sp/dif og sp/dif samtidig.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 00:25

Jeg kan i XP godt sende ud analogt (til min skærm, som har indbyggede højtalere) på samme tid som jeg sender lyd til min receiver gennem S/PDIF.

Men da jeg ikke har Vista, kan jeg ikke sige noget om det.

Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 07:21
Jeg har også prøvet med de analoge udgange og spdif, og så deaktiveret HDMI audio i kontrolpanelet, men det virker heller ikke. Er der noget der har en onboard realtek lydkort og det virker på den måde?
#Tosa - Lige præcis, rimeligt smart.
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Jeg kan i XP godt sende ud analogt (til min skærm, som har indbyggede højtalere) på samme tid som jeg sender lyd til min receiver gennem S/PDIF.

Jeg har Vista og har rodet en hel del rundt for at få analog lyd ud til min skærm samtidig med at der kommer digital lyd ud via HDMI.
Jeg kunne ikke få det til at lade sig gøre og er blevet ret sikker på det er en begrænsning i Vista.
Min løsning blev at lave et autohotkey script til at skifte mellem de to lydudgange - ikke det fedeste men det fungerer.

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 09:16
Hej Peter,
Er det script du har lyst til at dele ... ? Kan man mappe scriptet til MCE-remoten ...?
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Crockie Crockie skrev:

Hej Peter,
Er det script du har lyst til at dele ... ? Kan man mappe scriptet til MCE-remoten ...?

Hej Crockie,

Ja du kan sagtens få scriptet.
Man kan ikke direkte mappe en tast på remoten til et script - der skal bruges et program der modtager input fra remoten og mapper det videre.
Til det har jeg brugt HIP. Det er desværre lidt bøvlet at sætte op når man ikke har prøvet det før (jeg har kun gjort det en gang og føler mig bestemt ikke som ekspert endnu ... ).
Der skal desuden installeres en anden driver til remoten (MCE replacement driver).

Jeg har scriptet liggende på en anden PC, så jeg bliver lige nødt til at vende tilbage til dig. (Skriv en PM til mig hvis du synes det tager for lang tid for så har jeg nok svedt det ud )

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Jeg har Vista og har rodet en hel del rundt for at få analog lyd ud til min skærm samtidig med at der kommer digital lyd ud via HDMI.
Jeg kunne ikke få det til at lade sig gøre og er blevet ret sikker på det er en begrænsning i Vista.
Min løsning blev at lave et autohotkey script til at skifte mellem de to lydudgange - ikke det fedeste men det fungerer.

Her er mine to AutoHotkey scripts til at skifte mellem HDMI lyd og analog lyd og vice versa i Vista:

Run control mmsys.cpl sound
IfWinExist, Lyd
    WinActivate ; use the window found above
WinWaitActive, Lyd
MouseClick, right,  159,  187
Sleep, 100
MouseClick, left,  202,  265
Sleep, 100
MouseClick, left,  211,  432
return

Run control mmsys.cpl sound
IfWinExist, Lyd
    WinActivate ; use the window found above
WinWaitActive, Lyd
sleep, 100
MouseClick, right,  93,  104
Sleep, 100
MouseClick, left,  132,  184
Sleep, 100
MouseClick, left,  213,  432
return

Håber det kan bruges til noget

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu