Habanero skrev:
@rhsin
Har lige læst i den blog du henviser til. Ohhh intet er simpelt her i livet :)
Jeg læser så flg:
"Køber man en receiver uden TrueHD eller DTS-HD, skal man ”bare” sikre sig at sin afspiller kan dekode til multikanals PCM."
Æhhh..... så spørger jeg nok dumt, men.... betyder det at det afkodede signal kan gå ind i recieveren via HDMI eller er det her man så har fået det afkodet til analogt og derfor behøver separate indgange til hver kanal?
|
Sådan som jeg forstår det... men skal være ærlig er lidt usikker her... så kører du ind i forstærkeren som PCM, forstærkeren sender det så ud i højtalerne som eks. DD eller dts efter hvad du nu har sat den til, og bruger du den bare som scwitch bør den bare sende signalet videre også er det op til det du sender det videre til om at dekode det.
edit eller kører direkte ind i forstærkerens 5.1/7.1 port såfremt "afsenderen" har de modsvarende udgange (feks den nye Panasonic BD 50 har indbygget True HD dekoder også sender du lyder direkte fra den over i 5.1/7.1 indgangen på forstærkeren.. og der mener jeg ikke du bør være bekymret over kvaliteten, bare du bruger nogle ok kabler)
Redigeret af rhsin - 29-April-2008 kl. 16:33