recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI og Refreshrate problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI og Refreshrate problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI og Refreshrate problemer
    Sendt: 15-December-2012 kl. 09:34
Jeg har lige skiftet min gamle Yamaha RX-v1800 reciever ud til en ny yamaha RX-A820 med HDMI 1.4 og 4K passthrough da jeg ønskede at kunne køre 3D gennem recieveren uden at bruge 2 HDMI kabler.

Den nye AVR bliver født af en HTPC, baseret på en Ivy Bridge i et intel mITX bindkort på H77 Chipsættet. og jeg bruger Windows 8 WMC

Mit problem er nu at Refresraten på Windows WMC bliver låst til 60Hz hvilket går ud over Live TV, jeg kan manuelt skifte refreshraten på desktoppen ned til 24Hz som BD kører, men prøver jeg på at sætte desktoppen til 50Hz sker der nada.

Jeg bruger mediabrowser og TMT 5.3 til Blu-ray og autorefresrate change via TMT virker som det skal altså 24Hz til mine BD rips

Recieveren står til PAL i Advanced settings og information om HDMI portene på den grafiske brugerflade på Yamahaen fortæller, at HDMI supporterer 1080p -> 60, 50 og 24Hz, men at den i øjeblikket er 60Hz.

Jeg formoder jeg på et eller andet plan har fået sat indstillingerne på HDMI portene in/out forkert, men der er ikke nogen faktory default jeg kan finde på recieveren, så jeg er helt blank.

Hjælp modtages med kyshånd

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu