|
HDMI og Refreshrate problemer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-December-2012 kl. 09:34 |
Jeg har lige skiftet min gamle Yamaha RX-v1800 reciever ud til en ny yamaha RX-A820 med HDMI 1.4 og 4K passthrough da jeg ønskede at kunne køre 3D gennem recieveren uden at bruge 2 HDMI kabler.
Den nye AVR bliver født af en HTPC, baseret på en Ivy Bridge i et intel mITX bindkort på H77 Chipsættet. og jeg bruger Windows 8 WMC Mit problem er nu at Refresraten på Windows WMC bliver låst til 60Hz hvilket går ud over Live TV, jeg kan manuelt skifte refreshraten på desktoppen ned til 24Hz som BD kører, men prøver jeg på at sætte desktoppen til 50Hz sker der nada. Jeg bruger mediabrowser og TMT 5.3 til Blu-ray og autorefresrate change via TMT virker som det skal altså 24Hz til mine BD rips Recieveren står til PAL i Advanced settings og information om HDMI portene på den grafiske brugerflade på Yamahaen fortæller, at HDMI supporterer 1080p -> 60, 50 og 24Hz, men at den i øjeblikket er 60Hz. Jeg formoder jeg på et eller andet plan har fået sat indstillingerne på HDMI portene in/out forkert, men der er ikke nogen faktory default jeg kan finde på recieveren, så jeg er helt blank. Hjælp modtages med kyshånd |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |