recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI output fra PC er stoppet med at virke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI output fra PC er stoppet med at virke

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
WizzD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WizzD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI output fra PC er stoppet med at virke
    Sendt: 04-Maj-2012 kl. 11:51
Hej Alle

Jeg har forgæves googlet for at finde løsningen på mit problem og nu satser jeg på at een herinde kan spotte hvad der er galt.

Sagen er, at jeg har en PC sat til mit sony kdl-32u3000 via HDMI (GFX = Nvidia GT230). Det har kørt super i henved 3 år men nu er signalet forsvundet. I starten var det væk periodisk, men efter et par genstart af computeren kom signalet igen og blev der i en uges tid+-. Nu er det så helt væk. 

Hvad har jeg så gjort for at fejlsøge...
(Jeg har ominstalleret min computer + Sony Tv er nustillet til fabriksstandard via service screen)

1) Jeg har taget computeren og sat til et andet fjernsyn (Samsung) med et andet kabel - alt ok

2) Jeg har taget computeren og sat til Sony tv med kablet fra 1) - intet signal.

3) Jeg har taget min Asus transformer og sat til Sony Tv via 3. HDMI kabel - alt ok

4) Jeg har sat Samsung Tv til computer med oprindelig kabel - alt ok

5) Jeg har pillet min alm. computerskærm (sat til computer via DVI) fra. - Intet signal

6) I windows fremgår Sony TV fint in Nvidia control panel (Sony Tv er altid blevet registret af windows som skræm 1) - har prøvet at udvide skrivebordet, dublere, sætte Sony TV som primær - intet signal.

Hvad mangler jeg at teste?

For mig at se er det noget med, at computeren pludselig ikke kan snakke med mit Sony Tv - men hvad pokker går det ud på?? 

Enhver hjælp, tips og tricks er velkomne for jeg er sq lost her...

Mvh
Daniel
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 16:52
har der været en nylig driveropdatering til dit grafikkort - evt. via windows update? - Hvis det er tilfældet, så prøv at finde en ældre driverversion. Ellers så har jeg haft en del bøvl med mit pioneer tv og hdmi via intel graphics efter jeg pillede det hele fra hinanden - jeg prøvede 3 dage i træk at pille strøm fra og lade det stå lidt og pludselig virkede det. Jeg mener der er en indstilling med HDCP, men det burde ikke have nogen betydning med mindre der afspilles HD materiale
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 17:21
Jeg har for nylig installeret en ny Nvidia-driver. Og nu mangler jeg lyd via HDMI!

M.v.h.
Til top
WizzD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WizzD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 16:44
Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske om der kom en opdatering da det stoppede med at virke. Kan heller ikke umiddelbart se på de installerede windows (7) opdateringer om der er nogen der handler om gfx...
Har nu prøvet at afinstallere nvidia driverne og stadig ikke noget billede. Prøvede igår at downgrade min driver til 280.xx WHQL - den er fra en dato hvor jeg ved at der ikke har været nogen problemer - og heller ingen held her...
Har fundet en som har samme problem som mig - så jeg er ikke alene derude. Han skriver at han har fundet en løsning... han har bare ikke postet den :s
Med andre ord - er stadig åben for ideer :)
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 16:33

Har du prøvet en anden HDMI indgang på dit Sony ?

Mit signal havde det også med at forsvinde mellem HDMI1 på mit Grundig TV og mit GF 430, så jeg måtte bruge HDMI4, så virkede det underligt nok.

Jeg har ikke haft problemet efter at jeg fik ny Reciever med HDMI, så nu sidder det igen i HDMI1 (gennem recieveren)

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 12:42
Måske et skud i tågen, men jeg blev ikke helt klar over, hvilke og på hvad måde dine kombinationer er afprøvet.
Men jeg har været ude for, at stikket på et (2) HDMI kabel pludselig ikke længere havde forbindelse til min Receiver. Hvis jeg rykkede lidt ud i selve stikket, så kom der forbindelse, men hvis stikke var trykket helt i bund i receiveren, så var der ingen forbindelse. Dette skete med 2 forskellige kabler, mens et tredje virkede fint.
Jeg er ret overbevist om, at det var stikkene i kablerne det var galt med, men der var ikke umiddelbart noget at se. Og andre kabler virkede fint i receiveren. Og de virkede begge fint andre steder. Så om det bare er en kombination eller minimalt men nok slid på den type kabler, det skal jeg ikke kunne sige.

Til top
WizzD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WizzD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 22:53
Hejsa
Beklager svartiden - arbejde :)

Kandersen - Har testet HDMI kablet i et andet tv med samme computer hvor det virker uden problemer... så tror ikke det er kablet... Har dog ikke testet med et andet kabel da det rent fysisk er meget besværligt.

trikker - der er 2 indgange på mit sony og har prøvet dem begge.

Det er blevet mere underligt siden sidst. Det har faktisk virket 2 aftner i træk nu. Jeg tænder computeren som er sat i dvale og så er der signal.
Første gang det virkede gik jeg ind i "skærmopløsning", kiggede uden at ændre noget og trykkede ok. Så forsvandt signalet.
Aftnen efter virkede det igen... jeg lod være med at pille og så var der ingen problemer.

Jeg oplevede det samme før jeg ominstallerede computeren og når jeg så genstarter computeren virker det ikke mere.
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 11:35
lyder lidt til noget jeg har prøvet. Rodede fint rundt i alt - men er nu sikker på at problemet lå i at TV'et mistede et eller andet - muligvis efter driveropdatering. Det blev løst ved at ved at hive strømstikket til TV'et.
Dernæst tænde TV og HTPC igen...,
;o)
Til top
WizzD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WizzD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 10:56
hey espersen

No luck... Som nævnt før så har det fungeret fint de sidste par aftener... men så igår aftes sluttede det... tændte tv'et, kunne se at det fandt computeren (skriver 1360x768 i det ene hjørne), men så forsvandt det og der var sort skærm bortset fra AV4 symbolet...
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 11:43
Tror det er din edid som driller til tv'et så de ikke laver handshake.

Du kan prøve læse mere om det her, og se hvordan man laver et override. Brugte det selv en overgang inden de i nyere catalyst drivere til mit AMD fixede problemet med bitstreaming af HD lyd. Ellers vil jeg prøve købe nyt grafikkort hvis jeg var dig.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1227161
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 12:06
kunne være driveren - hop tilbage til en ældre version hvis den er blevet opdateret.

Redigeret af espersen - 12-Maj-2012 kl. 12:07
;o)
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

kunne være driveren - hop tilbage til en ældre version hvis den er blevet opdateret.
det er bare noget forbandet bøvl, hvis man ikke kan se hvad man laver Smile - Remote Desktop er den eneste grund til jeg bruger Win7 Pro på mine HTPC'er
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu