recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI output til Pioneer 5090 på GA-MA78GM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI output til Pioneer 5090 på GA-MA78GM

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
lpehrsson Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI output til Pioneer 5090 på GA-MA78GM
    Sendt: 15-Juli-2008 kl. 21:45

Jeg fik nu samlet min HTPC baseret på Gigabyte GA-MA78GM-S2H. Desværre kan jeg bare ikke få mit Pioneer 5090 til at vise noget som helst på HDMI indgangen.

Jeg har opdateret bios til F5 og Catalyst til version 03.00.0678

Catalyst fortæller mig at der er tilsluttet et PIONEER_TV og at max opløsning er 1920x1080 og max frekvens er 60Hz.

Fjernsynet til gengæld viser blot sort skærm. Jeg har prøvet at skifte mellem video og PC, men det gør ingen forskel.

Jeg har haft fjernsynet tilsluttet et andet grafikkort via en DVI-HDMI adapter, og her fungerer det fint.

Hvad har jeg overset?

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2008 kl. 22:29
Det er nu lykkedes at få en 800x600 opløsning i 60 hz over på Pioneer, men ikke andre opløsninger...
Til top
Neurobrain Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 19:47

Løste det hos problem hos en kammersjuk ved at skifte HDMI indgang - Tror vi brugte 1 ......og vupti var der billede...

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 21:23
Ja jeg har valgt HDMI i bios og ja jeg har også prøvet alle 3 hdmi indgange uden held. Stadig kun 800x600 opløsning.

Er der nogen som med helt har tilsluttet dette motherboard til et Pioneer 5090 i en ordentlig opløsning?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 20:54
Hvis jeg lader maskinen slå slukket længe og tænder den, så kan jeg en gang imellem se BIOS post skærmen på fjernsynet i 1920x1080, men så snart den når til windows forsvinder billedet. Genstarter jeg får jeg igen ikke noget billede frem. Det virker som en hardware fejl på Gigabyte motherboardet.
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 23:49

Oprindeligt skrevet af lpehrsson lpehrsson skrev:

Hvis jeg lader maskinen slå slukket længe og tænder den, så kan jeg en gang imellem se BIOS post skærmen på fjernsynet i 1920x1080, men så snart den når til windows forsvinder billedet. Genstarter jeg får jeg igen ikke noget billede frem. Det virker som en hardware fejl på Gigabyte motherboardet.

Hvis problemet opstår i det du når noget Windows GUI, kan det måske være dine skærmkort drivere der er sat til noget højere end 60Hz. Sæt en monitor på igen og tjek frekvensen.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af goAMinD goAMinD skrev:

Hvis problemet opstår i det du når noget Windows GUI, kan det måske være dine skærmkort drivere der er sat til noget højere end 60Hz. Sæt en monitor på igen og tjek frekvensen.

Jeg bruger VNCviewer til at rette frekvenser/opløsning den overtager i modsætning til Remote Desktop det aktuelle skrivebord.

Frekvensen var sat til 24 Hz men jeg har også prøvet alle andre frekvenser.

Jeg når at se løbebåndet i vista men så forsvinder billedet.
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 11:08
Løbebåndet dukker op inden skærmkort driveren indlæses, så det tyder på et problem med denne. Hedder de nyeste drivere ikke 8.6 ? 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 18:48
Jo 8.6 er også den jeg bruger. Det kan godt være at det er driverene, men når jeg kun en sjælden gang for POST op på skærmen, så kan det ikke alene være driverne, så må det være hardware. 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 19:23
Seneste status:

Hvis jeg tager strømmen fra bundkortet og lader den køle af et par timer og derefter tænder, så får jeg BIOS post billedet op på skærmen i 1920x1080. Går jeg så ind i bios eller venter i vista bootmenuen, så går skærmen i sort efter ca 1 minut.  Der er med andre ord ikke tale om en driverfejl, men spørgsmålet er jo så om det er bundkortet som skifter signal efter ca 1 minut, eller skærmen som kløjs i signalet efter det minut.

Redigeret af lpehrsson - 24-Juli-2008 kl. 19:23
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 21:01
Nu gav jeg op. Jeg kunne simpelthen ikke få Gigabyte kortet til at fungere efter hensigten, af Google kan jeg se at andre har haft tilsvarende problemer, så jeg gav op, og købte i stedet et MSI K9A2GM.

Det virkede bare helt perfekt... og nu har konen også fået sig et ny computer baseret på Gigabyte kortet da DVI udgangen fungerede udemærket.
Til top
penther Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juli-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 08:47

hvorfor brugte du ikke bare dvi-hdmi istedet?

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu