|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
spillevende ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Hejsa. Jeg har haft nøjagtig samme problem med nøjagtig samme bundkort, dog på et Sony 46W4000. Jeg fandt også frem til at det var et spørgsmål om at det onboard koblede HDMI/DVI udgangen onboard fra, når der var gået et vist stykke tid, formegentlig pga. temperaturen på GPUen. jeg monterede en lille blæser på Northbridgens køleprofil, og vupti var det løst. Noget tyder simpelthen på at den bliver så varm at den slår fra, for ikke at overbelaste hardwaren eller lign. Dette må være en fejl i designet, eller en fejl i produktionen af bundkortet, eitherway er det god grund til at finde et andet bundkort, eller få det byttet indtil man får en version der virker (det sidste kræver vist lidt tålmodighed, og giver issues når man aktiverer sin OEM version af Windows Vista, og den låser sig til bundkortet :oP) -Thomas |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
More likely primær/sekundær skærm opsætning i ikke sætter op rigtigt...Windows/bios poster altid på det skærm interface der er mest "legacy" hvis flere skærme er koblet på(og skærme ikke rapporterer Vesa(Bios) eller EIDeI compliant info)
Redigeret af Patriarken - 18-September-2008 kl. 18:11 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
mit Gigabyte GA-MA78GM-S2H har fungeret i 2 måneder uden problemer
hdmi til hdmi på et px80. Jeres Cpu må da blive for varm. |
|
![]() |
|
spillevende ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Jeg har også rodet med diverse opsætninger omkring pri/sek. display, men HDMI står som klon, og ved "identificer" vises der skærm 1 (primær) på begge skærme - og det var lidt spøjst at det virkede stabilt så snart jeg satte en køler på chipsettet :) |
|
![]() |
|
![]() |
oops - citerede den forkerte kommentar - my bad :) det var patriarkens kommentar jeg ville have haft med
![]() |
|
![]() |
|
SSvenSSon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
![]() |
Jeg syntes det lyder lidt suspekt at chippen altid skulle blive for varm i samme sekund man skifter til 1920x1080 - selv fra koldsatrt. Når nu vi andre med samme bundkort kører fint i timevis i 1920x1080! |
|
![]() |
|
lpehrsson ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Tvivler på at psu'en eller chipsættet overhovedet kunne nå at blive varmt på 2 minutter. Jeg genbrugte bundkortet i en anden pc til spillebrug, og der fungerer det upåklageligt. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Nu har jeg desværre heller noget Pioneer 5090, så det kan jo tyde på at
hdmi handshake ikke spiller sammen mellem de to. |
|
![]() |
|
johnjkj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 575 |
![]() |
Jeg har også haft lignende problemer, godtnok med et andet bundkort. Det pussige var, at det fungerede uden problemer i et stykke tid men pludselig havde jeg også sort skærm når jeg prøvede at forbinde min computer med mit 5090H. Computeren så skærmen men der var intet billede. Min TV var forbundet til computeren gennem en passiv HDMI switch gennem et 5m langt DVI->HDMI kabel. For mig var løsningen at skifte til en aktiv HDMI switch. |
|
![]() |
|
MMJ,75 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
![]() |
Hej. jeg kan ikke få min laptop med HDMI til at virke?. kun i indgang,1 på min 5090H. jeg har en xbox360 med HDMI sat i indgang,1 og det virker fint så hvis jeg skal bruge min laptop så må jeg tage mit HDMI ud af 360? og sætte det i får at virke
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
MMJ,75 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
![]() |
er der ikke nogen der ude? der kan svare på det...
|
|
![]() |
|
johnjkj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 575 |
![]() |
Jo, du skal aktivere de andre indgange også. Det er kun indgang 4, der som standard er aktiveret. Jeg kan desværre ikke lige huske hvordan du lige gør, men check din manual. Det er altså ikke dit TV det er galt med Skriv eventuelt igen hvis du absolut ikke kan finde det i manualen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |