|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
JFalkenberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2007 Sted: Herning Status: Offline Point: 289 |
![]() Sendt: 23-Januar-2009 kl. 08:55 |
Er der nogen der ved om det er muligt at bruge en almindelig ethernet splitter til denne HDMI forlænger? Så de to kabler bliver samlet til et og derefter kørt ud til 2 igen i den anden ende. Der er kun trukket et kabel, og det er desværre umuligt at trække et mere ved siden af, som der er vist på tegningen der skal. Redigeret af JFalkenberg - 23-Januar-2009 kl. 08:56 |
|
|
|
![]() |
|
klausjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
Edit. Tror jeg misforstod dit indlæg til at starte med.
Så lad mig lige få det på det rene. Du vil samle 2 stk. Cat5e kabler i éen og derefter splitte dem ud igen ? I så fald er jeg ikke stødt på nogen adapterer der kan dette. Redigeret af klausjensen - 23-Januar-2009 kl. 14:36 |
|
![]() |
|
JFalkenberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2007 Sted: Herning Status: Offline Point: 289 |
![]() |
Lige præcis. Jeg er bare i tvivl om der vil komme udfald Det er samme princip som denne, bare lige andet design. Redigeret af JFalkenberg - 23-Januar-2009 kl. 15:51 |
|
|
|
![]() |
|
klausjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
jeg tror bare at i og med det er HDMI, kører det med forholdsvis høje hastigheder og af den grund tvivler jeg på at man kan sende dobbelt så meget data afsted i det samme kabel.
Men ellers er det vel bare at prøve. Sådan en splitter koster jo ikke mange 2 kroner |
|
![]() |
|
Erik L ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Hej
Jeg mener at huske at de gør de at de splitter de 4 par ud så man har 2 x 2 par hvilket man godt kan køre 100Mb på. Jeg vil tro at man skal bruge 2 x 8 par for at få den høje frekvens igennem kablerne, ellers var der jo ingen grund til at man skal have 2 x cat5 kabler imellem. Så havde de nok lavet løsningen til 1 kabel. Men som du siger er det billigt at prøve, men hvis det ikke virker og du ikke kan trække et kabel mere så står du med noget HW du ikke kan bruge. |
|
Mvh Erik
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Det burde du kunne, til net bruges kun 4 ledere af de 8 i kablet, linket længere oppe flytter i princippet bare rundt på lederne i kablet.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
ja det er helt rigtigt, men det gælder kun til 100 Mb.. HDMI burde næsten kører Gbit, men er ikke sikker |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
CAT5 understøtter vel ikke 1 gbit, der skal diu vel op i 5e.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
jo, det er korrekt, men tror dog at "e" er underforstået.
http://discountcablesusa.com/ethernet-cables100.html |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Med fare for at lyde som en sur gammel stodder: Læs dog linket. Det er ikke CAT5, men CAT5e. Det er godt nok et ethernetkabel. Men det er ikke et tcp/ip signal i kablet, men en eller anden protokol de har lavet til formålet. Og den bruger uden tvivl hver en leder der er i kablet. De sender 3*2.25 Gbit/sek. Det skulle sørme være mærkeligt hvis det virkede med den der kabelsplitter. Mvh Mogens |
|
![]() |
|
BeoBrian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 305 |
![]() |
|
|
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
|
|
![]() |
|
![]() |
Man kan jo også få disse HDMI over ethernet hvor der kun
bruges et kabel, de er bare lidt dyrere, derfor håbede jeg lidt på at man kunne samle de to kabler i et og spare nogle penge ![]() Men der er vel ikke andet at gøre end at give det et forsøg... |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |