recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI på PV60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI på PV60

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI på PV60
    Sendt: 31-Juli-2007 kl. 20:51
Syntes ikke at mit billede via HDMI fra DVD til min PV60 virker særligt overbevisende...syntes ligesom jeg kan skimte nogle lodrette streger når det er via HDMI - syntes der er klart bedre billede via scart....har prøvet at slå progressive scan fra på dvdén men det er stadig det samme.....nogen der har en ide til hvorfor eller hvad der kan være galt - på tv´et kan jeg jo kun vælge HDMI indgangen men ikke opløsningen......
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 21:49

Det har ikke noget med opløsning at gøre. Samsungen kan kun sende standardopløsning via HDMI ligesom scartudgangen og andet er heller ikke nødvendigt da materialet der afspilles også kun er standardopløsning. Opløsning vælges aldrig på skærm, kun på den enhed der sender - og din Samsung kan som sagt kun sende standardopløsning, den har ingen opskaleringsmulighed.

Medmindre HDMI kablet ligefrem er dårligt/defekt, så betyder det ikke nødvendigvis andet end at billedet via HDMI udgangen bare ikke er bedre - eller ikke opfattes af dine øjne som værende bedre. Blot fordi du tilslutter med HDMI er det ikke garanteret at du vil opfatte billedet som bedre end Scart RGB.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 21:52
ok - det var et kabel der fuldte med da jeg købte den..måske jeg skal prøve at købe et andet kabel og se om det stadig er det samme - billedet er nu klart skarpere og bedre via scart....
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Blot fordi du tilslutter med HDMI er det ikke garanteret at du vil opfatte billedet som bedre end Scart RGB.

Hmm hvad er fordelen så ved at bruge HDMI contra SCART ?

-----------------
Kastrup/Amager
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 22:27

Den teoretiske fordel er jo at du sender det rene rå digitale signal videre til skærmen. Alt andet lige vil det teroretisk give et bedre billede end når du overfører via scart, der først skal konvertere fra digital til analog, og hvor skærmen så bagefter skal konvertere tilbage fra analog til digital.

Men en ting er teori - praksis opfattes ikke altid på samme måde.

Flere faktorer kan spille ind - det kan være at Samsungens HDMI implementation bare ikke er særlig god. Det kan også være at du bare ikke bryder dig om det rå digitale billede fordi det måske er for afslørende i forhold til billedet via Scart RGB hvor D/A konverteren og A/D konverteren har påvirket billedet. Det kan godt være HMDI billedet er "det rigtige" men du syntes måske bare bedre om det behandlede billede. Ligesom nogen foretrækker at skrue op for bas og diskant når de lytter til musik, og andre kun vil høre den direkte ubehandlede kilde.

Men du kan jo starte med at prøve et andet HDMI kabel, der er ikke rigtigt noget at indstille omkring HDMI hverken i skærm eller recorder så det skyldes ikke en "forkert indstilling"  

Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 22:39

ok

tak for din forklaring - jeg har nu bestilt et andet HDMI kabel ved AV-Connection - så må jeg se om det bliver bedre . Det er ihvertfald et forsøg værd! Jeg vender tilbage med udfaldet når jeg har prøvet det!

-----------------
Kastrup/Amager
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 22:42

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

ok - det var et kabel der fuldte med da jeg købte den..måske jeg skal prøve at købe et andet kabel og se om det stadig er det samme - billedet er nu klart skarpere og bedre via scart....

Jeg oplever det samme på mit tv , men man skal i grunden også indstille kontrast osv for HDMI indgangen ????

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 22:52
Ja - du skal/kan indstille kontrast/lys osv. individuelt på alle indgange.
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 22:55

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja - du skal/kan indstille kontrast/lys osv. individuelt på alle indgange.

Hvordan indstiller jeg på HDMI ????

hov det har jeg fundet ud af

Redigeret af MortenKBH - 31-Juli-2007 kl. 23:00
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu