recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI problem med Panasonic TX-P50G10E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI problem med Panasonic TX-P50G10E

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Oprindeligt skrevet af jensot jensot skrev:

Har nu fundet ud af lidt mere.

Hvis jeg stiller ps3 til at køre med 1080i i stedet for 1080p virker det, men jeg vil selvfølgelig køre med 1080p

Jeg har som sagt prøvet 4 forskellige hdmi kabler, kan det være fordi, de ikke er version 1.3?

Hej. Jeg har desværre ikke prøvet med en PS3 gennem min reciever. Men jeg har ikke oplevet nogle overhovedet med signaler gennem min Denon AVR-3808. Jeg tvivler på at Panasonic vil tage det retur fordi det har et problem med tredjeparts udstyr. De vil sikkert bare skyde skylden på recieveren.

Jeg mener at kablerne skal være 1.3 for at være 1080p godkendte.

Prøv evt at læse dette: http://www.pioneernz.co.nz/Site/PIONEER/files//Understanding _HDMI.pdf Der er en forklaring på hvad problemet kan være med de kabler der ikke kan køre 1.4GBit som er minimum kravet til 1080p.

Har været ude og købe en hdmi 1.3 kabel, men det er det samme, sådan noget lort

har nu opgivet at få det til at virke, så vil nu prøve at få mine penge tilbage, da det er tv'et der er problemet

Min Onkyo reciever er da godkendt til hdmi standarterne, så det er G10 der er problemet, med andre ord, er det defekt, kan ikke bruges til en skid, når man har en onkyo reciever

Jeg må da have retten på min side, til at få mine penge tilbage, når onkyo er godkendt til hdmi?

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 14:01
I stedet for at begynde at tale om "retten på din side" så tal stille og roligt med dem og forklar at du ikke har nogle problemer med andre tv.
Det kunne jo også være en defekt på din G10 og derved bliver den afhjulpet hvis du får en ny G10.
Jeg tror ikke forhandleren er ligeglad og bare giver dig den kolde skulder, men du må jo lige give dem chancen for at løse dit problem. Har du overhovedet haft kontakt til dem, eller var det kun Panasonic du har talt med?

Det virker lidt som om du på forhånd har dømt din G10 ude og er indstillet på at den bare skal retur og du skal have pengene igen.

Op med humøret, G10 er en lækker skærm og jeg er sikker på at der enten findes en løsning på problemet, eller du får pengene igen.

Hvor har du forresten købt den henne?
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af jensot jensot skrev:

Har været ude og købe en hdmi 1.3 kabel, men det er det samme, sådan noget lort

har nu opgivet at få det til at virke, så vil nu prøve at få mine penge tilbage, da det er tv'et der er problemet

Min Onkyo reciever er da godkendt til hdmi standarterne, så det er G10 der er problemet, med andre ord, er det defekt, kan ikke bruges til en skid, når man har en onkyo reciever

Jeg må da have retten på min side, til at få mine penge tilbage, når onkyo er godkendt til hdmi?

Nu er TVet jo også godkendt til standarterne  Ellers kunne de ikke kalde det FullHD. Det er muligt der er en fejl på dit TV eller at G10 og din reciever bare ikke spiller sammen.

Som CYBERGUYEN skriver, prøv at tagen diskutionen stille og roligt med forhandleren af TVet. Så får du sikkert mulighed for at bytte det. Så kan du se om det er det TV eller et generelt problem. Hvis det er et generelt problem er jeg sikker på at Panasonic går i gang med at finde en løsning. Da jeg fik min BD50 kunne den ikke online opdatere, da denne fejl optrådte ved flere kunder, ville Panasonic tilsidst have BD50erne ind for at undersøge fejlen. Dermed ombyttede de dem til BD55.

Redigeret af THMhome - 23-April-2009 kl. 14:25
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 14:49

Kommer til at tænke på, at min reciever reagerer på Viera Link signaler. F.eks. så skifter det om til TV hvis jeg tænder TVet selvom jeg hører CD.

Prøv at slå alt Viera Link fra. Måske det er noget af det reciever/TV kløjes i.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 14:49

Det kan lige så vel være din ONKYO, som er problemet. Også set i lyset af, at der er folk med projektorer, som åbenbart har haft problemer med ONKYO-receivere.

Det kan være at Pana kører 100% på HDMI standarden, men dit Samsung er lidt mere "fleksibelt".

M.v.h.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 14:55

Jeg tror ikke det hjælper med en ny g10. Der er et eller andet galt med dens hdmi handshake. Nu har der jo været flere tilfælde med 876 og en 806. Med Onkyo reciever har der jo aldrig været problemer med andre tv
ud over netop g10 modellen. min konklusion nyt tv eller ny forstærker, ellers kommer det ikke til at virke ordenligt.

Det kunne dog være spændende og prøve med en hdmi switch.
http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-switch/manuel-hd mi-switch-(2-input--1-output),-sort.asp

Til top
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 15:34

Ja det virker bare mærkeligt, at min onkyo virker fint på mit samsung lcd skærm.

Min ps3 virker somsagt uden problemer, hvis jeg køre i 1080i, men ikke uden problemer i 1080p på min panasonic g10.

Er der en reciever i kan anbefale, i stedet for onkyo 876, som i ved at der virker på en panasonic g10 og med en ps3.

Min panasonic g10 er købt i en panasonic center. Har lige snakket med dem, men blev med det samme henvist til panasonic, som jeg jo har snakket med.

xcardman: Den hdmi switch du linker til, ser ud til højst at køre i 1080i, og det har jeg jo ikke problemer med at køre i.

Evt en der har en panasonic g10 som bor omkring Holstebro, som jeg kan få lov til at sætte min onkyo til.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 15:40
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 17:14

jensot

undskyld spørgsmålet hvis du har skrevet det tidligere, men har du forsøgt at sætte din PS3 direkte til dit Pana G10 ? Ved det ikke er en løsning da du så kører uden om din receiver, men blot for at udelukke om det virkelig er din receiver eller dit TV der laver bøvl.

Har du en anden afspiller ?? F.eks. en dvd afspiller der opskalere til 1080p som du ligeledes kunne teste med ?

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

jensot

undskyld spørgsmålet hvis du har skrevet det tidligere, men har du forsøgt at sætte din PS3 direkte til dit Pana G10 ? Ved det ikke er en løsning da du så kører uden om din receiver, men blot for at udelukke om det virkelig er din receiver eller dit TV der laver bøvl.

Har du en anden afspiller ?? F.eks. en dvd afspiller der opskalere til 1080p som du ligeledes kunne teste med ?

det virker fint direkte til tv, men så får han jo ingen HD LYD. Den jeg havde samme problem med, prøvede vi sony s350 pan bd50 og bd35.
Til top
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 17:37

Ja det virker fint direkte til tv, men det kan jeg ikke bruge til så meget.

Det virker ok, så længe jeg ikke bruger 1080p

Det virker også via onkyo med 1080p men ikke ok, fordi hvis jeg er færdig med at spille eller se en blu ray film, og vil ud i ps3 menuen, gør den ikke altid det, den kan ikke finde signalet. Hvis jeg så skifter frem og tilbage på hdmi kanalerne på mit tv, kommer der ligepludselig billed på igen. Nogen gange skal jeg skifte mange gange, andre gange kan jeg nøjes med at gøre det 1 gang.

Redigeret af jensot - 23-April-2009 kl. 17:41
Til top
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

jensot

det virker fint direkte til tv, men så får han jo ingen HD LYD. Den jeg havde samme problem med, prøvede vi sony s350 pan bd50 og bd35.

Var det også med en onkyo reciever?

Ingen af dem der virkede ok?

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu