recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI problem med Panasonic TX-P50G10E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI problem med Panasonic TX-P50G10E

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af jensot jensot skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

jensot

undskyld spørgsmålet hvis du har skrevet det tidligere, men har du forsøgt at sætte din PS3 direkte til dit Pana G10 ? Ved det ikke er en løsning da du så kører uden om din receiver, men blot for at udelukke om det virkelig er din receiver eller dit TV der laver bøvl.

Har du en anden afspiller ?? F.eks. en dvd afspiller der opskalere til 1080p som du ligeledes kunne teste med ?

det virker fint direkte til tv, men så får han jo ingen HD LYD. Den jeg havde samme problem med, prøvede vi sony s350 pan bd50 og bd35.

Var det også med en onkyo reciever?

Ingen af dem der virkede ok?

det var med en model onkyo 806 og nøjagtig samme fejl. Den g10 min kammerat har sendt retur, havde også et problem med 24p. Den kunne kun kører 60hz. ergo fik man judder. Har desværre ikke set nogen anden G10, men min tidligere px80 kunne godt kører 24P. De har alså et eller andet mystisk problem med hdmi og 1080P. Netop med 1080I kører alt som det skal også HD. På den vi sendte retur kunne forhandler godt se, der var noget galt med 24P.

Redigeret af xcardman - 23-April-2009 kl. 18:21
Til top
chronaden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-April-2009
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 21:03
Har selv G10 og Onkyo og har AKKURAT samme problem :(
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 21:15

Hvad med at kontakte ONKYO. Da jeg i "gamle dage" var ONKYO-ejer, var de meget servicemindede. Jeg skrev dengang til det Europæiske hovedkontor, som lå i Tyskland.

Det kan jo være at de har et bud på en løsning?

M.v.h.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvad med at kontakte ONKYO. Da jeg i "gamle dage" var ONKYO-ejer, var de meget servicemindede. Jeg skrev dengang til det Europæiske hovedkontor, som lå i Tyskland.

Det kan jo være at de har et bud på en løsning?

M.v.h.

måske men nu er det både på deres 2008 og 2009 model. Men stadig kun sammen med en g10
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 21:30

Det er sgu da lige meget! Det er da med at finde ud af, hvad problemet er - for kundernes, ONKYO's og Panasonic's skyld. Og hvis nu de er bekendt med problemet og kan sige: "Det skyldes Viera-link", "Det skyldes dårlig HDMI integration - hos den ene eller den anden", eller noget helt tredie. Så ville en masse brugere (og forhandlere) slippe for besvær med at sende frem og tilbage, bytte, yde support m.v.

M.v.h.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 21:34

Det er sgu da lige meget! Det er da med at finde ud af, hvad problemet er - for kundernes, ONKYO's og Panasonic's skyld. Og hvis nu de er bekendt med problemet og kan sige: "Det skyldes Viera-link", "Det skyldes dårlig HDMI integration - hos den ene eller den anden", eller noget helt tredie. Så ville en masse brugere (og forhandlere) slippe for besvær med at sende frem og tilbage, bytte, yde support m.v.

M.v.h.

derfor har jeg også forslået i en anden tråd at samle de forskellige sager sammen og snakke med et panasonic center. For de havde ikke hørt om problemet. Men det er da rigtig man kan snakke med begge.

Redigeret af xcardman - 23-April-2009 kl. 21:34
Til top
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2009
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 22:25

M.v.h.

derfor har jeg også forslået i en anden tråd at samle de forskellige sager sammen og snakke med et panasonic center. For de havde ikke hørt om problemet. Men det er da rigtig man kan snakke med begge.

Ja det er en super god ide.

Jeg har nu brugt 3 dage med at finde frem til, hvad problemet er. Jeg har søgt og søgt på svar og har prøvet alt næsten. Efter jeg så har prøvet at bruge mit samsung lcd skærm idag, hvor det bare virkede som det skulle, må det jo være G10 som er problemet.

I morgen vil jeg prøve at bruge min sony kdl32w4000 lcd skærm sammen med onkyo reciever og ps3. Hvis den virker, mener jeg at panasonic har et kæmpe problem, med deres nye plasma skærme. De vil jo nok også gerne have løst dette problem, hvis der er mange der har problemer med 1080p signal ved brug af onkyo eller anden reciever.

Man køber jo nok ikke en plasma skærm, uden at have eller har planer om at få surrund reciever, da lyden jo ikke er alt for god på skærmen.

Jeg vil godt be jer panasonic G10 ejere om at skrive her, hvis i har problemer med 1080p signal ved brug af onkyo reciever eller anden mærke, med blu ray afspiller eller ps3.

Hvis jeg viste G10 havde dette problem, havde jeg aldrig købt den.

Redigeret af jensot - 23-April-2009 kl. 22:35
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af jensot jensot skrev:

Hvis jeg viste G10 havde dette problem, havde jeg aldrig købt den.

Jeg kan måske godt forstå at du ikke ville have købt skærmen hvis du havde vist at der var et problem mellem den og din reciever. Jeg (og andre) har desværre ikke kunne advare da den reciever jeg har fungerer perfekt med G10.

Du skriver at det virker fint når du sætter PS3 direkte til TVet. Ergo må recieveren ændre på det HDMI signal der sendes fra PS3 til TVet. Og derfor fejler når HDMI signalet skal synkroniseres.

Kan din reciever opdateres via nettet? Det kan være der er lavet et fix til dette som er med i en opdatering. Min Denon kan opdateres og der ligger forskellige opdateringer jævnligt. Jeg har sjældent mærket en forandring, men der ligger garanteret opdateringer som gør den kompatibel med andet udstyr.

Forresten, på min reciever er der flere muligheder for at få den til at behandle det indgående signal i forhold til hvad den skal sende ud. F.eks. har den mulighed for at opskalere analog til et digital signal og derudover kan den faktisk ændre et ingående HDMI signal både op og ned i opløsning samt ændre på farverne. Prøv at se om recieveren er sat op til at ændre signalet.

Redigeret af THMhome - 24-April-2009 kl. 09:32
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 09:51

Tjek evt at Monitor out resolution er sat til "Through"

http://www.eu.onkyo.com/dl/1154794/Manual_TX-SR876_NR906_En_ web.pdf Side 56.

Dit TV kan jo håndtere alle HD formater så der er ikke nogen grund til at recieveren laver noget om.

Redigeret af THMhome - 24-April-2009 kl. 09:53
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 09:54
Håber bare en kunne prøve med en hdmi switch, så man kan se om den snakker bedre sammen med en G10. Om man kører med Through eller ej, har ikke noget med forbindelsen af gøre.
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 10:04

Håber bare en kunne prøve med en hdmi switch, så man kan se om den snakker bedre sammen med en G10. Om man kører med Through eller ej, har ikke noget med forbindelsen af gøre.

Jeg er ikke sikker på at en HDMI switch løser det. Den er jo relativt uintelligent og sender bare signalerne videre. Hvorimod recieveren ændrer på dem. Jeg har en bange anelse om at der går noget galt når signalet skal synkroniseres mellem TV og reciever. Men ikke når det er PS3 og TV. Det værste er bare at det virker en gang imellem.

Han har prøvet at skifte til et helt nyt 1.3 kabel, men med samme resultat, så det er ikke fordi de kabler der bliver brugt ikke kan overføre de data der skal til.

M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 10:10
Men var jo et forsøg hver, og prisen på en hdmi switch er jo ikke helt vild.
i det minste bruge et panasonic center da hver hjælpsom med det. Ellers kan det jo hurtig går ud over deres salg af denne gode skærm.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu