recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI Problem med Sony EX402
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI Problem med Sony EX402

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TBADK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI Problem med Sony EX402
    Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 18:18
Hej. Jeg har lige bøvl med et ny indkøbt Sony 40" EX 402.

Et mediecenter skal tilsluttes (Mac mini) via HDMI. Jeg har sat HDMI stikket i HDMI4, da der skal separat lyd via jack, og så skal HDMI4 bruges.  Når jeg starter computeren forbliver TV'et sort. 

Jeg prøvede så i første omgang at tage kablet med hjem til mit eget tv (EX 501), og sætte til sammen med min Macbook pro. Det virker øjeblikkeligt. Så jeg besluttede at prøve at sætte min Macbook Pro til det nyindkøbte EX402, og der sker stadig intet. Computerens skærm giver et ganske kort glimt, men der kommer ikke nogen ekstern skærm til syne på computeren som normalt. 

Jeg har prøvet at lave en firmware-opdatering af TV'et, men det hjælper heller ej.

Hvad er det der går galt her ? Er HDMI portene defekte på TV'et ? Jeg har prøvet alle 4 bare for en sikkerheds skyld.
Til top
TBADK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 20:45
Problemet er løst .... 2 af HDMI portene var defekte.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 21:27
Nu tilslutter du vel ikke computerudstyr til dit TV, mens du har strøm til TV og computertilbehøret? For hvis dét er tilfældet, er der stor sandsynlighed for, at det er dig som har brændt HDMI-boardet af!!

M.v.h.
Til top
TBADK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 07:42
Nå hvordan det ? 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 16:04
Et TV er ofte forbundet til "jord", gennem antennekablet. PC'en har ikke jord, og sender derfor en del volt gennem en evt. forbindelse (HDMI, VGA m.v.) op i TV'et. Det holder HDMI-boardet ofte ikke til..

M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 16:06

Det står også i manualer, at man ikke skal lave tilslutninger når der er strøm på udstyret, der skal slukkes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
TBADK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 17:15
Jeg kan godt følge at TV'et normalt vil være potentialudlignet, hvis man da er bruger af kabeltv.

Men det i siger at at hvis jeg sætter mit HDMI kabel i computeren og måler fra det og til neutral jord, så vil jeg kunne måle en spænding - det vil jeg lige prøve, for at se hvor meget der egentlig er tale om.

Redigeret af TBADK - 05-November-2010 kl. 17:18
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 17:19
Og prøv så også lige at trække antennestikket ud af TV*et, og så måle mellem antenneledningen og jord....så skal du bare se løjer.  Wink

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Oprindeligt skrevet af TBADK TBADK skrev:

Jeg kan godt følge at TV'et normalt vil være potentialudlignet, men det er Sonys ikke, da de ikke har en PE leder på deres strømkabel.

Det er det i det øjeblik du kobler dig til en fællesantenne, for her er skræem koblet til jord.

Og har du så en ujordet computer er der 110 volt på kabinettet, grundet kondesatorerne i indgangsfilteret. Kobler du disse sammen med et stik der ikke laver stelforbindelse inden det laver signalforbindelse (phonositk, eller minijack), så smider du noget der ligner 110 volt ind på en indgang designet til cirka 2 volt og det er den nok ikke så glad for......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543

Det er generelt at man skal have slukke når der rodes med især HDMI, det gælder ikke kun for PCer. Der er som skrevet advarsler i manualer angående det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu