recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI problem ml. LG cx og Onkyo 646
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI problem ml. LG cx og Onkyo 646

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI problem ml. LG cx og Onkyo 646
    Sendt: 02-Maj-2021 kl. 15:18
Jeg er ved at være frustreret. Efter at have købt et dejligt LG cx 65 tv i fredags og udskiftet mit gamle Samsung 7000 series, har jeg fået problemer i min opsætning, som ellers ikke har ændret sig, og som jeg ikke før har haft problemer med.
Min opsætning består af tv (lg cx) receiver (Onkyo 646), tv box (telia), android medieafspiller samt Dune prime blueray dvd-afspiller/medieafspiller.
Alle mine enheder sidder på hdmi 2.2 porte (4 stk) på min Onkyo.
Efter skiftet til lg cx, er det kun min tv box der virker.
Der er både billede og lydudfald på min android afspiller, - og når jeg starter min dvd, kommer der et fint billede med Dune logo og loading i 10 sek. hvorefter det bliver "snevejr" når interfacet med menuen skal til at starte.
Jeg har prøvet at købe nye hdmi 2.0 kabler, men det hjælper ikke.
Hvis jeg derimod flytter dvd'ens eller android afspillerens hdmi stik om til den enlige hdmi indgang på fronten af onkyo 646, - ja så virker pågældende enhed perfekt ????????
Jeg har også prøvet de resterende hdmi indgange på bagsiden (der er ialt 8 stk), men ingen af dem virker korrekt.
Hvad i al verden kan være galt ????Confused
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 16:05
Måske den gamle Onkyo fejl med defekte HDMI boards, med udtørrede elektrolytter med mere?
Som tilfældigvis falder sammen med din nye opsætning.  Smile
Mvh. JørgenT
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 16:14
ja, det kunne da lige passe, jeg kan heller ikke komme på mere som jeg ikke har afprøvet.
Men det er godt nok uheldigt, hvis der er et sådant sammenfald.
Der er jo trods alt i hvert fald to HDMI porte der virker. Kan det lade sig gøre hvis boardet er røget.


Redigeret af ajaj - 02-Maj-2021 kl. 16:19
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu