|
HDMI problemer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
RNH78 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-September-2009 Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Februar-2015 kl. 12:49 |
Nogen der har en løsning på denne problemstilling?
Jeg har lige købt en ny Receiver Pioneer VSX924-K Jeg afvikler video fra min PC med et AMD Radeon HD 7800 Grafikkort Og skal ende i en projektor Optoma HD20 der er trukket hdmi kabler mellem de forskellige enheder. Jeg kan ikke få billedet igennem, jeg kan godt får lyden til receiverern, men ikke billedet videre til projektoren, der er no signal". Min PC finder også VSX924 som den ene skærm For at udelukke der ikke er kablerne den er galt med, har jeg prøvet med min PS3 istedet for min PC. Den går igennem uden problemer. PC koblet direkte til projektor virker også perfekt. hdmi output på pc er 1080p 60hz det skal siges at jeg før havde en Pioneer VSX 919 receiver. med præcis samme setup som nu. det virkede også problemfrit. Hvad kan der dog være galt - tænker selv noget HDCP problematik eller hvad tror I?
|
|
Pioneer VSX 924
Optoma HD20 SA-Audio talent |
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej RNH78
Hænger på af interesse for HDCP kabler/sammenkoblinger
|
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
Juhler ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 89 |
Hej, det lyder som det samme problem jeg havde (har) så jeg lytter lige med :-)
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134312&KW=&title=problemer-med-51-fra-computer-til-pioneer-vsx924 Redigeret af Juhler - 23-Februar-2015 kl. 08:43 |
|
![]() |
|
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 521 |
Hvor lange og hvilken version 1,3 ell. 1,4 er dine hdmi kabler ?
|
|
![]() |
|
RNH78 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-September-2009 Status: Offline Point: 12 |
det er hdmi 2.0
2 x 15 m kabel Ved godt det måske kunne give problemer, men det virker som sagt med min PS3
og når jeg tester på korte kabler virker det heller ikke. |
|
Pioneer VSX 924
Optoma HD20 SA-Audio talent |
|
![]() |
|
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 521 |
Det er almindeligvis alt for langt ! max 10 m. Inkl. Forlængere eller vægudtag er reglen for sikker billedkvalitet du skulle prøve et extender sæt i stedet for, hvis du har behov for så langt kabling. At din ps3 virker på den afstand kan skyldes at den forstærker hdmi signalet mere end din forstærker gør..
|
|
![]() |
|
Hvis du slet ikke kan få billede på din projektor via din avr kan det skyldes at et af dine produkter fejler i edid når du starter op - prøv forskellige opstartssekvenser ( med korte kabler ) avr - prj - ps3 ell. Prj - ps3 - avr ell...
|
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
Tror måske du er løbet ind i lidt problemer med hensyn opdaterede rettigheds begrænsninger 😜😜😜 Mig bekendt kan kan ikke helt ustraffet bruge sin PC som en DVD afspiller via en recivere på samme måde som jeg ikke kan streame signalet fra min stofa app på men iPhone og iPad det kommer også kun lyden igennem.
Årsagen til du kan direkte til din projektor er, at der blot er tale om en deling af skærmbilledet som i bund og grund er hele oprindelige formål med en projektor og en sådan har ikke en chance og at optage osv. |
|
![]() |
|
Jeg læste sku da dit første indlæg som fanden læser biblen - det gik fuldstændigt hen over hovedet på mig at du bruger en computer til filmformidling jeg tror bestemt at #puma er inde på noget af det rigtige...
Vh. Jørgen "halvvind" |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Hvorfor i alverden skulle det være en rettighedsbegrænsning at måtte vise et billede fra computeren?
Det er rigtigt at afspilleren kan kræve forskellige ting i forbindelse med rettigheder, men nu taler vi jo om at vise et billede og at det har virket med den gamle reciever. Det er jo et MEGA langt HDMI kabeltræk, som der her er tale om. Så det er nok grunden til at det ikke virker med alt slags udstyr.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
jeg kan ikke forestille mig det har noget at gøre med rettigheder?
er ret sikker på det er pga af de lange kabler. prøv at sætte opløsningen til 1080P 24hz eller ned til DVD 576P for at teste om det kan være kablet. Redigeret af MulleB - 24-Februar-2015 kl. 13:34 |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
Jeg tror ikke det har noget med kabellængde at gøre. Der hvor jeg boede før, havde jeg et 20m HDMI kabel, købt for 300kr. fra min reciever til projektor, og pc koblet til recieveren, jeg havde intet problem med at få billede igennem, selv ikke 1080p60.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |