recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI source direct
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI source direct

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI source direct
    Sendt: 19-Juni-2014 kl. 12:01
Nu er jeg en af dem der ikke forstår særligt meget teknik, og tillader mig hermed at stille et spørgsmål, idet jeg skal investere i ny blu-ray afspiller. Valget står mellem Oppo 103 og Denon 3313UD. Hælder dog mest til DENON da den passer til min DENON 3313 reciever og dermed DENON LINK

I hifi klubbens beskrivelse står der:

Nyd et helt rent digitalt billed- og lydsignal
På DBT-3313UD har Denon fjernet alle de forældede analoge videoudgange for til gengæld at optimere den digitale kvalitet via HDMI. Videosignaler opskaleres dog stadig, med mindre du vælger HDMI Source Direct Mode, som sender det helt rå videosignal direkte til HDMI-udgangen uden om den indbyggede videoprocessor i afspilleren og videre til din surroundreceiver.

Så spørger jeg måske dumt. At køre det rå signal i forstærkeren - Gir det nogen forbedring i billede? Eller kan man sende det "RÅ" signal videre direkte til TV (LÆS PANASONIC VT50) ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 13:03

En BD er jo 1080p/24, afspilleren kører 1080p/24. TVet modtager 1080p/24.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 13:29
Afhænger af flere parametre. Jeg kører Source Direct fra min afspiller, fordi TV'et er bedst til at deinterlace de BD'er der er i 1080i. Og det er der mange koncert BD'er der er. En anden fordel er at HD lydformatet står i recieverens display: DTS HD MA, Dolby TrueHD osv
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 13:56

Som det også er her.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En anden fordel er at HD lydformatet står i recieverens display: DTS HD MA, Dolby TrueHD osv

Du blander vist Source Direct (video) og Bitstream (lyd) sammen
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 13:35
Øhh :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 16:58
Øh?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 17:49
Nok fordi jeg ikke sådan helt forstod de ovenstående svar :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En anden fordel er at HD lydformatet står i recieverens display: DTS HD MA, Dolby TrueHD osv

Du blander vist Source Direct (video) og Bitstream (lyd) sammen

Nej!

Når der ikke foretages nogen behandling af hverken billede eller lyd, vil lydformatet kunne aflæses i rec display
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 20:22
Men de to ting hænger ikke nødvendigvis sammen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu