recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI split - hvad bruger i ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI split - hvad bruger i ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI split - hvad bruger i ?
    Sendt: 06-Juli-2009 kl. 09:42

Hej jeg har en Onkyo 607 på vej hvor jeg gerne vil splittet signalet både til tv og projektor.

Det er fint nok hvis man bare manuelt skal skifte mellem tv og projektor, men hvad bruger i til at dele jeres signal ?

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 10:22
Jeg har en splitter med 4 indgange fra AV-Cables.dk til min Onkyo 605 - men den splitter sælger de desværre ikke mere.

Jeg vil tro at du kan bruge denne her i stedet:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_split ter/hdmi_13_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_3256_da.html
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:50

Ok den vil jeg tage med i overvejelserne

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 21:19

Jeg bruger ikke selv en HDMI splitter, men jeg har et par andre enheder fra Octava som laver rigtigt gode HDMI produkter.

Deres hjemmeside er her: http://www.octavainc.com/ og de flere modeller af sådanne splittere afhængig af dine behov. Det kan være lidt svært at finde en europæisk forhandler, men jeg (og et par andre herinde fra) har købt hos Living Cinema i Holland.

En anden producent som skulle lave gode HDMI produkter er Gefen, men dem har jeg ikke personlig erfaring med.

Redigeret af hedberg - 09-Juli-2009 kl. 21:20
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
klausjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2008
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 03:01
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

En anden producent som skulle lave gode HDMI produkter er Gefen, men dem har jeg ikke personlig erfaring med.

Jeg kan personligt så godt anbefale Gefen. Jeg har udelukkende haft gode oplevelser med både splittere og switches.

Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 09:05

Tak for jeres input, jeg har dog bestilt sådan en lille fætter som jeg faldt overpå ebay ret billigt, nu bliver den lige afprøvet i første omgang og se om den kan klare jobbet, ellers må jeg bruge lidt mere på et af de andre produkter.

Jeg giver lige en melding når den er blevet testet.

Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Tak for jeres input, jeg har dog bestilt sådan en lille fætter som jeg faldt overpå ebay ret billigt, nu bliver den lige afprøvet i første omgang og se om den kan klare jobbet, ellers må jeg bruge lidt mere på et af de andre produkter.

'

Jeg venter spændt på at høre om denne lille sag fungerer perfekt, da jeg gerne vil splitte mit signal til hhv. stue og soveværelse - begge 8 m HDMI-kabeltræk.

Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

For lige at tage denne tråd op igen....

Fil du nogensinde afprøvet denne? Jeg overvejer selv at købe den.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu