recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI splitter hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI splitter hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI splitter hjælp
    Sendt: 10-Juli-2008 kl. 23:06

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_split ter/hdmi_splitter_1_til_2_665_da.html

Nogen der kender denne og om den er "ok" ?

Gerne erfaring eller link til test eller lign

Til top
Zardos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 00:32

Har denne, købte den i AV-Connection.  Den virker desværre ikke tilfredsstillende.  Jeg har den koblet til min jvc dr mh300 dvd optager, som er tilstluttet min receiver.  De 2 udgange på splitteren har jeg så tilsluttet mit tv (som har dvi-i), og min projektor (hdmi).  Det virker sådan set, jeg kan se film fra min proj, men jeg kan ikke se tv samtidig gennem hdmi, d.v.s. optageren.  Den viser et grønt kornet billede.

Når jeg slukker proj. så kan jeg ikke se tv via hdmi før jeg reset´er HQ´en.  Så virker det igen, til jeg tænder proj. igen .  

Har snakket med av-conn. og de siger det kan være at nogen af kablerne ikke virker efter hensigten, de tvivler på det er hq´en.  Men jeg kan sende dem maskinen som de kan så tjekke, men hvis de ikke finder noget i vejen med den så sender de den tilbage med regning for reparation/kig af hq + fragt = ja, omkring det den kostede i starten.  Så uanset om de finder en fejl eller ikke (eller prøver på at finde fejlen) så får jeg den samme hq tilbage igen hvor de siger at de ikke fandt noget i vejen med den, det bliver så lige 800 kr. tak siger de og griner bag min ryg hehe.  Det kunne måske også være at der var noget i vejen med mine supra kabler jeg købte hos dem samtidig med hq´en.  Jeg gider bare ikke at sende hele lortet til dem, bare til at få det tilbage igen, hvor de siger, den fejler intet hos os og her har du så en regning på ????kr.  Har prøvet det før, ikke sjovt.  Men nok om det

Kunne være den virkede hos dig.

Zardos

Lykkelig ejer af TV: Samsung PS-42P3S
DVD Optager: JVC DR-MH300
Receiver: Yamaha RX-V630RDS
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Nogen der kender denne og om den er "ok" ?
Gerne erfaring eller link til test eller lign

Jeg kender ikke den specifikke model, men jeg har tidligere haft en HDMI-splitter. Jeg brugte virkelig lang tid på at prøve at få det til at virke, men gav til sidst op.
Et problem med sådan en enhed er, at HDMI er en tovejs protokol, hvor skærmen sender oplysninger om understøttede opløsninger mm. til kilden, så kilden ved hvilke signaler den kan sende ud.
Hvis de to skærme er identiske burde det ikke give problemer, men det er nok typisk ikke to ens skærme man vil tilslutte.
Du kan evt. prøve at høre AV connection omkring returnering, hvis du ikke kan få den til at virke, og så bare købe den og prøve.
Hvis du ikke skal bruge begge skærme samtidig var det måske bedre med en switch, det burde bare virke.

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 08:37

Tak for de svar, det lyder til den har problemer.

Jeg behøver ikke kunne se projektor og tv samtidigt - gider bare ikke skifte kabel når projektor bliver sat op, derfor jeg leder efter en løsning.

Peter hvordan kan jeg få 2 outputs på en switch da ? skal bruge 2 output, input har jeg ikke mangel på.

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 09:31

Tak for de svar, det lyder til den har problemer.

Det er ikke sikkert det vil give problemer i dit setup. Når man nu kan købe sådan et produkt, må det jo virke i nogen setups. Og det ville jo helt klart være det nemmeste for dig hvis det virker. Prøv at kontakte AV connection ang. returnering.

Peter hvordan kan jeg få 2 outputs på en switch da ? skal bruge 2 output, input har jeg ikke mangel på.

Du skal bruge sådan en her med to udgange.

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 16:46

Jeg vil til enhver tid anbefale at du tager et kig på Octava produkterne.

Jeg har selv en af deres HDMI switche og den fungerer fantastisk pålideligt.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2008
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 20:35

Jeg bruger en digitus switch til HDMI den fungere perfekt og min logitech remote kan styre den så når jeg vælger en aktivitet skifter den hdmi switch også , det er bare skide smart.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2008 kl. 21:14

Ville køre alt via receiver og så blot problem da der kun er 1 ud dér. Derfor jeg mangler en til at splitte det ud til 2 enheder...dog ligeglad med at se på begge skærme samtidigt.

Men lidt i tvivl hvis HQ er noget skrammel

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2008 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Jeg bruger en digitus switch til HDMI den fungere perfekt og min logitech remote kan styre den så når jeg vælger en aktivitet skifter den hdmi switch også , det er bare skide smart.

Octava skifter selv til den aktive enhed. Er der flere skifter den til den sidst aktiverede. Slukker den går den tilbage til den forige.

Så i praktis har jeg aldrig brugt fjernbetjeningen til den.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2008 kl. 23:40
Hedberg hvor kan de Octava købes ?
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 08:04

Den splitter jeg havde var en Octava købt hos LivingCinema i Holland.
De har rigtig god service og 30 dages fuld returret (det koster bare en del i fragt at sende tilbage til Holland).
Jeg ved ikke om der er nogen forhandlere i DK.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2008 kl. 20:54

Der er nogle distributører/forhandlere her:

http://www.octavainc.com/contact.htm

Jeg endte dog også med at købe min hos LivingCinema i Holland.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu