|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:02 |
|
Er der nogen der ved, om man kan trække en hdmi splitter med strømmen fra et USB stik?
Jeg vil gerne have en splitter sat på mit mediecenter, så jeg kan få et kabel i tv og et i receiveren. Grunden til at have to kabler i, er så jeg ikke SKAL have receiver i gang hver gang jeg ser noget på mediecenteret. Jeg har prøvet ned en passiv splitter, men der går der kuk i signalet, når receiveren er tændt. Der løber åbenbart noget signal den modsatte vej, så skal prøve med en aktiv splitter nu. Nogen der ved hvor mange volt sådan en lille hdmi splitter skal have? |
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|
Det afhænger af hvilken aktiv splitter du vælger.
Hvis den skal have 5V og max 500mA, så er der strøm nok i en USB-port.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
|
Jeg har denne:
hvor netadaptor er opgivet til at kunne levere 5Volt/1Ampere
Har dog ikke målt om den reelt bruger 1 Ampere, men tvivler på at 1 USDB kan drive den med sikkerhed. Men der findes jo kabler der kan trække fra 2 USB stik.
Men vil lige sige at den er begyndt med periodiske fejl/udfald, som måske skyldes dårlig Kina kvalitet
![]() Den ligner forøvrigt denne, hvor der ikke er opgivet data for netadaptor:
Men AV-Cables kan måske besvare det ved henvendelse.
![]() Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
|
Tak for hjælpen, jeg har været inde på avcables og bestille en nu. Den står også til 5v, så må jeg prøve at måle lidt på hvor meget den bruger når den er sat til.
Har bestilt denne http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_splitter/hdmi_13_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_4422_da.html |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |