|
HDMI splitter/switch/omskifter. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kasper_M_A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2017 kl. 19:17 |
Hejsa.
Er så småt ved at komme på plads i det 'nye' hus og elektronikken skal på plads i det nye TV møbel... Der er kommet en projektor til, så jeg skal nu have billedesignalet fra Onkoy receiveren og videre til både TV og projektor. MEN har kun én HDMI udgang... Har derfor kigget på de forskellige muligheder for at 'dele' signalet, men kan dælme ikke blive klog på hvad der er det rigtige og ikke mindst hvad ser vil virke. Har kigget på både switche, omskiftere, splittere osv... nogle ser ud til at kunne sende signal begge veje og andre kun i én retning. Hvordan får jeg billigst mulig klaret den? På forhånd tak :) |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10568 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du kun skal have signalet én vej, nemlig fra Onkyo receiveren til TV og projektor, så kan en simpel splitter med strømforsyning klare opgaven. De koster vel typisk under 200 kr.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
Det kommer meget an på hvad det er for udstyr du har.
Før i tiden havde jeg også en Onkyo med en HDMI out. Jeg havder så også et gammelt Sony TV og en projektor. Det virkde fint med en splitter. Så opgraderede jeg TV til et Samsung og så virkede det ikke. Så jeg måtte købe en ny Splitter. Og her drillede det en del. Til sidst fandt jeg ud af, at det ikke var lige meget hvor TV og projektor var sluttet til i splitteren. Og det kørte ikke 100% stabilt. I dag har jeg en Onkyo med 2 HDMI out.
|
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Ring til AV Cables - de har totalt styr på sådan noget, og 99% af tiden får man varen dagen efter, hvis man bestiller inden...mener det er kl. 15
![]() Link |
|
![]() |
|
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Gætter på, at det er denne her, du har brug for. Bruger den selv til at splitte HDMI-signalet fra min ATV til hhv. AVR og TV. Men ring hellere lige og spørg AV Cables for en sikkerheds skyld. |
|
![]() |
|
Kasper_M_A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Skal have Yousee boks og PS4 kørt igennem Onkyo 608 og via én HDMI out, ud til Panasonic tv via 3 meter HDMI og til projektor via ca 15 meter HDMI.
Tak for input indtil videre :) |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
15 m HDMI til projektor giver lidt udfordringer. Da jeg startede måtte jeg det sende det første HDMI til 700 kr retur og købe et til 1600 for at få det til at virke over de 15 m
|
|
![]() |
|
Det virker perfekt nu... giver det potentielt udfordringer når det ryger igennem en splitter tror du?
|
|
![]() |
|
Det burde det ikke.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |