recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI splitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI splitter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 14 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI splitter
    Sendt: 04-Februar-2014 kl. 08:56
Hej,

Jeg har brug for en boks hvor jeg kan sætte 2 HDMI kilder i og som har 2 HMDI udgange (evt coax digital lyd) hvor jeg kan sætte den ene til monitor og den anden til forstærker kun med lyden i.

Årsagen er at mit tv understøtter 3d og min forstærker gør ikke. Derfor vil jeg sætte min ps3 til denne splitter og trække lyden ud via splitter og helst HDMI til forstærker (da der ikke er flere ledige optiske indgange)

Der skal være auto switching i boksen da jeg også vil sætte min dvd afspiller til der

Giver det mening og er det muligt og hvad skal jeg købe?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 15:32

Ikke så svært, men det koster. http://www.av-connection.dk/?PGr=4395&ML=428
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 14 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 17:24
Hej jeg kan vel nøjes med denne;

http://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/hdmi-high-speed-aktiv-forstaerker-splitter-1-til-2-5570.html

en indgang og 2 udgange så sætter jeg hdmi fra Ps3 ind i og trækker et ud til direkte til tv og et til forstærker og nøjes med lyden i det der går til forstærker?

Redigeret af tohmahawk - 04-Februar-2014 kl. 17:25
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 17:33
hvis du skal bruge det til at se 3D Blu-ray og have HD lyd til din forstærker vil den switch ikke virke, du kan ikke splitte signalet op på den måde, tro mig jeg har prøvet, den eneste jeg mener kan gøre det er en dvdo edge scaler
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 18:52
Nogen grund til, at du ikke blot bruger ps3'erens optiske lydudgang til forstærkeren og hdmi udelukkende til billede?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 14 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 19:33
Der står at den splitter signalet op i to ens signaler og understøtter HD lyd samt 3D dvs ifølge specs sender den 2 stk 3D med HD lyd signaler videre (et jeg kan putte i TV og et jeg kan putte i forstærker). Er vi ikke enige om det er det specs antyder?

Jeg kan ikke bruge den optiske lydudgang da den ikke understøtter HD lyd (TrueHD og DTS-HD Master) og så frygter jeg også evt lip sync problemer ved at skille ud (måske ubegrundet). Næste problem er at der ikke er flere ledige optiske indgange så jeg skal evt konvertere det optiske fra ps3 til coaxial (da jeg har såden en ledig endnu på forstærker)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 14 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 09:23
Jeg har nu fået denne anbefalet fra av-cables http://www.av-cables.dk/HDMI-Extractor/clicktronik-hdmi-lyd-extractor.html 

den er indkøbt så må vi se om det virker

@edit og det gør det så nok ikke eftersom optisk eller coax ikke kan transportere TrueHD eller DTS Master og så er jeg jo ligevidt.... ordre annulleret.

Redigeret af tohmahawk - 05-Februar-2014 kl. 10:17
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 14:05
Det bedste du kan gøre er at finde en BD afspiller med to HDMI udgange. Den ene til lyden og den anden til billedet. Jeg er ikke helt up to date med hvad der findes derude, men en Sony BDP790 til ca 1500,- kan løse opgaven. Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med alm DTS eller Dolby via optisk indtil du har prøvet om 3D er noget du gider i længden. De fleste bliver alligevel hurtigt trætte af det og så ringe er alm DTS nu heller ikke. Med andre ord: Prøv 3D af inden du investerer en masse penge i at få det til at virke.

Redigeret af dpny - 05-Februar-2014 kl. 14:11
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu