recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI swich / matrix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI swich / matrix

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
brevald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Sted: Glostrup
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI swich / matrix
    Sendt: 14-September-2011 kl. 09:20
Hej!

Er der nogen der kan anbefale en switch/matrix som kan sende et HDMI signal fra HTPC til enten TV'et eller Surround Receiveren. Altså ikke noget meget et signal til begge som jeg pt. har ved hjælp af en HDMI splitter. Det giver nemlig nogle problemer med surround da HTPC tror jeg konstant er koblet på TVet..

Det vil sige at jeg skal bruge noget med 1 HDMI og 2 HDMI ud.

De HDMI switches man typisk ser har f.eks. 2 HDMI ind og 1 HMDI ud. Kan man bruge dem omvendt?

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 09:57
Tror ikke du kan bruge den omvendt, men ved det ærligt ikke. Dog kan du sagtens for billige penge købe en med en ind og to ud.

Selv har jeg den her, og fungerer upåklageligt til både tv og projektor for mit vedkommende. Har læst andre på forum også har den uden problemer.

Edit:

Læste godt nok at du har en splitter i forvejen. Men denner her, vælger altid surround fra mit mediecenter. Kører dog alle kilder igennem reciever.

Redigeret af JordanDK - 14-September-2011 kl. 09:59
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
brevald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Sted: Glostrup
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 10:48

På min splitter der overruler TV'ets HDCP handshake surround receiverens, hvilket giver mig problemer med DTS da TV'et ikke kan modtage dette via passthrough.

Derfor ville det være rart med en splitter/switch/matrix som virker så HTPC'en kun ser en output kilde af gangen og dermed dennes handshake.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu