|
HDMI Switch eller splitter? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nordio ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2010 Status: Offline Point: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Maj-2012 kl. 15:07 |
Hej med jer
Jeg har endelig fået købt en projektor, som jeg er rigtig glad for. Jeg har en Denon 1912, hvor jeg har min Boxee, PS3, BlueRay afspiller osv sat til, og så er mit TV i "Monitor Out" på den. Mit problem er, at når jeg vil bruge min projektor, så skal jeg om og hive TV HDMI stikket ud, og så sætte projektor HDMI stik i. Det vil jeg gerne slippe for, at jeg skal skifte rundt hele tiden. Hvad for skal jeg bruge til at slippe for det? Jeg er lidt forvirret om det er en switch eller splitter jeg skal bruge til det?! Håber i kan hjælpe Nordio |
|
![]() |
|
sponix ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2011 Sted: Sønderjylland Status: Offline Point: 99 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Jeg vil tro du bare skal bruge en splitter. |
|
Onkyo TX-SR308 | Jamo S 506 | HCS 3 - 5.0 surround sæt | LG 42LD750N | EPSON TW3200 | HiViLux 16x9 100" lærred
|
|
![]() |
|
Nordio ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2010 Status: Offline Point: 25 |
Ok cool, ved du om man mister noget af sin signal når man gør sådan?
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Man mister intet signal, men det kan være lidt bøvlet hvis der er stor forskel på dit udstyr.
Hvis dit tv er et 1080p og din projektor er en 720p. Så skal du nok vælge projektor som laveste fællesnævner og sætte den i port 1 og tv i port 2. Men så kan du risikere problemet med at nogle splitter ikke er glade hvis udstyret i port 1 er slukket. Jeg bruger selv for at fordele signalet til projektor og tv. |
|
![]() |
|
Hej Cyberguyen,
mit tv og projektor er 1080p, så der skulle vel ikke være noget problem?! Kan den her bruges http://www.av-cables.dk/billedkabler/hdmi_kabel/hdmi_splitter/hdmi_high_speed_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_3256_da.html |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2369 |
Du skal være klar over at nogle splittere arbejder dårligt (eller slet ikke) sammen med Ps3, der åbenbart er meget krævende med signalet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |