recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI Switch eller splitter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI Switch eller splitter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nordio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nordio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI Switch eller splitter?
    Sendt: 30-Maj-2012 kl. 15:07
Hej med jer

Jeg har endelig fået købt en projektor, som jeg er rigtig glad for.

Jeg har en Denon 1912, hvor jeg har min Boxee, PS3, BlueRay afspiller osv sat til, og så er mit TV i "Monitor Out" på den. Mit problem er, at når jeg vil bruge min projektor, så skal jeg om og hive TV HDMI stikket ud, og så sætte projektor HDMI stik i.

Det vil jeg gerne slippe for, at jeg skal skifte rundt hele tiden. Hvad for skal jeg bruge til at slippe for det?
Jeg er lidt forvirret om det er en switch eller splitter jeg skal bruge til det?!

Håber i kan hjælpe

Nordio

Til top
sponix Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2011
Sted: Sønderjylland
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sponix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 15:14
Hej.
Jeg vil tro du bare skal bruge en splitter.
Onkyo TX-SR308 | Jamo S 506 | HCS 3 - 5.0 surround sæt | LG 42LD750N | EPSON TW3200 | HiViLux 16x9 100" lærred
Til top
Nordio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nordio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 16:57
Ok cool, ved du om man mister noget af sin signal når man gør sådan?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:32
Man mister intet signal, men det kan være lidt bøvlet hvis der er stor forskel på dit udstyr.

Hvis dit tv er et 1080p og din projektor er en 720p. Så skal du nok vælge projektor som laveste fællesnævner og sætte den i port 1 og tv i port 2. Men så kan du risikere problemet med at nogle splitter ikke er glade hvis udstyret i port 1 er slukket.

Jeg bruger selv for at fordele signalet til projektor og tv.
Til top
Nordio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nordio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:58
Hej Cyberguyen,
mit tv og projektor er 1080p, så der skulle vel ikke være noget problem?!

Kan den her bruges http://www.av-cables.dk/billedkabler/hdmi_kabel/hdmi_splitter/hdmi_high_speed_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_3256_da.html
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 08:24
Du skal være klar over at nogle splittere arbejder dårligt (eller slet ikke) sammen med Ps3, der åbenbart er meget krævende med signalet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu