recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI Switch / Omskifter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI Switch / Omskifter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI Switch / Omskifter
    Sendt: 08-December-2008 kl. 10:52
Hejsa.

Jeg står med et lille problem som jeg håbede der var nogen herinde der kunne hjælpe mig med.

Problemet er at sådan som mit surround system er sat op nu, køre alt mit billede materiale igennem min Onkyo 705.

HDD --> Onkyo --> TV

og det er som sådan også godt nok, problemet er bare at når jeg skal se et eller andet som jeg har optaget, som der ikke er nogen mening i at have surround lyd i, så er jeg stadig nød til at tænde for forstærkeren, får at få billedet op til tv'et.
Jeg kunne selvfølgelig godt køre det direkte fra HDD til TV og så køre lyden seperat over i forstærkeren, men jeg vil gerne have lyden gennem et HDMI kabel, og så også spare et kabel.
Anden mulighed var bare at sætte en gammel dvd afspiller til tv'et så min datter kan se tegnefilm, uden at skulle tænde for det hele, men det løser så ikke mit problem når jeg skal se ting som jeg har optaget.

Men en anden mulighed kunne vel også være at anskaffe mig en HDMI Switch.
Men den er bare nød til at have 2 outputs, sådan at jeg kan køre HDD --> Switch --> Onkyo/TV

Nogen der kan læse ud fra dette hvad problemet er, og har en fornuftig løsning ? og så skal den selvfølgelig ikke koste en bondegård :)
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 11:18

Hvad med et godt gammeldags scartkabel, det overfører både billede og lyd.

SVP03
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 12:19
Ja det kunne godt være en mulighed, men jeg bruger allerede line 3 scart udgang fra optageren til smartlink, men der er også en line 2 ind/ud, men den er til decoder, men ved ikke om jeg ville kunne bruge den til bare at se film igennem ?
Højrup Polering
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 12:29

Det mener jeg du kan, prøv det. Når det alligevel er til tegnefilm m.m. er kvaliteten jo fin nok.

SVP03
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 12:29
Doh!!

havde jo slet ikk tænkt på at jeg jo bare bruger det eksisterende scart kabel, der jo allerede sidder på, for at det kan køre smartlink.... flot observeret af mig

Problem løst, så skal farverne bare lige indstilles lidt :)
Højrup Polering
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu