recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI Switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI Switch

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI Switch
    Sendt: 09-Januar-2010 kl. 20:44
Hejsa.

Jeg har et lille problem som jeg lige skal bruge lidt råd til.

Mit problem er at jeg mangler en HDMI switch som har hhv. 4-5 ind / 2 ud.

Problemet ligger lidt i at jeg har en Onkyo 705, som har 4 ind / 1 ud, og det er ikke altid jeg gider at have forstærkeren tændt når jeg skal bruge en enhed der sender via HDMI.

Hvis jeg skal se noget jeg har optaget på harddisken, så gider jeg jo ikke også at have forstærkeren tændt bare for at se en dokumentar f.eks. Så vil jeg jo bare sende signalet direkte til TV'et

Men hvis jeg derimod gerne vil spille noget PS3 eller se en BD film, så vil jeg gerne sende signalet til forstærkeren

Så jeg er lidt på udkig efter en ordentlig switch, som har minimum 4 indgange, helst 5, og så selvfølgelig 2 udgange.
Jeg har kigget  lidt på Av-connection, AvCables, og lidt andre sites, men jeg kender ikke så meget til de forskellige producenter af switches, så jeg håbede lidt på at der var et par venlige sjæle herinde der har noget kendskab til både switches og producenter.

Budget: MAX 2000,-
4-5 Indgange
2 Udgange
HDMI 1.3 Certificering.

På forhånd tak.

Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:50
"Bumb"

Slet ingen der har noget input ?
Højrup Polering
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:18
Du har jo reel kun brug for HDMI til receiveren ved de nye lyd formater, så du kan jo forbinde HD optageren direkte med TV via HDMI og så bare et digital kabel til din receiver, så kan du får lyden til receiveren, hvis du vil og sde på TV'et uden receiveren er tændt. Så sparer du switchen.
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du har jo reel kun brug for HDMI til receiveren ved de nye lyd formater, så du kan jo forbinde HD optageren direkte med TV via HDMI og så bare et digital kabel til din receiver, så kan du får lyden til receiveren, hvis du vil og sde på TV'et uden receiveren er tændt. Så sparer du switchen.

Ja det er jo i og for sig rigtig nok, så sender den jo lyd igennem begge kabler, og så kan jeg bare nøjes med tv tændt, så er der både lyd/billede, men hvis jeg vil have forstærker på, så er der et digital signal til den også, smart nok ja, det havde jeg ikke lige tænkt på Wink

Men tænkte bare det ville være nemmest at samle alle ting i en switch, og så kunne jeg bare skifte mellem output 1-2 alt efter om jeg ville sende billede/lyd til enten TV eller forstærker.

Men prisen på en ordentlig switch taget i betragtning, så er det nok mest optimalt at gøre det på din måde.

For de switche som jeg sad og kiggede på kostede omkring 12-1600,- for en ordentlig en.
Højrup Polering
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu