recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI til 30 kr er  det ok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI til 30 kr er det ok?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Spå ville du også kunne komme ud for at et dyrt kabel heller ikke virker, hvis det ikke er et High Speed kabel og så har det ikke noget med prisen at gøre. Man kan også få High Speed kabler til lidt over 100 kr om de så virker kan jeg ikke sige.
Det var jo sådan set også noget af det jeg skrev i et tidligere indlægSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Spå ville du også kunne komme ud for at et dyrt kabel heller ikke virker, hvis det ikke er et High Speed kabel og så har det ikke noget med prisen at gøre. Man kan også få High Speed kabler til lidt over 100 kr om de så virker kan jeg ikke sige.
Det var jo sådan set også noget af det jeg skrev i et tidligere indlægSmile
Så det eneste jeg prøver at fortælle den undrene skare er jo, at det ikke længere er helt lige meget hvad man køber, hvis ens afspiller vil have High Speed til at performe det ultimative. Om der så er f.eks. billedforskel kan jeg ikke rigtigt seBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 17:02

Jamen det er slet ikke det jeg mener (virker/virker ikke). Man er da nødt til at sætte sig ind i hvilket udstyr man har, og havd det kræver af ditten og datten. Ellers så køber man da forkert ind.

For det første, så vil man i det tilfælde have købt forkert ind for 30 kroner og have spildt lidt tid.

For det andet, så tvivler jeg på, at du kan sikre dig ved at sætte dig ind i kravene på forhånd. Jeg tror, der sælges mange kabler, som er opgivet til en bestemt HDMI-specifikation, selv om de reelt ikke har båndbredde nok til at overføre den datamængde, som man kan komme op på under den pågældende HDMI-specifikation. Så hjælper det jo ikke dig som køber, at du har sat dig ind i kravene.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 17:02
På den anden side er det lidet sandsynligt at et kabel til 30 kr er vers. 1.3, og kan hermed ikke anvendes til ALT!!!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jamen det er slet ikke det jeg mener (virker/virker ikke). Man er da nødt til at sætte sig ind i hvilket udstyr man har, og havd det kræver af ditten og datten. Ellers så køber man da forkert ind.

For det første, så vil man i det tilfælde have købt forkert ind for 30 kroner og have spildt lidt tid.

For det andet, så tvivler jeg på, at du kan sikre dig ved at sætte dig ind i kravene på forhånd. Jeg tror, der sælges mange kabler, som er opgivet til en bestemt HDMI-specifikation, selv om de reelt ikke har båndbredde nok til at overføre den datamængde, som man kan komme op på under den pågældende HDMI-specifikation. Så hjælper det jo ikke dig som køber, at du har sat dig ind i kravene.

Jamen hvorfor i alverden skal man købe noget der ikke virker fordi man ikke har undersøgt det - uanset prisenConfused

At der så åbenbart er nogle svindlere som opgiver noget der ikke er rigtigt kan jeg jo ligesom ikke forholde mig til. Men jeg har altså ikke været ude for, at et 1.3 kabel ikke virkede på min BD afspiller. Jeg har så også kun prøvet 3 fabrikater (Supra, Pioneer og Lindy)Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 17:08

Jamen hvorfor i alverden skal man købe noget der ikke virker fordi man ikke har undersøgt det - uanset prisenConfused

Det er ikke ethvert 30 kroners køb, jeg gider undersøge.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 17:29

Det er ikke ethvert 30 kroners køb, jeg gider undersøge.

Joh, men sådan er det. Jeg mener så også, at det kan være i enhver brugers interesse, at man ved hvilke specifikationskrav ens udstyr har. Men det er sikkert bare mig der har det sådanBig smile 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 17:35
Det afhænger af to ting:

1. Hvor høj ekstrapris man skal betale for at være sikre på, at kablets mærkning svarer til, hvad kablet faktisk kan.

2. Hvor stor sandsynligheden er for, at det billige kabel også dækker ens behov.

Jeg synes, du forsøger at køre tråden af sporet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 19:08

Det afhænger af to ting:

1. Hvor høj ekstrapris man skal betale for at være sikre på, at kablets mærkning svarer til, hvad kablet faktisk kan.

2. Hvor stor sandsynligheden er for, at det billige kabel også dækker ens behov.

Jeg synes, du forsøger at køre tråden af sporet.
Køre tråden af sporet, hvilke glæde skulle jeg have af det??Confused

Trådstarteren spørger i princippet om hvorvidt et HDMI kabel til 30 kr er lige så godt som et dyrere. Og det påstår jeg så at det ikke nødvendigvis er - afhængig af hvilke anlæg kablet skal tilsluttes.Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 19:15
Det kan vel sammenlignes med køb af batterier. Det billige kan godt få en lommelygte til at lyse, men dur ikke i elektronikApprove
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 19:16
Jeg synes han skal købe det de 30 kr, og hvis det hele ser og høres som det skal, er den jo i vinkel  Wink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:

Jeg synes han skal købe det de 30 kr, og hvis det hele ser og høres som det skal, er den jo i vinkel  Wink
Ja bestemt da, det har jeg ikke noget problem med.

Jeg forsøgte mere at forklare, at det altså ikke nødvendigvis er lige meget hvad man køberSmile
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu