recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI til Component
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI til Component

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
King Nothing Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér King Nothing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI til Component
    Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 15:45
Jeg håber jeg er i det rigtige forum.

Jeg har et pana px80, problemet er at HDMI indgangene er kaput. der har været tilsluttet en HTPC via HDMI og Pana service mener at HDMI indgangene er brændt af. Det er ikke noget de vil gøre noget ved da der står i manualen at man ikke må tilslutte en pc til tvet via hdmi (er dette generelt også for mere moderne tv?). 
jeg har indtil nu benyttet mig af component (til ps3) og VGA (til HTPC), lyden køre via optiske kabler til min yamaha v2067. Nu er det sådan at jeg gerne vil udvide med en tv box, apple tv osv. men der er ikke flere indgange på tvet.
Findes der en løsning hvorpå jeg kan køre alle HDMI kompatible enheder ind i recieveren (v2067) og videre til tvet via HDMI til VGA, Component eller noget i den stil evt via en adapter.
Det gør ikke så meget hvis det kun er billedet der kan sendes til tvet (selom det ville være rart med lyd også).

ved godt at jeg nok burde købe et nyt tv, men jeg vil gerne trække den et års tid eller to endnu og så købe et virkeligt godt tv (hvor HDMI indgangene ikke bare sådan lige brænder af)

KN
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af King Nothing King Nothing skrev:

Findes der en løsning hvorpå jeg kan køre alle HDMI kompatible enheder ind i recieveren (v2067) og videre til tvet via HDMI til VGA, Component eller noget i den stil evt via en adapter.

Nej. Der er HDCP kodning i HDMI signalet der forhindrer at signalet bliver konverteret til analoge signaler. HDMI fra en PC vil formentligt virke fordi der som regel ikke lægges HDCP på, men alt andet vil ikke virke.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 16:29

Oprindeligt skrevet af King Nothing King Nothing skrev:

Jeg har et pana px80, problemet er at HDMI indgangene er kaput. der har været tilsluttet en HTPC via HDMI og Pana service mener at HDMI indgangene er brændt af. Det er ikke noget de vil gøre noget ved da der står i manualen at man ikke må tilslutte en pc til tvet via hdmi (er dette generelt også for mere moderne tv?). 

Der er da også kun rigtig mange der benytter sig af det, inklusiv mig selv, og på et PX80, hvad sker der ved det.? Ingenting, der må bare ikke Hot Swappes, da der så er stor chance for at brænde HDMI af. Når der først er tilsluttet, så er det som en hver anden enhed med en sådan forbindelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lydemann Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Vamdrup,Denmark
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 23:14
Brug en HD Fury III. den kan det du har brug for. Inkl. HDCP Otto
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4825
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 05:48
Hej.

Jeg tænkte på hvad sådan en kunne koste:

Hilsen Carsten
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 08:17
jeg har købt min her: http://www.hardstore.com/  svær at få fat i men jeg ga ca 1300,-

Hilsen Niels
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 13:43

Man lærer noget nyt hver dag - omend jeg ikke helt har gennemskuet hvordan de er sluppet afsted med det.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lydemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2012 kl. 14:15
Det kunne jo være fordi de ikke er så krakilske
I udlandet. Jeg havde da selv svært ved at få min
VIASAT op at køre til min Slingbox. Men nu kører
Det hele i fuld HD
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu