|
HDMI til Component |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
King Nothing ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 15:45 |
Jeg håber jeg er i det rigtige forum.
Jeg har et pana px80, problemet er at HDMI indgangene er kaput. der har været tilsluttet en HTPC via HDMI og Pana service mener at HDMI indgangene er brændt af. Det er ikke noget de vil gøre noget ved da der står i manualen at man ikke må tilslutte en pc til tvet via hdmi (er dette generelt også for mere moderne tv?). jeg har indtil nu benyttet mig af component (til ps3) og VGA (til HTPC), lyden køre via optiske kabler til min yamaha v2067. Nu er det sådan at jeg gerne vil udvide med en tv box, apple tv osv. men der er ikke flere indgange på tvet. Findes der en løsning hvorpå jeg kan køre alle HDMI kompatible enheder ind i recieveren (v2067) og videre til tvet via HDMI til VGA, Component eller noget i den stil evt via en adapter. Det gør ikke så meget hvis det kun er billedet der kan sendes til tvet (selom det ville være rart med lyd også). ved godt at jeg nok burde købe et nyt tv, men jeg vil gerne trække den et års tid eller to endnu og så købe et virkeligt godt tv (hvor HDMI indgangene ikke bare sådan lige brænder af) KN
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej. Der er HDCP kodning i HDMI signalet der forhindrer at signalet bliver konverteret til analoge signaler. HDMI fra en PC vil formentligt virke fordi der som regel ikke lægges HDCP på, men alt andet vil ikke virke. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er da også kun rigtig mange der benytter sig af det, inklusiv mig selv, og på et PX80, hvad sker der ved det.? Ingenting, der må bare ikke Hot Swappes, da der så er stor chance for at brænde HDMI af. Når der først er tilsluttet, så er det som en hver anden enhed med en sådan forbindelse.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
lydemann ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Vamdrup,Denmark Status: Offline Point: 124 |
Brug en HD Fury III. den kan det du har brug for. Inkl. HDCP Otto
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4825 |
![]() |
|
lydemann ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Vamdrup,Denmark Status: Offline Point: 124 |
jeg har købt min her: http://www.hardstore.com/ svær at få fat i men jeg ga ca 1300,-
Hilsen Niels
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Man lærer noget nyt hver dag - omend jeg ikke helt har gennemskuet hvordan de er sluppet afsted med det. |
|
![]() |
|
Det kunne jo være fordi de ikke er så krakilske
I udlandet. Jeg havde da selv svært ved at få min VIASAT op at køre til min Slingbox. Men nu kører Det hele i fuld HD |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |