recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI til VGA - En billig løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI til VGA - En billig løsning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI til VGA - En billig løsning?
    Sendt: 24-Juni-2011 kl. 11:53
Hej alle,
jeg har siddet og ledt efter en billig løsning på HDMI til VGA. Finder dog kun nogle dyre løsninger, hvor det er en mindre boks til over en 600 kr. - eller deromkring.

Er der nogle der kender en billig løsning? og som kan købes i dag, da jeg gerne ville have den til weekenden.

Min tanke er nu denne: HDMI til DVI -> DVI til VGA ?  Vil det virke? 

Det skal bruges til en gammel Panasonic projektor som desværre ikke har HDMI. Min playstation har jeg prøvet at tilslutte med phono kabler, og hold da op en dårlig kvalitet. Kvaliteten er "okay" fra bærbar computer VGA, så det kan jeg godt leve med fra Playstation også. - det er en jeg har lånt med hjem fra arbejdet, så kæresten kunne komme med på idéen.. Det virkede ret godt! ;) Indtil jeg køber en HD projektor, må jeg bruge denne dog.

- deraf håber jeg selvfølgelig at HDMI - VGA vil give en kvalitet som vga -> vga. 

Har I en bedre løsning? En billig løsning? Som jeg kan købe i eller omkring  Kbh? :-)

På forhånd tak for hjælpen. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 12:11
Problemet er at såvidt jeg husker så indeholder hdmi kun et digitalt signal, det kræver så en konvertering for at få det lavet om til det analoge signal som vga kræver.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 12:14
Så man skal faktisk købe en af de dersens konverterings bokse. Så må jeg lige overveje om jeg skal smide en 500 kr efter sådan en. Det er jo bare en for sjov midlertidig løsning det her. Lærret er af rullegardin fra Ikea :) 

Det var da en skam.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 12:16
HDMI og DVI er begge digital overførsel. Vga er analog, så uanset hvordan du vender og drejer det skal du konvertere fra digital til analog, og det er ikke noget man bare lige gør ved hjælp af et kabel. Der skal en boks til.
Det er rigtigt at der er nogle grafikkort hvor der medfølger en DVI til VGA adapter, men det kan kun lade sig gøre fordi de analoge VGA signaler er ført ud på ledige pinde i DVI stikket, så der foregår ingen konvertering.
/Peter
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 12:27
Må i  tænkeboksen engang. Måske det er lidt spild af penge at købe sådan en boks bare for det.

Tak for svarene.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 12:38
Nu har jeg aldrig haft en PS3, men har den ikke mulighed for at sende signal ud ved hjælp af component (rødt, grønt og blåt stik), det er vist kompatibelt med vga.

Ellers må du bare skynde dig at få overtalt "finansministeren" til at lade dig købe en ordentlig projektor ;)
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 13:04
db89 - det er selvfølgelig en mulighed at tjekke op på det. Så længe det kan levere en langt bedre kvalitet end det gule phono kabel. For puha da! 

- Sidder faktisk lige nu og tjekker priser på projektorer. Det er trods alt også sjovere at have sin egen! :-) Men ja, problemet ligger jo nok hos "finansministeren" LOL
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu