recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI ud af laptop - udvaskede farver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI ud af laptop - udvaskede farver?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI ud af laptop - udvaskede farver?
    Sendt: 14-Juli-2013 kl. 17:34
Hejsa,

HDMI-video ud af min laptop (Dell M6700) ser ud af h til. Det er tydeligst med farverne. Der er muligvis også andet galt, men farverne er i hvert fald slemme.

Signalet går fra laptoppen, igennem en Marantz NR1603, til et Pioneer KRP500A TV. Jeg har prøvet to forskellige HDMI-input på receiveren med samme resultat.

Farverne, når jeg slutter HDMI fra laptoppen til, er helt udvaskede - først troede jeg det var gråtoner, men der er rødt osv. i. Ved lidt justering frem og tilbage fik jeg et billede i røde, grønne og blå farver, men helt tydeligt stadigt way off.

Kan sådan noget kalibreres, og hvorfor opstår det på HDMI-udgangen på laptoppen, når billedet tydeligvis er langt bedre på laptoppens egen skærm (selvom dén jo heller ikke er kalibreret)? Er det hele kæden der bør kalibreres, eller kan jeg koncentrere mig om at justere på laptoppens output? Er der noget galt med grafik-driveren, en indstilling, en valgt farveprofil?...

Jeg skal jo ikke have noget reference-output derfra, det er bare sådan tingene ser rimeligt genkendelige ud.

Mvh
Steen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 18:24
Mon ikke blot det er indstillingen mellem "video" og "RGB" i indstillingerne for HDMI outputtet?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Mon ikke blot det er indstillingen mellem "video" og "RGB" i indstillingerne for HDMI outputtet?

Forudsat du taler om den indstilling jeg har i NVidia Control Panel der hedder Display/Adjust desktop color settings/Digital color format, så har det ingen effekt på billedet at ændre denne. Jeg kan sætte den på "RGB" eller "YCbCr444".

/Steen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu