|
HDMI ud af laptop - udvaskede farver? |
Besvar |
Forfatter | |
Sschmidt
Super bruger Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Juli-2013 kl. 17:34 |
Hejsa,
HDMI-video ud af min laptop (Dell M6700) ser ud af h til. Det er tydeligst med farverne. Der er muligvis også andet galt, men farverne er i hvert fald slemme. Signalet går fra laptoppen, igennem en Marantz NR1603, til et Pioneer KRP500A TV. Jeg har prøvet to forskellige HDMI-input på receiveren med samme resultat. Farverne, når jeg slutter HDMI fra laptoppen til, er helt udvaskede - først troede jeg det var gråtoner, men der er rødt osv. i. Ved lidt justering frem og tilbage fik jeg et billede i røde, grønne og blå farver, men helt tydeligt stadigt way off. Kan sådan noget kalibreres, og hvorfor opstår det på HDMI-udgangen på laptoppen, når billedet tydeligvis er langt bedre på laptoppens egen skærm (selvom dén jo heller ikke er kalibreret)? Er det hele kæden der bør kalibreres, eller kan jeg koncentrere mig om at justere på laptoppens output? Er der noget galt med grafik-driveren, en indstilling, en valgt farveprofil?... Jeg skal jo ikke have noget reference-output derfra, det er bare sådan tingene ser rimeligt genkendelige ud. Mvh Steen |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mon ikke blot det er indstillingen mellem "video" og "RGB" i indstillingerne for HDMI outputtet?
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Sschmidt
Super bruger Oprettet: 02-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forudsat du taler om den indstilling jeg har i NVidia Control Panel der hedder Display/Adjust desktop color settings/Digital color format, så har det ingen effekt på billedet at ændre denne. Jeg kan sætte den på "RGB" eller "YCbCr444". /Steen |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |