Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 02-September-2011 kl. 20:29 |
Slå Deep Color i afspilleren fra, hvis det ikke er det. Udover dét, så har jeg ikke flere forslag. Det er ikke nødvendigvis en defekt som sådan i receiveren, der er som sagt bare forskel på de forskellige udgange, og når du er ude i 15 meters overførsel, så er risikoen for problemer ganske enkelt større.
Er kablet garanteret at virke med 1080P, eller har du bare været heldig at det har virket indtil nu?
|
 |
jkk1989
Super bruger
Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Århus, Denmark
Point: 268
|
Sendt: 02-September-2011 kl. 21:24 |
Kablet er bestemt ikke garanteret til 1080p, så det kan være der den ligger??
- Jeg forsøger mig lige i morgen med at slå Deepcolor fra, også giver jeg en melding..
|
 |
martin_p
Guld medlem
Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
|
Sendt: 03-September-2011 kl. 07:28 |
Håber det virker
|
 |
jkk1989
Super bruger
|
Sendt: 03-September-2011 kl. 17:54 |
Jeg forstår det simpelthen ikke! Nu når jeg ville prøve at slå deepcolor fra oplever jeg selvfølgelig ingen problemer. Problemet er altså skiftevis, mange gange er det kun en enkelt gang, andre gange er det næsten konstant flick! Lige pt køre jeg med Deepcolor og det fungere fint. Og ligesåvel uden.
For at opsumere: - Jeg har udfald når jeg ser tv (Samsung BD-D8500N Som tuner) Ligeledes er der udfald i Tunerens menu, guide, instillinger etc. - Jeg får udfald i menuen / instillinger på min bluray men IKKE når der køre en film på afspilleren, her har jeg endnu intet oplevet - Udfaldet er periodevis.
Hvor er problemmet? Er det kablet der er for svagt?
|
 |
JordanDK
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 08:59 |
Uden at sige det 100% så lyder det til, at dit HDMI kabel kører lige på grænsen. Så ville prøve med et andet hvis jeg var dig. Køb det over nettet, så du har fortrydelsesret hvis det nye kabel heller ikke virker efter hensigten.
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
 |
Willads
Super bruger
Oprettet: 21-September-2007
Point: 453
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 11:08 |
Jeg har også haft problemer med HDMI kabler tidligere som gav sporadiske udfald. Nogle gange ofte andre gange med lang tid imellem. Efter et skifte af HDMI kablet har jeg ikke haft problemer siden. Jeg købte sådan et hdmi kabel hvor stikket kan vendes og drejses i alle vinkler idet jeg bemærkede at det gamle kabel reagerede hvis jeg bare berørte det let nede ved hdmi indgangen på forstærkeren. HDMI kontakterne er åbenbart væsentligt mere følsomme end hvad vi har været vant til fra "gamle dage" med SCart, phono stik m.v. Så jeg ville helt klart prøve at skifte kablet ud og se om det virker.
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 13:20 |
jkk1989 skrev:
For at opsumere: - Jeg har udfald når jeg ser tv (Samsung BD-D8500N Som tuner) Ligeledes er der udfald i Tunerens menu, guide, instillinger etc. - Jeg får udfald i menuen / instillinger på min bluray men IKKE når der køre en film på afspilleren, her har jeg endnu intet oplevet - Udfaldet er periodevis.
Hvor er problemmet? Er det kablet der er for svagt?
|
Formentligt, ja. Det kan godt være periodisk, alt efter temperatur, strømtræk på evt. kabler der ligger ved siden af HDMI kablet osv. Typisk kører menuerne i 60 Hz, mens filmen kører 24 Hz, hvilket er forklaringen på at film virker fint - dér er båndbredden lavere. Jeg sætter en sixpack på at problemet forsvinder hvis du køber et kabel hvor producenten garanterer 1080P.
|
 |
jkk1989
Super bruger
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 18:32 |
Så er kablet udskiftet med et nyt på 10meter hvor der er lovet 2160p og Deepcolor.
Jeg har ikke fået kigget særlig meget, men har hellere ikke oplevet problemer endnu, Kan man på en måde teste forbindelsen med en form for belastnings signal?
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 21:44 |
jkk1989 skrev:
Så er kablet udskiftet med et nyt på 10meter hvor der er lovet 2160p og Deepcolor.
Jeg har ikke fået kigget særlig meget, men har hellere ikke oplevet problemer endnu, Kan man på en måde teste forbindelsen med en form for belastnings signal?
|
Du kan sørge for at Deep Color er slået til, og at du sender 1080P/60 ud, ellers kan du ikke gøre så meget.
|
 |
jkk1989
Super bruger
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 16:06 |
Jeg skylder vidst en Sixpack :)
Tak for hjælpen, problemet er løst!