|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
romkuglen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() Sendt: 27-Januar-2011 kl. 22:48 |
Hej Jeg har en Sony PS3, som jeg meget gerne vil bruge sammen, med min lidt ældre NEC LT25 DLP projekter, som desværre kun har en VGA indgang (og en S-video indgang).
Hvilke kabel/omformer skal jeg bruge, hvis jeg skal konverter digitalt HDMI signalet fra PS3´eren til analogt VGA signal til projektoren? Hvor køber jeg det - gerne billigst? Jeg har et HDMI (han) til DVI (han) kabel, men er det ikke noget med, at det ikke hjælper at sætte en DVI (hun) til VGA (han) på i forlængelse, da signalet så ikke konverteres fra digitalt til analogt. DVI kan jo både være analogt og digitalt signal. Er også noget med HDCP handshake forhindre an man laver en sådan omforming af signalet.
Jeg ønsker ikke at lyd skal sendes ud via PS3´erens HDMI, men via den optiske TOSLINK forbindelse. Derfor skal det ikke være en slag omformerboks af den type, hvor HDMI laves om til analogt VGA lyd til analogt via phone stik.
NEC projectoren er egentlig en 4:3 projector, men er forberedt til at kører 720p. Det virker således fint med min Zaptor og Popcornhour bokse, som er tilkoblet via component -> VGA kabeler.
Håber i kan hjælpe |
|
![]() |
|
beolion ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Status: Offline Point: 138 |
![]() |
Det er ikke altid billigt at lave sådan noget, men jeg har haft ret meget held med convertere fra av-cables, du kan fx. bruge dette:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_converter/hdmi_til_vga_converter_5314_da.html Jeg har oplevet god service hvis det man vil lave ikke dur.
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Du skal også overveje hvilke opløsninger PS3 kan sende ud, og om projektoren understøtter disse.
|
|
![]() |
|
romkuglen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
@ Zulu og beoleon: Tak for hjælpen
![]() Havde dog håbet lidt på en billigere løsning, end ala den converter fra av-cables.dk - havde selv godt fundet den, meeen jeg skal jo ikke jo slet ikke bruge lyddelen i converteren - bruger som sagt den optiske digitale udgang på PS3´eren.
Men igen det koster jo lidt at lave noget der omkonvertere det digitale signal til et analogt i god kvalitet.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Kan PS3'en spytte S-video ud? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
@ JesperLund
Nope, og dog - den ene udgang på PS3´eren er den properitære Sony Playstation udgang - hvilke er en analog udgang med SD opløsning - der følger et PS3->composit kable med i pakken. Meeen gider jo ikke se SD på en +100" skærm vel
![]() |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
![]() |
Hvad med at købe et PS3 Component kabel? Det koster 20$ på Amazon. Jeg bruger det sammen med et component - VGA kabel på andre NEC projektorer. Altså på samme måde som du tilslutter din Popcorn.
J Redigeret af Jwin - 30-Januar-2011 kl. 20:37 |
|
![]() |
|
* Sander * ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
BUMP . . . Redigeret af * Sander * - 30-Januar-2011 kl. 21:05 |
|
![]() |
|
![]() |
@JWin Fint med et PS3->component kabel, men kan PS3 udgangen smide HD signal ud?
|
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
![]() |
Ja, det kan den. Kablet kan findes hos gamebits.dk. J |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |