|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SgtHansen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() Sendt: 26-Juli-2006 kl. 16:59 |
Er den lykkelige ejer af Sony KDL 40V2000 og Sony RDR HX1010S.
Men har AV tilslutningsproblemer, vil gerne gøre brug af smartlink OG
HDMI men den vælger automatisk AV2, når den skal spille DVD'er. Der
skulle den jo helst hoppe over på AV4, som er HDMI indgang, når jeg
afspiller DVD'er. Det kan da ikke passe af jeg skal gøre dette manuelt
hver gang
![]() |
|
40V2000
RDR HX1010S |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej. "Smartlink" det er vel via et Scart-kabel, og så er det derfor den gør det. Scart-forbindelsen stiller nemlig via et signal fra afspilleren, aut. over til sin egen forbindelse. Tror ikke der så meget andet at gøre, end kun at bruge èt kabel, nemlig HDMI. Og dog, hvis dit Scart-kabel kan åbnes, det kan mange nemlig, så kan du gå ind og "klippe" lige netop den ledning der sender dette styresignal. |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
SgtHansen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Mange tak for svaret - aner dog ikke lige hvilket kabel der lige skal klippes, for Smartlinken virker faktisk perfekt mht. at snakke sammen med HDD/DVD'en når der skal optages og downloades TV kanaler. Kan jeg finde en "tegning" over sådan et Scartstik på nettet et sted? Og er det det samme kabel der skal klippes ved alle type producenter? |
|
40V2000
RDR HX1010S |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej igen. Nååå ja, klart nok... Man skal nu heller ikke lige pille derinde, med mindre man ved hvilket en der skal klippes. Men når man åbner stikket, kan man som regel se et tal, ud for hvert ben/ledning... Men nu er det snart længe siden jeg sidst rodede i Scart-stik, men jeg mener at kunne huske, at det ledning på "ben 8", der skal klippes og bøjes rundt, så den ikke risikerer at danne forbindelse på nogen af de andre ben. Men der må da findes en tegning over benene, et el. andet sted på nettet, så jeg vender lige tilbage, når jeg har fundet noget brugbart. |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
![]() |
Hej endnu engang. Syn's desværre ikke jeg sådan uden videre kan finde et brugbart diagram. http://en.wikipedia.org/wiki/SCART#Connector Men vender tilbage, når/hvis jeg finder et på dansk. Redigeret af Pokerface - 26-Juli-2006 kl. 20:10 |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
dunlop ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
![]() |
Det er helt korrekt - skild stiket ad, klip ben 8 over (nr. står i stikket), så switcher den ikke mere.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej. Nå, der er så lige dukket en bekræftelse op... Tak for det Dunlop. Jamen så er det jo bare at prøve, jeg kan desværre heller ikke finde noget diagram på dansk. Men altså "klip" forbindelsen til: "Ben 8", og din maskine skifter ikke selv aut. mere. |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
Ulvaren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 401 |
![]() |
Hej derude Et lille forslag, sæt evt. en kontakt på. Så kan du tænde og slukke for funktionen. |
|
Logitech® Harmony®
Philips 47PFL9664/12 Sonos Connect Linksys E3000 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej "Ulvaren". Ja, idèen er skam fin nok, ingen fejl på det. Men umiddelbart, har jeg svært ved at se, hvor der i et fuldt monteret Scartstik også skulle være plads til en kontakt. |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
![]() |
Hej alle, tak for de mange svar. Jeg prøver at klippe nr. 8, som I
siger. Fandt iøvrigt en side med alle tilslutninger på SCART:
http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engi neering/SCART.html Håber at det bliver godt - Ellers får I det sgu at vide ![]() Redigeret af SgtHansen - 27-Juli-2006 kl. 15:51 |
|
40V2000
RDR HX1010S |
|
![]() |
|
![]() |
Held og lykke. Redigeret af Pokerface - 27-Juli-2006 kl. 16:13 |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |