recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-splitter & lyd fra computer via. HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI-splitter & lyd fra computer via. HDMI

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af massai massai skrev:

Jeg har ikke fundet en løsning endnu. Mit tv har optisk lydudgang, hvilken giver 5,1 output når jeg ser tv fra antenne. Men sætter jeg HDMI fra computer og direkte i tv, vil den kun give 2.0 lyd via den optiske udgang. På min bærbar kan jeg se, at min fladskærms HDMI kun accepterer 2.0 kanaler.

Hvilken bærbar? Mærke/model?

Som Jørgen skriver, så virker det blot som et indstillingsspørgsmål.

M.v.h.
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 12:01

Tak igen for jeres svar.
Sådan et eksternt kort ville formentlig løse problemet, hvis man kan bruge det samtidig med HDMI.

Hvis jeg trykker på ”afspilningsenheder” og vælger egenskaber for mit tv (via HDMI) skriver den ”2” under ”maksimal antal kanaler”. Hvis jeg vælger mit surroundanlæg (via HDMI) skriver den ”6”. Så jeg går ud fra, at mit tv slet ikke kan håndtere mere end 2 kanaler via HDMI input.

Jeg har en Asus A55VJ med et NVidia Geforce 635M grafikkort med opdaterede drivere.
Jeg undrer mig også over, at jeg ikke kan få 8 kanaler til mit grafikkort, da mit anlæg understøtter dette. Jeg har tidligere kunnet køre 7,1 kanaler, men åbenbart ikke mere, så det kan sagtens være noget indstillings-halløj. Men jeg kan slet ikke finde nogen lydindstillinger på min bærbar andet end dem man får via højttaler-ikonet nederst til højre.
NVidia’s kontrolpanel giver mig ikke nogen indstillingsmuligheder for lyd.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu