|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() Sendt: 12-November-2007 kl. 10:33 |
Hej Jeg er meget tæt på at købe mediacenter men dem jeg har set har HDMI udgang og ingen S-VHS eller composit udgange. Kender I til en adapter, der kan konvertere HDMI til S-VHS? Jeg ved godt svaret er en fladskærm, men den venter vi lige lidt med... Mvh Claus |
|
![]() |
|
Harder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 198 |
![]() |
Anyone??? |
|
![]() |
|
BeoBrian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 305 |
![]() |
Det kan ikke lade sig gøre, HDMI virker kun med HDMI eller DVI, du kan ikke køre over i andre stik. Du kan overveje et andet mediacenter system, eller udskifte grafik kortet i mediacentret. Men men..........PC-siglaner via andet end VGA, DVI eller HDMI ser meget skidt ud, og kan ikke rigtig bruges, du vil ikke kun læse hvad der står på dit skrivebord, i et word dokument eller lignende. Det vil være sløret og rigtig skidt. Så skal du køre mediacenter så er løsningen en fladskærm eller en projektor. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
HDMI er digitalt og S-VHS er analogt, så det kan ikke lade sig gøre. Det nemmeste og billigste vil nok være at installere et grafikkort med S-VHS udgang i mediecenteret. Et sådan kort kan jo købes til et par hundrede kroner. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
hehe - S-VHS - jeg må have været lidt små fuld :-) Ok - jeg ville bare helst undgå at fidle med to grafikkort med diverse driver problemer. Jeg har tidligere haft htpc via s-Video til mit fjernsyn og det ser ganske fint ud på mediacenter delen - selvfølgelig ikke udenfor.
|
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
Du behøver vel ikke køre med 2 kort - bare pil HDMI-kortet ud og gem det på hylden indtil du får købt dig en fladskærm. Og så sæt et gammelt kort med S-video udgang, som fltk foreslår, i maskinen indtil da.
-Kent |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja men forklaringen er her: "It is not unusual to see the term S-VHS incorrectly used to refer to S-Video connectors (also called "Y/C connectors"), even in printed material. This may be due to S-VHS being one of the first consumer video products equipped with the Y/C connector; however, Y/C connectors are now common on many American and Japanese video devices other than video tape recorders: DVD players and recorders, MiniDV camcorders, cable/satellite set-top boxes, graphics cards, video game consoles, and TV sets themselves. Where the "S-" in "S-VHS" means "super", the "S-" in "S-Video" refers to the "separated" luminance and chrominance signals." |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |